درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 19:13   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26040صفحه نخست » چهارشنبه، 7 مهر 1395 - 11:34
در 2 روز نخست تور رسانه‌گردی چه گذشت؟
حضور در چهار کارگاه آموزشی و بازدید از دو رسانه کشور برنامه‌هایی بود که در دو روز نخست تور رسانه‌گردی ویژه برترین رسانه‌های استانی اجرا شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، روزنامه نگاران حاضر در نخستین تور رسانه‌گردی طی دو روز نخست در چهار کارگاه آموزشی «انواع روزنامه‌نگاری»، «پردازش عکس»، «مسؤولیت اجتماعی» و «آشنایی با نرم افزار ایندیزاین»، شرکت و از موسسه اطلاعات و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران «ایرنا» بازدید کردند .

در کارگاه آموزشی انواع روزنامه‌نگاری،‌ کسری نوری به بحث پیرامون چرایی اولویت دغدغه‌های محلی و منطقه‌ای نسبت به دغدغه های ملی، ضرورت ساختار شکلی و محتوایی متفاوت نسبت به رسانه های سراسری و لزوم توجه بیش‌تر رسانه های محلی به مردم بومی به عنوان مخاطبان اصلی پرداخت .

وی در ادامه ضمن اشاره به اولویت روزنامه‌نگاری توسعه‌ای بر لزوم به کارگیری تحلیل و تفسیر و فاصله‌گیری از رویدادمحور بودن نشریه‌های استانی و منطقه‌ای تاکید و درباره آسیب‌شناسی رونامه‌نگاری استانی و پرهیز از روزمرگی، لزوم به کارگیری شیوه های انتقال محتوا با خلاقیت و ذوق روزنامه نگارانه، پرهیز از آسیب‌زایی و به کارگیری جریان‌سازی رسانه‌ای مثبت برای دستیابی به اهداف حساسیت زا سخن گفت .

همچنین مهدی وثوق نیا در کارگاه پردازش عکس، مهم ترین مباحث در زمینه عکاسی، چاپ و مراحل مختلف چاپ عکس را تشریح کرد .

وثوق نیا با اشاره به اینکه کیفیت عکس روی جلد مجلات و ویژه نامه ها برای جلب مخاطبین حایز اهمیت است به تشریح برخی مباحث در زمینه پردازش عکس پرداخت .

حسن نمکدوست تهرانی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در کارگاه مسوولیت اجتماعی، ضمن اشاره به قوانین و مقررات ناظر بر مسوولیت حرفه ای روزنامه نگاران، دسترسی آزاد به اطلاعات و حریم خصوصی را دو مولفه مهم در رابطه بین حکومت با مردم و مردم با مخاطبان عنوان کرد و به تشریح هر یک از این مولفه ها پرداخت .

پرویز آزموده در کارگاه «آشنایی با ایندیزاین»، مهمترین مباحث در زمینه اسلاید سازی «پاراگراف اسلاید»، «کارکتر اسلاید» و مراحل مختلف طراحی صفحات  در نشریات را تشریح کرد.

آزموده سرعت و دقت در طراحی را یکی از موارد بسیار مهم برشمرد و با اشاره به اینکه تهیه چند اسلاید باعث سردرگمی طراح در حین کار خواهد شد به طرح نکاتی چند در حوزه ایندیزاین پرداخت.

بازدید از موسسه اطلاعات و خبرگزاری جمهوری اسلامی از دیگر برنامه های این تور آموزشی در روزهای نخستین بود .

روزنامه‌نگاران برترین رسانه‌های استانی، روز شنبه از بخش های فنی،‌ تحریریه و چاپخانه موسسه اطلاعات بازدید کردند و در ادامه سید کمال الدین محمدیان، مدیر روابط عمومی موسسه به بیان تاریخچه و خاطراتی از آنچه در طول 90 سال گذشته بر روزنامه اطلاعات گذشته است پرداخت .

شرکت‌کنندگان این دوره آموزشی مطابق برنامه، ظهر روز یکشنبه، در خبرگزاری ایرنا حضور یافته و از بخش های مختلف و سرویس‌های خبری این خبرگزاری بازدید کردند .

نخستین تور رسانه‌گردی با برنامه‌های متنوع آموزشی و بازدید از مؤسسات مطبوعاتی از 3 تا 8 مهرماه برای رسانه‌های استانی که بیشترین امتیاز را در طرح رتبه‌بندی نشریات کسب کرده‌اند، توسط دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها برگزار می شود.

 

منبع: روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد