درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 15 آذر 1398 - 17:28   

فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران

  فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرعامل یوتیوب از عملکرد سیستم پیشنهاد ویدئوی سایت دفاع کرد

  مدیرعامل یوتیوب از عملکرد سیستم پیشنهاد ویدئوی سایت دفاع کرد


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری

  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


ادامه ادامه مطلب سه

معرفی بیمه‌ کوثر به‌‌ عنوان روابط‌‌عمومی برتر

  معرفی بیمه‌ کوثر به‌‌ عنوان روابط‌‌عمومی برتر


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش تبلیغات جهانی، روابط عمومی و بازار خدمات مرتبط با سال ۲۰۲۲
  صدها شغل در بانک مونترال از بین می‌رود
  میکروفون‌های تلویزیون‌های هوشمند را ببندید
  دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه تنسی
  چهارمین جشنواره بیمه در رسانه برگزیدگان خود را شناخت/ شارا هم برگزیده بود
  درخشش روابط عمومی بهزیستی ایلام
  الزام به هماهنگی مسئولان با روابط عمومی در اطلاع رسانی
  برگزیدگان هفتمین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه
  معرفی بیمه‌ کوثر به‌‌ عنوان روابط‌‌عمومی برتر
  نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/11
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 260صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 20 فروردین 1391 - 21:48
مدیرانی که نمی‌توان به آنها اعتماد کرد
مترجم: سیمین راد - بی‌تردید «سوز اورمن» اولین کسی است که برای مشاوره‌ مالی از تلویزیون، رادیو، یا روزنامه به ذهن کسی می‌رسد. البته، اگر اورمن اولین نام نباشد، دست‌کم جزو سه نفر اول است. چه بسا او را در برنامه‌اش در شبکه سی‌ان‌بی‌سی، یا پی‌بی‌اس دیده باشید.
  

او در برنامه‌اش به بینندگان مشاوره مالی ارائه می‌دهد، سخنرانی‌های شورانگیز و تحریک‌کننده برگزار می‌کند و نسخه‌های رایگان از آخرین کتابش درباره کنترل زندگی مالی را در اختیار همه قرار می‌دهد و حتی دست آخر از همین راه پول درمی‌آورد.
اما ممکن است شما از کسانی باشید که به اندازه سوز محبوبیت و شهرت ندارید. شاید جذابیت یک برنامه تلویزیونی را درک نکنید. در این برنامه مردم با او تماس می‌گیرند و تقاضای مشاوره دارند. آنها می‌پرسند که آیا توانایی مالی برای خرید فلان ماشین را دارند یا خیر، یا آیا با فلان حساب مالی می‌توانند این تابستان به مسافرت بروند یا خیر. شاید برای شما معنایی نداشته باشد که چرا او (1) شش راه مستقیم برای مدیریت زندگی مالی را نوشته است، (2) از سوی پی‌بی‌اس به عنوان کسی شناخته می‌شود که بیشترین کمک‌ها را به صندوق پشتوانه مالی تقدیم کرده است، (3) میهمان همیشگی برنامه محبوب اوپرا است، (4) تاکنون دو بار جایزه مهم امی را به خود اختصاص داده است، (5) تاکنون شش بار برنده جایزه گراسی آلن شده است، (6) توسط مجله فوربس به عنوان یکی از بانفوذترین زنان عرصه رسانه شناخته شده است، (7) توسط روزنامه تایمز به عنوان یکی از تاثیرگذارترین اشخاص جهان انتخاب شده است.
اجازه بدهید کمی درباره جاذبه اقتصادی و سیاسی او صحبت کنیم. اهمیت او درست پس از برنامه‌اش در سی‌ان‌بی‌سی برای من روشن شد. راست‌‌اش من تقریبا هر روز باید به مسائل اقتصادی، اشخاص و حواشی‌اش بپردازم. باید با مدیران مالی مصاحبه کنم و حرف‌هایشان درباره سهام و اوراق را بشنوم. آنها به نظریه‌های مالی خودشان در زمینه سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان علاقه زیادی دارند. آنها دوست دارند نشان دهند که همواره موفق بوده‌اند و نظریه‌هایشان با شکست مواجه نشده است. در واقع، این مدیران سعی می‌کنند تا شما را با دروغ‌ها و سفسطه‌های عجیب و غریب درباره سرمایه‌گذاری‌های مالی تحت تاثیر قرار دهند.
در واقع، آنها زیاد حرف می‌زنند. یک طرف تمام این بحث‌ها مدیران مالی نشسته‌اند و یک طرف دیگرش سوز اورمن تک و تنها ایستاده است. جذبه سوز اورمن خیلی ساده است: سوز اورمن ربطی به وال‌استریت ندارد! سوز اورمن وال استریت نیست! او به وال استریت به عنوان یک «پاسخ» به مشکلات نگاه نمی‌کند.
به اعتقاد اورمن، وال استریت یک «مساله» است. او می‌گوید که نباید شادی‌مان را در دستان کسانی ببینیم که نمی‌توان به آنها اعتماد کرد. اما او فعالان وال‌استریت را به خوبی می‌شناسد؛ چراکه هم به عنوان دلال سهام شرکت‌ها فعالیت کرده است و هم به عنوان یک مشاور مالی در مورد سهام و نکته‌های حساس‌اش. او همه چیز را در مورد وال استریت و سهام می‌داند، چون هر بار که در برنامه تلویزیونی‌اش ظاهر می‌شود به ما می‌گوید: خوب دقت کنید! مراقب باشید!
در واقع او سال‌های سال تنها صدایی بود که به همگان گفت به دلال‌های سهام و مدیران مالی اعتماد نکنید؛ زیرا منافع آنها هیچ ربطی به منافع شما ندارند. سوز می‌گوید: «البته مردم حتی نمی‌دانند با پول خودشان چه باید بکنند. شاید فروشندگان خوبی باشند، اما چیزی از سرمایه‌گذاری سرشان نمی‌شود. آنها چیزی بیشتر از مشتی عروسک خیمه‌شب‌بازی در دستان دلال‌های همه‌کاره نیستند.» شاید بگویید او که خودش دلال بوده است، پس چرا با دلال‌ها اینقدر بد است. این حرف شما درست است، چراکه حضور در عرصه دلالی و فعالیت در این عرصه خیلی زود باعث شد که او دلالی را کنار بگذارد.
او در این مورد خاطراتی را به یاد می‌آورد و می‌گوید: «سال 1983 بود. آن دوره نزدیک به سه سال برای مریل لینچ کار کردم. میلیون‌ها میلیون دلار از مقرری سالانه شرکت بالدوین یونایتد را فروختم.
فکر می‌کنم این بزرگ‌ترین کاری بود که تاکنون در عرصه اقتصادی دیده‌ام.» اما روزنامه‌های اقتصادی آن زمان اطلاعاتی کسب کردند و از مشکل مالی بالدوین یونایتد نوشتند. سوز می‌گوید که سهام از 62 دلار به 2 دلار سقوط کرده بود.
به محض اینکه سهام سقوط می‌کند، او به دفتر مدیر فروش می‌رود و نیازها دغدغه‌هایش را مطرح می‌کند. مدیر فروش به او می‌گوید: «اوه! سوز! خواهش می‌کنم این کار را با ما نکن!» بالدوین یونایتد به دردسر عجیبی افتاده بود.
همه مشتریان سوز اورمن در حال از دست دادن پول‌هایشان بودند. او می‌گوید: «این اتفاق باعث اخراج من شد زیرا آنها به من دروغ گفته بودند! مطمئن شدم که تقریبا همه مشتریان علیه بنگاه‌های دلالی دست به شکایت زدند. خبر خوب این بود که شکایت‌شان به نتیجه رسید و مردم نیز به پول‌های بربادرفته‌شان رسیدند.»
سوز از این داستان لذت می‌برد. او دوست دارد برای مردم معمولی بجنگد و حق‌شان را از بنگاه‌های دروغین بگیرد. او وقتی می‌خواهد به شما مشاوره مالی بدهد، از جدول‌ها، نقشه‌ها، مفاهیم و حرف‌های پیچیده استفاده نمی‌کند. او نمی‌خواهد شما را فریب بدهد. وقتی از او مشاوره می‌خواهید برای‌تان تله نمی‌گذارد تا شما را به خودش جذب کند و پولی به جیب بزند. او واقعا می‌خواهد به شما یاد بدهد که چطور باید سرمایه‌گذاری کنید. راهنمایی‌ها و مشاوره‌های او سرراست و ساده‌اند. شعار همیشگی او را همه به یاد دارند: «اول مردم، بعد پول». او به خوبی می‌داند که جهان پر از نمونه‌های مشابه با وال‌استریت است.
او می‌داند که آنها فقط به دنبال پول هستند و شعارشان باید چنین چیزی باشد: «اول پول، بعد پول». در واقع، سوز اورمن می‌خواهد به شما یاد بدهد که در آینده دیگر به سراغش نیایید. او دوست دارد که پس از یک بار مراجعه بتوانید در آینده خودتان بهترین تصمیم را در مورد سرمایه‌گذاری‌های مالی‌تان بگیرید.
جالب است که او در سال 2009 کتابش «زنان و پول» را به مدت 33 ساعت به صورت رایگان برای دانلود در وب‌سایت برنامه تلویزیونی اوپراه قرار داد. در همین مدت کوتاه، بیش از 5/1 میلیون نسخه از این کتاب دانلود شد.

بزرگ‌ترین اشتباه سوز اورمن به زبان خودش
بزرگ‌ترین اشتباه من بهترین اشتباه من نیز به حساب می‌آید. زمانی در شرکت پرودنشال کار می‌کردم. آنجا زنی بود که به عنوان مشاور یا حتی رایزن مالی کار می‌کرد. اما او نمی‌توانست درست و حسابی از پس کارش بربیاید. من آنجا نایب‌رییس سرمایه‌گذاری بودم. مدیر گروه نزد من آمد و گفت: «سوز! آیا می‌توانی این خانم را به عنوان دستیار خودت قبول کنی؟ شاید بتواند کاری برای تو انجام دهد و ما مجبور به اخراجش نشویم.» و من گفتم «قبول»، زیرا حجم زیادی کار روی سرم ریخته بود و خیلی زیاد به کمک نیاز داشتم. با اینکه از این خانم خوشم نمی‌آمد اما قبول کردم. بعدا هم اصلا از او خوشم نیامد. اما به احساسم گوش ندادم. به خودم گفتم که به عنوان یک زن باید به یک زن دیگر کمک کنم.
کمی بعد تصمیم به ترک شرکت گرفتم و خواستم برای خودم کسب و کاری راه بیندازم. چراکه باید 60 درصد از همه کارمزدهایم را به آنها می‌دادم. من همه کار را می‌کردم اما پول را شرکت به جیب می‌زد. این وضعیت قابل تحمل نبود. پس مکان مورد نظر را پیدا کردم. آنجا را خوب رنگ‌آمیزی و طراحی کردم.
کم‌کم داشتم پرودنشال را ترک می‌کردم. اعصاب آن را نداشتم که دوباره این خانم را از نزدیک ببینم. نه به او اعتماد داشتم و نه از او خوشم می‌آمد. اما شجاعت آن را نداشتم که به او بگویم «نه خانم، ما دیگر با هم کار نمی‌کنیم». پس نتوانستم و به اجبار او را با خودم آوردم.
قرار بر این بود که 80 درصد از کارمزد به من و 20 درصد از کارمزد به این خانم تعلق بگیرد. ما مشتری‌های زیادی داشتیم. مشتری‌ها به اتاق من می‌آمدند. به آنها می‌گفتم که چه باید بکنند. سپس به اتاق او می‌رفتند، قراردادها را امضا و سپس سرمایه‌گذاری می‌کردند. اما چه اتفاقی افتاد؟ او همه پرونده‌های مالی را از بین برد و کل کارمزدها را به حساب مالی خودش روانه کرد. شبی که او وارد شرکت شد، دست به دزدی همه پرونده‌های مشتریان شرکت زد.
او حتی با برخی از بنگاه‌های مالی تماس گرفت و گفت که مشتریان آنها کارمزدشان را باید به او بپردازند و نه به شرکت ما! من دیگر نمی‌توانستم هیچ کاری انجام دهم زیرا نام او زیر همه قراردادها موجود بود. او هر کاری که می‌توانست برای سرقت از شرکت نوپای من انجام داد.
گفته بودم که بزرگ‌ترین اشتباه من همان بهترین اشتباه من است. یاد گرفتم که دیگر به هیچ کسی مگر خودم اطمینان نکنم. یاد گرفتم که باید به خودم بیش از همه اطمینان کنم. حس می‌کردم که او دردساز خواهد شد. اما متاسفانه اشتباه کردم، و به او اطمینان کردم حتی اکنون که به این اشتباه فکر می‌کنم تمام موهای تنم سیخ می‌شوند.
واقعا شوکه‌کننده است. پس اجازه بدهید درس بزرگ این اتفاق را بازگو کنم: اگر کسی به زندگی‌ام وارد شود و حس خوبی نسبت به او نداشته باشم، در کمتر از دو ثانیه از اتاق بیرونش خواهم کرد. به خودتان بیش از هر کسی اطمینان کنید.

درباره سوز اورمن
روزنامه معتبر یو اس ای تودی دو جمله به یادماندنی درباره سوز اورمن نوشته است: «یک نیروی بسیار مهم در جهان مالی که به همگان کمک می‌کند» و «یک زن مشاور که به اندازه یک نیروگاه بزرگ می‌تواند قدرت داشته باشد». او تاکنون دوبار برنده جایزه «امی» شده است. روزنامه نیویورک تایمز از او به عنوان یکی از بهترین مولفان اقتصادی نام می‌برد. او یکی از ستون‌نویس‌‌های دائمی این روزنامه است. سوز اورمن نویسنده، تهیه‌کننده، مجری، سخنگو و شالوده اصلی یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی درباره جهان امروز و مسائل اقتصادی آن است. در واقع، همگان از او به عنوان مطرح‌ترین و شناخته‌شده‌ترین متخصص امور مالی نام می‌برند.
او یکی از ویراستارهای اصلی مجله‌های اوپراه و کاستکو کانکشن است. برنامه ویژه سوز اورمن شب‌های هر یکشنبه در سی‌ان‌بی‌سی روی آنتن می‌رود. او در سال 2008 و 2009 از سوی بسیاری از موسسات، روزنامه‌ها، مجلات، متخصصان و بنگاه‌های مالی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین زنان جهان شناخته شد. او متولد شیکاگو است و با مدرک لیسانس در رشته کار اجتماعی از دانشگاه ایلینویز فارغ‌التحصیل شده است. بد نیست بدانید که او تا 30 سالگی با ماهی 400 دلار حقوق در حوزه خدماتی فعال بود.

 

منبع: کتاب «برترین رهبران کسب‌وکار در جهان»

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آموزش ترجمه و تنظیم اخبار از آژانس ها در ایران


  انتصاب رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش


  تبدیل مشتری به طرفدار


  چهارمین جشنواره بیمه در رسانه برگزیدگان خود را شناخت/ شارا هم برگزیده بود


  انتصاب مدیرکل حوزه مدیریت عامل و روابط عمومی بانک سینا


  درخشش روابط عمومی بهزیستی ایلام


  تاکید رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش بر اصول کار روابط عمومی


  نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/11


  معرفی بیمه‌ کوثر به‌‌ عنوان روابط‌‌عمومی برتر


  الزام به هماهنگی مسئولان با روابط عمومی در اطلاع رسانی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود