درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 - 21:28   

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب یک

ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد

  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


ادامه ادامه مطلب دو

کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟

  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌ یا روابط عمومی؟

  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رسانه های برتر دنیا در سال 2021
  توسط شورای هماهنگی روابط عمومی کرمان؛ جشنواره "چراغ روشن رابطه" برگزار می شود
  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!
  تجربیات آستانه‌ای
  مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت: تلاش وزارت صمت راه اندازی هرچه سریعتر پروژه نورد گرم 2 است
  تاکید رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ بر توسعه روش های ارتباطی روابط عمومی با بهره گیری از شبکه های نوین اجتماعی
  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰
  با سواد رسانه ای رویکرد جدیدی جایگزین فیلترینگ می شود
  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی
  قش نوآوری در برنامه‌های وفاداری/ نمونه‌هایی از برنامه‌های مبتکرانه در حوزه وفاداری مشتری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26016صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 6 مهر 1395 - 11:33
قمار بزرگ توییتر
توییتر زمانی فرشته صنعت تکنولوژی به شمار می‌رفت و سه سال قبل با حضورش در بورس چشم‌ها را خیره کرد حالا وضعیت متفاوت شده و این شرکت در آستانه فروش قرار گرفته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، توییتر زمانی فرشته صنعت تکنولوژی به شمار می‌رفت و سه سال قبل با حضورش در بورس چشم‌ها را خیره کرد حالا وضعیت متفاوت شده و این شرکت در آستانه فروش قرار گرفته است. چنین داستانی را پیش از این نیز از شرکت‌های اینترنتی دیگری دید‌ه‌ایم. در واقع شباهت‌های توییتر و یاهو در این زمینه بسیار جالب است. یاهو هم زمانی مانند توییتر دارای یک پلت‌فرم قوی بود، اما پرسش‌های پیش روی مدیران شرکت در آن زمان استراتژی رشد در چنین شرایطی بود.

 

حالا توییتر هم اگر مانند یاهو راه حل فروش را نپذیرد باید ریسک تبدیل شدن به یاهو را قبول کند. در طی 10 سال یاهو در حالی که در حال مذاکره برای فروش این شرکت بود و آرام آرام انرژی‌اش را از دست می‌داد هیچ پیشرفتی نمی‌کرد و سرانجام داستان با فروش بسیار ارزان این شرکت (در مقایسه با ارزش سابق آن) به پایان رسید. در حال حاضر توییتر می‌تواند به فروخته شدن با عددی برابر با ۳۰ میلیارد دلار فکر کند که چیزی دو برابر ارزش بازار آن است. یاهو نیز زمانی ارزش بازاری برابر با ۱۲۵ میلیارد دلار داشت اما سرانجام با قیمت ۴/ ۸ میلیارد دلار به ورایزون فروخته شد. حدود هشت سال پیش مایکروسافت برای خرید یاهو ۴۲میلیارد دلار پیشنهاد داده بود. پیشنهادی که مدیران سرسخت یاهو رد کردند.  حالا جک دورسی و سایر اعضای هیات مدیره توییتر نیز در برابر مسیری قرار دارند که یاهو در این سال‌ها طی کرده است.

اگر توییتر هم اکنون این شرکت را به فروش نرساند و بخواهد خود مشکلاتش را حل کند قمار بزرگی انجام داده است. نیویورک تایمز در مقاله‌ای نوشته که جایگزین فروش برای توییتر این است که این شرکت با تغییر ساختار و اخراج کارکنان این وضعیت را بگذراند. این اما مسیری است که توییتر قبلا هم پیموده بود و نتوانسته بود مشکل رشد کاربران را حل کند. آنچنان که گفته شد و بر اساس تجربه یاهو (که در دفعات مختلف اقدام به کاهش نیروی انسانی و تغییر ساختار کرد) نمی‌توان با کوچک شدن(کسب و کار) به سمت رشد پیش رفت.  امروزه به‌رغم مشکلات زیاد توییتر یک شبکه جذاب و ارزشمند است. یک ابزار فوق‌ ارزشمند برای بنگاه‌های خبری، سلبریتی‌ها، رهبران جهان، فعالان سیاسی و اجتماعی و بازاریاب‌هاست.

توییتر همچنین منبع غنی دیتای قابل تحلیل و بسیار جذاب برای شرکت‌هایی چون گوگل و سلزفورس است. ارزش‌های توییتر به خصوص در جریان انتخابات اخیرا ریاست جمهوری آمریکا به خوبی به همه ثابت شده است. هیچ کس در نفوذ و قدرت توییتر شکی ندارد هرچند این موضوع در مقیاس محدودی از کاربران در دنیا رخ داده است، اما نکته اصلی این است که شرکت توییتر همواره به این افتخار کرده که مدلی کاملا مستقل دارد. این شرکت در روزهای نخست خود پیشنهاد خرید از طرف فیس‌بوک را رد کرد تا نشان دهد ارزش‌هایی بالاتر را مد نظر قرار داده است. در این میان جک دورسی بنیان‌گذار توییتر هم اکنون حق رای اکثریت سهام توییتر را در اختیار ندارد (در حالی که مارک زوکربرگ و لری پیچ و سرگئی برین کنترل کامل بر سهم شرکت خود دارند) مشخص نیست که او چقدر متمایل به فروش این شرکت یا مخالف شدید چنین معامله‌ای خواهد بود.

بسته به اینکه چه کسی خریدار توییتر است این خرید می‌تواند چندان جدا از ماموریت این شرکت نباشد. بر خلاف یاهو که وقتی مشخص شد شرکت ورایزون آن را خریداری کرده به سختی می‌توان ارزشی که ممکن بود برای این شرکت به دست بیاید تخمینی ارائه داد. توییتر اما می‌تواند تحت قیمومیت شرکتی که منابع بیشتری را در اختیار آن می‌گذارد مسیری را برای گریز از وضعیت فعلی پیدا کند. توییتر در حاضر احتمالا به معجزه‌ای نیاز خواهد داشت تا با یک رشد فوق‌تصور به شرکتی مانند فیس‌بوک تبدیل شود که اگر چنین شود هم توییتر خرید جذاب‌تری نسبت به امروز نخواهد بود. آنچه «یاهو» طی یک دهه از دست داد می‌تواند آینده «توییتر» باشد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3873

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رنج مضاعف رسانه های محلی از مصائب فضای مجازی


  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!


  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


  رئیس کل بیمه مرکزی در جمع مدیران روابط عمومی صنعت بیمه: بیان دستاوردهای صنعت بیمه به تقویت گفتمان مردمی منتهی می‌شود


  مدیرکل روابط‌عمومی استانداری سمنان: عقب‌ماندگی‌های حوزه روابط عمومی در سمنان جبران شود


  اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی صنعتی برگزار می شود


  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی


  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400