درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 00:39   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26062صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیچهارشنبه، 14 مهر 1395 - 13:19
استانداردسازی اجرای سئو پی آر
نویسنده: عادل میرشاهی - سئو پی آرفرآیندی است متشکل از اقدامات فنی و محتوایی که در نهایت به افزایش بازدید سایت توسط بازدیدکنندگان با کیفیت (کسانی که می توانید خدمات و کالای خود را به آنها ارائه دهید.) می انجامد. بخشی از فعالیت های سئو پی آر به قلمرو تکنولوژی تعلق دارد و بخشی از آن به قلمرو روابط عمومی.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سئو پی آرفرآیندی است متشکل از اقدامات فنی و محتوایی که در نهایت به افزایش بازدید سایت توسط بازدیدکنندگان با کیفیت (کسانی که می توانید خدمات و کالای خود را به آنها ارائه دهید.) می انجامد. بخشی از فعالیت های سئو پی آر به قلمرو تکنولوژی تعلق دارد و بخشی از آن به قلمرو روابط عمومی.


فعالیت های مرتبط با سئو:
1. اقدامات روی صفحه (On Page): کلیه تغییراتی که برای بالا بردن بازدید سایت در محتوا و طراحی سایت اعمال می شود را اقدامات روی صفحه گفته می شوند.


2. اقدامات خارج از صفحه (Off Page): کلیه اقداماتی که برای بالا بردن بازدید سایت از طریق برقراری رابطه با سایت های دیگر، تبلیغات و ... انجام می شود، اقدامات خارج از صفحه گویند.


اجرای برنامه سئو پی آر پس از انجام تحقیقات اولیه و بنچ مارک (الگوگیری) و برنامه ریزی انجام می شود. در این بخش تمام مواردی که برنامه ریزی شده اجرا می شود. روابط عمومی در این بخش، در کنار گروه سئو، اقدامات خود را به گونه ای انجام می دهند که هر دو گروه در جریان اقدامات هم باشند.


در اجرای برنامه سئو پی آر باید به نکات زیر توجه کرد:
• همواره در جریان آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل، یاهو و بینگ قرار داشته باشید. تغییر این الگوریتم ها و غفلت از آنها ممکن است آسیب های جدی به موقعیت سایت شما و بازدید آن وارد کند.


• سئو پی آر یک فرآیند مداوم است. بنابراین باید آن را به طور مستمر اجرا کنید. اقدامات پر شتاب و کند شونده به سایت شما لطمه می زند.


• تولید محتوای بی نظیر (مشابه آن در اینترنت نباشد) یکی از مهمترین اقدامات روابط عمومی در سئو پی آر است.


• تحلیل مداوم موقعیت سایت در موتورهای جستجو و ارزیابی روندها توسط نرم افزارهای تحلیلگر می تواند به شما در جهت گیری ها و ایجاد تغییرات ثانویه به نفع سایت کمک کند.


• استفاده مناسب از برچسب ها، کلمات کلیدی متا، توضیحات متا، موضوع بندی بر اساس کلمات کلیدی بدست آمده در کمپین کلمات کلیدی یکی از اساسی ترین فعالیت ها در تولید محتوای سئو پی آر است.


• اجرای سئو پی آر از انتخاب نام دامنه (Damain) شروع می شود و با انتخاب هاست، طراحی سایت و تولید محتوا ادامه می یابد.

اقدامات اجرایی سئو پی آر
الف: قبل از اجرای سئو پی آر

• تعیین مدیر اجرایی سئو پی آر
• بررسی برنامه ریزی های انجام شده توسط گروه سئو پی آر
• بررسی بنچ مارک انجام شده توسط گروه سئو پی آر
• بررسی کمپین کلمات کلیدی
• آماده سازی فرم های کلمات کلیدی برای گروه های تولید محتوا
• تعیین گروه تولید محتوای سئو پی آر
• تعیین گروه فنی روی صفحه سئو پی آر
• تعیین گروه ارتباطی سئو پی آر
• شرح وظایف گروه های سه گانه سئو پی آر
• ارائه دستورالعمل اجرایی بر اساس آخرین تغییرات سئو پی آر (برای بررسی آخرین تغییرات می توانید به دستورالعمل وبمسترهای گوگل مراجعه کنید.)
• ارائه برنامه اجرایی به اعضای گروه برای رفع سوالات و شبهات
• تنظیم چک لیست فعالیت های سئو پی آر برای تک تک وظایف تعریف شده در سند برنامه ریزی سئو پی آر
• بررسی تغییرات نرم افزار تحلیلگر گوگل و تهیه دستورالعمل به زبان فارسی یا آموزش نیروی متخصص
• تعیین هزینه های انجام سئو پی آر برای تدوین بودجه
• دریافت اکانت در شبکه های اجتماعی (فیسبوک، لینکداین، توییتر، پینترست و...)


ب: حین اجرای سئو پی آر
• استفاده از فهرست سایت های رقیب برای برقراری ارتباط و دریافت لینک با استفاده از استراتژی های تعریف شده
• استفاده از فهرست سایت های رقیب برای تولید محتوا برای آنها و دریافت لینک
• برقراری ارتباط با سایت های رقیب در طراز بالا برای دریافت لینک برگشتی یا تبادل لینک (حتی خرید لینک)
• تولید محتوا متنی برای سایت با استفاده از نتایج کمپین کلمات کلیدی
• تولید محتوای بصری با رعایت برچسب ها و توضیحات کافی و قرار دادن برچسب ALT
• استفاده از قالب های متنوع متنی برای تولید محتوا از قبیل: پاور پوینت، پی دی اف و ...
• تولید محتوای سمعی در قالب وادکست با ارائه توضیحات کامل و کابرد کلمات کلیدی در آن
• تولید محتوای سمعی بصری در قالب کلیپ، فیلم، وادکست و با ارائه توضیحات کامل
• انتشار خلاصه محتوا و تصاویر در شبکه های اجتماعی برای دریافت لایک و به اشتراک گذاری
• تغییر در آدرس URL (در صورت امکان) مطابق با موضوع کسب و کار و با کوتاهترین حروف ممکن
• تعییر در عنوان سایت با استفاده از عنوان کسب و کار
• تغییر در توضیحات متای سایت با استفاده از حدود 200 حرف و در قالب گویاترین جمله ساخته شده با بیشترین کلمات کلیدی که سایت را معرفی می کند.
• تغییر در کلمات کلیدی متا با استفاده از کلمات کلیدی
• تغییر کدهای H به ترتیب اولویت و با استفاده از کلمات کلیدی
• بررسی و تغییر کل تصاویری که در آنها از برچسب ALT استفاده نشده است با توجه به موضوع متن و کلمات کلیدی
• بررسی عدم استفاده از قالب ها و فایل های فلش در طراحی و حذف و اصلاح این نوع طراحی ها
• تهیه نقشه سایت با استفاده از نرم افزار تولید کننده نقشه (هر 6 ماه روزآمد شود.)
• تعیین زبان سایت (به ویژه در سایت های دو زبانه و چند زبانه)
• نصب آنالیزگر گوگل یا سایر آنالیزگرها برای دریافت اطلاعات تحلیلی از وضعیت سایت
• نصب نسخه موبایل بر روی سایت
• استفاده از فید یا خبرخوان
• استفاده از Favicon منطبق بر طراحی لوگوی سایت (Favicon آیکن کوچکی است که هنگام ورود به سایت در کنار آدرس URL درج می شود.)
• بررسی استفاده از فشرده ساز GZIP در سایت برای کاهش ترافیک و افزایش سرعت بارگزاری سایت.
• استفاده از تمام کانال های ممکن برای ترویج آدرس سایت


ج: بعد از اجرای سئو پی آر
• ارائه گزارش از وضعیت فعالیت ها به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و شش ماهه
• بررسی مشکلاتی که تیم های سه گانه با آن مواجه شده اند
• برگزاری جلسه برای برطرف کردن موازی کاری ها
• تنظیم سیستم مدیریت با استفاده از نرم افزار MS Project برای همگامی در فعالیت ها
• استفاده از آمارهای سیستم های نظارتی مانند سمروش و الکسا
• تشکر از اعضای گروه
• افزایش کانال های ارتباط برای برقراری ارتباط میان اعضای گروه محتوا، فنی و ارتباطات برای جلوگیری از موازی کاری ها


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد