درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 11:34   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  50 مدیر ارشد بازاریابی برتر کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26038صفحه نخست » چهارشنبه، 7 مهر 1395 - 11:16
نحوه استفاده از بازاریابی چریکی در فیس بوک
بازاریابی چریکی روشی است مقرون به صرفه و موثر که شرکت های تجاری با استفاده از آن توجه طیف وسیعی از مخاطبان را نسبت به محصولات و خدمات خود جلب کرده و با استفاده از این شیوه میزان فروش و در پی آن درآمدهای شان را افزایش می دهند. در واقع می توان گفت شیوه بازاریابی چریکی روشی است متفاوت نسبت به سایر متدهای رایج بازاریابی در جهان.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، بازاریابی چریکی روشی است مقرون به صرفه و موثر که شرکت های تجاری با استفاده از آن توجه طیف وسیعی از مخاطبان را نسبت به محصولات و خدمات خود جلب کرده و با استفاده از این شیوه میزان فروش و در پی آن درآمدهای شان را افزایش می دهند. در واقع می توان گفت شیوه بازاریابی چریکی روشی است متفاوت نسبت به سایر متدهای رایج بازاریابی در جهان.

به عنوان مثال امروزه بازاریابی فیس بوکی روشی موثر و شناخته شده در میان دیگر شیوه های بازاریابی محسوب شده و بخش قابل توجهی از بازاریاب ها از آن در فرآیند بازاریابی خود استفاده می کنند. گفتنی است علت اصلی شهرت بازاریابی فیس بوکی توانایی های فوق العاده این شبکه اجتماعی در زمینه ایجاد پایگاه مشتریان، بهبود وجهه برند، ایجاد برند، ایجاد وفاداری در میان مشتریان و مدیریت سابقه و حسن شهرت برند است.

با این حال این روزها فیس بوک به عنوان یک روش استاندارد بازاریابی در نظر گرفته می شود، یک شرکت تجاری با یک صفحه اختصاصی در فیس بوک امری کاملا عادی و بدیهی است. اما فراموش نکنید که حتی در شبکه اجتماعی فیس بوک نیز می توان از روش های بازاریابی نامتعارف استفاده کرد.

به بیان دیگر تلفیق شبکه های اجتماعی و روش بازاریابی چریکی هدفی است که ما آن را دنبال کرده و معتقدیم در صورت اجرای صحیح می تواند موفقیت قابل توجهی را در زمینه بازاریابی و افزایش فروش نصیب برندها کند.

برای هدف قراردادن هواداران محصولات رقبا تبلیغات در فیس بوک بهترین شیوه است. برای استفاده از روش بازاریابی چریکی در فیس بوک، نخست بررسی کنید کاربران این شبکه اجتماعی نسبت به کدام دسته از محصولات مشابه با محصولات شما نظر مثبت یا منفی خود را اعلام کرده اند؟ پس از طی این مرحله شما با مخاطبانی روبه رو خواهید شد که ظرفیت استفاده از محصولات و خدمات شما را داشته و شما می توانید با ساخت و پخش تیزرهای تبلیغاتی توجه این افراد را نسبت به برند و محصولات تان جلب کنید.

برای مثال چنانچه شما یک هتل لوکس را تبلیغ می کنید، سعی کنید تا شرکت هایی را که به تولید و فروش پوشاک و لوازم مخصوص شنا می پردازند، یافته و کاربرانی که محصولات این شرکت را لایک کرده اند، هدف قرار دهید. در این صورت احتمال افزایش مخاطبان شما افزایش یافته و ممکن است این کاربران در نهایت از محصولات و خدمات ارائه شده از سوی شما استفاده کنند.

در همین ارتباط شما می توانید مشاغل مختلف را نیز هدف گرفته و بررسی کنید کدام دسته از مشاغل هستند که ممکن است به محصولات و خدمات شما نیاز داشته باشند. مثلا چنانچه شما در زمینه ارائه خدمات مسافرتی لوکس فعالیت می کنید، افرادی مانند وکلا، مدیران مالی و فعالان حوزه تبلیغات جمعیت هدف شما را تشکیل می دهند. بنابراین شما می توانید در چارچوب بازاریابی چریکی خود، پروفایل فیس بوک افرادی را که از عناوین شغلی نظیر بانکدار یا وکیل امور تجاری استفاده می کنند، انتخاب کرده و تبلیغات فیس بوکی خود را به آنان ارائه کنید.

همان طور که گفته شد روش های خلاقانه بسیار زیادی در مقابل بازاریاب ها وجود دارد تا با استفاده از آنها مشتریان و مخاطبان مورد نظر خود را هدف قرار دهند. با این همه نکته مهم استفاده از منابع موجود از راه های نامتعارف است.

شایان ذکر است نکته مهم به هنگام استفاده از روش بازاریابی چریکی در شبکه اجتماعی فیس بوک و دیگر پلتفرم ها دیدگاهی متفاوت نسبت به امکانات موجود است. این بدان معنا است که به روزرسانی استاتوس در فیس بوک و تولید محتوا به صورت استاندارد و فقط به منظور فروش محصول روش کارآمدی محسوب نمی شود.

بررسی کنید رقبای شما در صفحه فیس بوک شان چه می کنند و سپس کاری متفاوت و جدید انجام دهید، در این صورت خواهید دید که میزان کاربران شما افزایش یافته و توجه بخش وسیعی از افراد نسبت به برند و محصولات شما جلب خواهد شد.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد