درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 2 تیر 1396 - 23:30   

آقای روزنامه نگاری آنلاین ایران 60 ساله شد

  آقای روزنامه نگاری آنلاین ایران 60 ساله شد


ادامه ادامه مطلب یک

مرکز روابط عمومی USC Annenberg

  مرکز روابط عمومی USC Annenberg


ادامه ادامه مطلب دو

دانشکده ارتباطات و روزنامه نگاری USC Annenberg

  دانشکده ارتباطات و روزنامه نگاری USC Annenberg


ادامه ادامه مطلب سه

تهدید به مسدود کردن تلگرام در روسیه

  تهدید به مسدود کردن تلگرام در روسیه


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آگاهان اجتماعی افغانستان: اینجا فیس‌بوک است نه میدان جنگ
  هک تلفن‌های هوشمند مظنونان در آلمان، قانونی شد
  تهدید به مسدود کردن تلگرام در روسیه
  تقویم روز ارتباطات/ امیر محبیان؛ طرح نو او، شکل و فرمت قرن 21 برای انتشار روزنامه
  تقویم روز ارتباطات/ گوشه ای دردناک از تاریخ مطبوعات: قصه پُرغصه و دنباله دار روزنامه «سپیده دم»! به مناسبت سالروز صدور پروانه آن
  گزارش و ویژگی های آن
  انواع یادداشت نویسی
  فنون مصاحبه
  دانشکده ارتباطات و روزنامه نگاری USC Annenberg
  مرکز روابط عمومی USC Annenberg
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26058صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 10 مهر 1395 - 12:43
نقش روابط عمومی
روابط عمومی‌ها معمولاً دارای مسؤولیت‌هایی چون برقراری ارتباط، ایجاد تفاهم دو جانبه بین سازمان و گروه‌های مرتبط، تجزیه و تحلیل پیامدها و رخدادهای محیطی، تلاش برای دسترسی به اهداف پذیرفته شده در جامعه، مدیریت و مسؤولیت‌ بخشی از حوزه‌های برنامه‌ریزی و سیاستگذاری سازمان و … هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عواملی که در سرنوشت هر مؤسسه، گروه و فرد اهمیت و ارزش اساسی دارد و آنها را در نیل به هدف‌ها یاری می‌دهد؛ کیفیت رابطه آنها با مؤسساتی که با آنها سر و کار دارند و همچنین با افکارعمومی جامعه‌ای است که در آن به فعالیت‌ مشغولند.  

 

هر اندازه این ارتباط بطور مستقر و به شکل مؤثری گسترش یافته باشد، به همان اندازه آن فرد، گروه و مؤسسه در دستیابی به اهداف خود موفق‌تر می‌باشد. اکنون یک اصل اساسی در مدیریت پذیرفته شده که افراد و مؤسسات برای رسیدن هر چه بهتر و راحت‌تر به مقاصد خود نیازمند به حسن رابطه و ارتباط متقابل و توسعه تفاهم با یکدیگر و عموم مردم می‌باشند.


مؤسسات به دلایل فوق، در تشکیلات خود اقدام به تأسیس دفتر، واحد یا بخشی تحت عنوان روابط عمومی نموده‌اند تا از طریق آن ارتباط مؤثر را با افراد داخل و خارج سازمان برقرار نمایند و با آگاه‌کردن و تشویق و ترغیب آنان، به اهداف مدیران، سریعتر، راحت‌تر و با هزینه کمتر جامة عمل بپوشانند.


دست‌اندرکاران چنین دفاتری همه روزه در تلاشند تا با استفاده از تکنیک و تخصص‌های حرفة روابط عمومی، به گسترش و ارتباط مؤثر بپردازند.


روابط عمومی‌ها معمولاً دارای مسؤولیت‌هایی چون برقراری ارتباط، ایجاد تفاهم دو جانبه بین سازمان و گروه‌های مرتبط، تجزیه و تحلیل پیامدها و رخدادهای محیطی، تلاش برای دسترسی به اهداف پذیرفته شده در جامعه، مدیریت و مسؤولیت‌ بخشی از حوزه‌های برنامه‌ریزی و سیاستگذاری سازمان و … هستند، که نیل به آنها نیازمند فراهم ساختن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مطابق با فلسفه وجودی سازمان است.

 

به عبارتی افزایش کارایی و تعامل بین بخش‌های مختلف درون سازمانی و برون سازمانی مستلزم فراهم آوردن بستر مناسب رشد روابط عمومی‌ها است. روابط عمومی به عنوان یک بخش کلیدی در سازمان وظایف مهمی را به عهده دارد که اساسی‌ترین آنها آگاهی و روشن ساختن افکار عمومی در خصوص وظایف، مسؤولیت‌ها و اهداف سازمان و نیز ابلاغ اطلاعات واقعی سازمان به مخاطبین ذیربط و همچنین کسب نظریات آنها به منظور ایجاد حسن تفاهم و کنش متقابل است.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ امیر محبیان؛ طرح نو او، شکل و فرمت قرن 21 برای انتشار روزنامه


  تقویم روز ارتباطات/ ایجاد خبرگزاری پارس


  تقویم روز ارتباطات/ ژورنال نویسی در ایران


  تقویم روز ارتباطات/ گوشه ای دردناک از تاریخ مطبوعات: قصه پُرغصه و دنباله دار روزنامه «سپیده دم»! به مناسبت سالروز صدور پروانه آن


  نقش روابط عمومی در مدیریت تصویر آنلاین سازمان


  مرکز روابط عمومی USC Annenberg


  دانشکده ارتباطات و روزنامه نگاری USC Annenberg


  آمارهای باورنکردنی از 60 ثانیه اینترنت


  رتبه‌بندی مؤسسه اطلاعات علمی در سال 2017 نشان می‌دهد؛ ضریب تأثیر پایین مجلات علمی ایرانی


  اصول خبر نویسی در خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دومین فراخوان آثار دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی