درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 16:54   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26077صفحه نخست » شنبه، 10 مهر 1395 - 11:01
تلویزیون در ایران از تحولات جهانی عقب افتاده است
مجری و نویسنده عرصه رسانه معتقد است ماهیت و عملکرد تلویزیون تغییر کرده ولی در ایران از این تحولات عقب افتاده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، علی اکبر عبدالرشیدی در پاسخ به این سوال که چرا تلویزیون در ایران و همه کشورها مخاطب خود را از دست داده است گفت: من با این گفته مخالفم و تلویزیون مخاطب خود را از دست نداده؛ بلکه ماهیت، عملکرد و عرصه تلویزیون در سال های اخیر تغییر کرده است .
وی ادامه داد: اگر نگاه ما به تلویزیون همان نگاه دهه30 باشد که تلویزیون به ایران آمده مخاطبش کاهش یافته اما تلویزیون در دنیا تغییر کرده و از شکل قدیمی خارج شده است .
به گفته نویسنده کتاب «سیر تحول و تکامل ژورنالیسم» مخاطب تلویزیون حتی زیاد شده ولی بیننده ها در دیگر کشورها با تلویزیون وارد تعامل شده اند؛ بزرگ ترین چالش تلویزیون امروز در قالب سنتی باقی ماندن است .

***
تلویزیون در ایران از عرصه جدید عقب مانده است
عبدالرشیدی یادآور شد: تلویزیون در ایران از ورود به عرصه پرتحول و جدید امروز عقب مانده است
وی خصوصیات تلویزیون را برشمرد و گفت: اولین ویژگی تلویزیون ضرورت تولید محتوا است و حتی امروز که تلویزیون اینترنتی و موبایلی آمده است؛ معنی این نیست که یک اپلیکیشن روی گوشی تلفن همراه داشته باشیم و همان برنامه های تلویزیون را روی موبایل پخش کنیم .
سازنده مستند «هجران» ادامه داد: ماهیت تصویری و محتوایی تلویزیون تغییر کرده و فرصت افراد برای نشستن پای تلویزیون محدود شده است؛ در دنیای امروز موجزگویی و قوی گویی، ویژگی های بصری از نوع رنگ و تکنیک و شفافیت و مسائل دیگر فنی بسیار مهم است و هر چند از بهترین تجهیزات استفاده می کنیم مغزافزاری مهم است که بتواند از این تجهیزات درست استفاده کند .

***
تلویزیون باید تنوع داشته باشد
وی ادامه داد: همه شبکه های تلویزیونی بهترین، متخصص ترین، آموزش دیده ترین، هنرمندترین و خلاق ترین آدم ها را به کار می گیرد؛ به همین دلیل تلویزیون در بعضی کشورها با 40 نفر اداره می شود و میلیون ها نفر مخاطب دارد .
نویسنده کتاب «گفتنی ها» دومین مولفه مهم برای تلویزیون را تنوع دانست و گفت: نمی شود فقط یک گروه خاص از افراد جامعه برنامه های تلویزیون را ببینند، یا بگوییم این سریال مخاطب خاص دارد، کیفیت برنامه های تلویزیون باید همه مخطابان را جلب کند، ارتقای فرهنگی در جامعه پدید آورد و همه مخاطبان را در یک سطح متعادل فرهنگی قرار دهد
عبدالرشیدی تصریح کرد: تلویزیون باید همه افراد جامعه را جذب کند و اینکه چطور برنامه ای بسازیم که همه ببینند این کار مغزافزار متخصص است .
وی یکی از آفت های تلویزیون را نبود تنوع دانست و گفت: وقتی برنامه ها محدود باشد همه به تلویزیون مراجعه نمی کنند

***
تلویزیون های آی پی تی وی مختصات خود را دارند
مجری پیشین برنامه «پرتو» در مورد خصوصیت تلویزیون های اینترنتی و آی پی تی وی /IPTV نیز گفت: این تلویزیون ها به سرعت در حال توسعه هستند؛ اما به نظر من تلویزیون آی پی تی وی به تلویزیون اینترنتی مجال تحول و تکامل نخواهد داد .
وی افزود: با توجه به سرعت توسعه و محبوبیت گوشی های هوشمند در جامعه آینده همه چیز روی موبایل خواهد بود و آی پی تی وی محور توسعه تلویزیون می شود .
عبدالرشیدی در مورد ضرورت های برنامه سازی برای این نوع تلویزیون ها پاسخ داد: تصویربرداری برنامه های این تلویزیون ها باید برای اسکرین کوچک باشد، صدا، رنگ، کلوز آپ ها و تمام ملاحظات باید برای گوشی صورت بگیرد .
وی افزود: ضمنا باید برنامه ها طوری باشد که افراد بتوانند لابلای فرصت های خود آنها را ببینند و باید در نظر داشت مثلا یک سریال بلند یک ساعت و نیمه را نمی توان در این برنامه ها گنجاند .
مجری پیشین برنامه «شما و سیما» افزود: در این برنامه ها قدرت بیان و تاثیرگذاری باید بسیار بالا باشد؛ از مولفه هایی که گوش و چشم می توانند در گوشی ببینند استفاده شود .
وی مسابقه فوتبال را مثال زد و گفت: با تصویربرداری کلاسیک مسابقه فوتبال نمی توان آن را در تلویزیون های آی پی تی وی نشان داد .

***
تلویزیون تمایلی به همکاری با ما ندارد
عبدالرشیدی در مورد علت نداشتن برنامه ای در تلویزیون گفت: قابلیت هایی دارم که در 51 سال حضور در رادیو و تلویزیون حاصل شده و همیشه آماده ارائه این خدمات به مخاطبان تلویزیون هستم و افرادی مثل من و دیگر استادان بهتر می توانند مقاصد رسانه را بیان کنند .
وی ادامه داد: اما در تلویزیون تمایلی به استفاده از افرادی مثل ما نیست و بیشتر تمایل به استفاده از نیروهایی دارند که شاید فکر می کنند مشابه آنها در شبکه های خارجی جذابیت هایی بین مردم پیدا کرده اند؛ امافقط این کافی نیست .
عبدالرشیدی افزود: ما هم به دلیل اعتباری که سال ها در چشم مردم به دست آورده ایم شاید برای آنها باورپذیرتر باشیم
وی به تولید اخبار، برنامه های مختلف و مستندها برنده جایزه در دوران کاری اش اشاره و اضافه کرد: تلویزیون تمایلی به همکاری با ما ندارد؛ زیرا اصرار دارد با حداقل دستمزد پیشنهادی کار کنیم که حداقل هزینه رفت و آمد و وقت ما را تامین نمی کند و بی انصافی است که بعضی مجری ها 15 تا 20 برابر ما دستمزد دریافت می کنند اما برای ما چنین رقم هایی پیشنهاد می شود .
نویسنده کتاب «فیدل کاسترو» ادامه داد: تلویزیون به بهانه نوگرایی عذر افرادی مثل بنده را می خواهد اما در دنیا دو شغل مشمول بازنشسنگی نمی شود یکی تدریس در دانشگاه و دیگری کار در رسانه و در شرایطی که هنوز توان جسمی و روحی داریم کم لطفی است که ما را بازنشسته تلقی کنند

 

منبع: ایرنا

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد