درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 04:33   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26109صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومییکشنبه، 11 مهر 1395 - 14:10
امکان نابودی واقعی دنیا به دست دانلد ترامپ
نگاهی به روند مبارزات انتخاباتی دانلد ترامپ بیندازیم. آن وقت متوجه می شویم، که خود این مبارزات نمونه کوچک اما کامل تغییرات آب و هوایی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- جیم نلسون سردبیر نشریه انگلیسی جی کیو/ GQ در نوشتار خود نسبت به مخاطرات و زیان های جدی دانلد ترامپ هشدار داده است. وی در این مقاله از جمله می نویسد: پیش ترها من همیشه در تابستان و در حد فاصل ماه های ژوئن تا اوت سفر می کردم. اما اینک در ماه اکتبر به سفر تابستانی می روم. چراکه تغییرات آب و هوایی سبب شده اند، تقریبا فصل پاییز از بین برود. بگونه ای که در همین ماه اکتبر هوا در نیویورک گرم و شرجی است.


این تغییرات عمده در پاییز برای دست اندرکاران دنیای مد، فاجعه به شمار می رود. چراکه تاکنون رسم بر این بوده، در دو فصل بهار و پاییز بزرگترین نمایش های مد لباس در شهرهای عمده دنیا برگزار شوند. اما به نظر می رسد با این تغییرات، مثلا کت های شیک بهاره و پاییزه دیگر محلی از اعراب نداشته باشند. این مساله خسارت های فراوانی به جهان مد و پوشاک وارد کرده است.


اما چنین خسارت هایی در مقایسه با آنچه در برخی از نقاط جهان رخ می دهد، ابدا قابل توجه نیستند. مثلا یکی از جزایر خلیج کوچک مردابی لوئیزیانا، دارد در این بستر آبی غرق می شود. یااینکه آب شدن غیرعادی یخ های آلاسکا، دارد بنیان برخی از شهرها را نابود می کند. بگونه ای که ساکنان آنها از هم اینک به نقل مکان به نقطه ای دیگر رأی مثبت داده اند. این روند خطرناک کاملا واقعی است، و دارد بسیار زودتر و سریع تر از آن رخ می دهد، که انتظار می رفت.


با این همه هنوز شاهد آن هستیم، که برخی از سیاستمداران این روند را انکار می کنند. انکار اینگونه افراد انسان را به یاد عملکرد شرکت های دخانیات در زمانی می اندازد، که پژوهش های پرشمار علمی- دانشگاهی با شفافیت کامل ارتباط مستقیم بین ابتلا به سرطان و مصرف دخانیات را ثابت کرده بودند. اما دست اندرکاران این شرکت ها به سبب منافع شخصی خود به کلی منکر چنین ارتباطی بودند. البته این سیاستمداران شباهت عمده دیگری هم با آن دست اندرکاران دارند. اینکه به جای موضعگیری و پاسخگویی مستقیم، با ذکر اینکه من دانشمند نیستم، از زیر بار مسوولیت خود شانه خالی می کنند. یعنی به جای اینکه بپذیرند تردیدهای پیشین دیگر محلی از اعراب ندارند و حقیقت عریان تر از آن است که بتوان کتمانش کرد، در مورد مسایل بدیهی و ثابت شده از طریق پژوهش های پرشمار علمی- دانشگاهی ایجاد تردید می کنند. بنابراین در واقع این تردیدها، تردیدهای سیاسی، و در نتیجه بسیار به دروغ نزدیک هستند.


لذا زمان آن فرارسیده که دست به کارهایی زد که چهره های اجتماعی و شناخته شده ای را که ایجاد تردیدهای دروغین و بیهوده می کنند، در جامعه شرمنده نمود. این شرمنده نمودن را باید از دانلد ترامپ آغاز کرد. مردی که تغییرات آب و هوایی را “یک کلک تمام عیار” می نامد، که “راهبردی دروغین و دکان بازکردنی جهانی از سوی چینی هاست”. به گفته وی در واقع تغییرات آب و هوایی کاملا چرند و پرند و غیرواقعی می باشد.


البته امکان دارد، در جهان افرادی دیگر مانند او هم زندگی کنند. اما قرار نیست، بالقوه رئیس جمهور قدرتمندترین کشور دنیا شوند. کمااینکه وی از هم اکنون تهدید کرده در صورت انتخاب به ریاست جمهوری کشورش، پیمان بین المللی اقلیمی پاریس را مورد تجدیدنظر قرار خواهد داد. او در گفت و گو با برخی از خبرنگاران نیز یادآور شده، که تغییرات آب و هوایی را از مشکلات جدی تلقی نمی کند. وی در مورد سبب این نگرش خود خاطرنشان نموده: این (تغییرات آب و هوایی) می تواند برساخته بشر باشد. (به همین سبب) مثلا چینی ها و یا برخی دیگر از کشورها برای مبارزه با آن دست به  هیچ گونه اقدامی نمی زنند. کره ما بزرگ است.


نگاهی به بخش کوچکی از این اظهارات نشان می دهد، که آقای ترامپ در مورد درک ساده ترین مسایل دچار مشکل است. زیرا در وهله نخست البته که تغییرات آب و هوایی بر اثر رفتار غلط ما آدم ها ایجاد شده است. اما استفاده از واژه برساخته بشر مفهوم دیگری دارد. یعنی برخی از افراد یا کشورها این وضعیت را ایجاد کرده اند، تا از کنار آن سود ببرند. کدام عاقل می تواند فرض کند، که تغییرات آب و هوایی برای کشور و یا افرادی سودمند باشد؟


از دیگر سو کافیست، نگاهی به روند مبارزات انتخاباتی دانلد ترامپ بیندازیم. آن وقت متوجه می شویم، که خود این مبارزات نمونه کوچک اما کامل تغییرات آب و هوایی است. نیرویی مخرب که هر چه را سر راهش باشد، نابود می کند. اما با شرمندگی باید بگویم، ما خیلی کند متوجه این تهدید بزرگ شده ایم. فاجعه بدتر اینکه هیچ فرد تکیه زده بر اریکه قدرتی هم، برای متوقف کردن او کار لازم را انجام نداده است.

 

 البته من هنوز امیدوارم مردم آمریکا نیز به این نتیجه برسند، که حرکات و گفته های سرشار از نفرت، منفی بافی و واپسگرایی وی، تا همین جا هم بسیار بیش از اندازه بوده، و به وی رأی ندهند. هرچند که او نیز مانند تغییرات آب و هوایی یک واقعیت تلخ است، که برای مدتی همچنان وجود خواهد داشت. اما بیاییم با اتخاذ روشی درست احراز اطمینان کنیم، که دیگر دایناسورهای تلف کننده اکسیژنی مانند او به مبارزات انتخاباتی راه نخواهند یافت.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد