درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 08:15   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25993صفحه نخست » دوشنبه، 5 مهر 1395 - 11:02
کارکنان یا فرآیندها؛ کدام اولویت دارند؟
وقتی صحبت از همدلی و تنوع‌پذیری در محیط کار به میان می‌آید، انتظار دارید نقش کدام واحد شرکت مطرح شود؟ ممکن است حدس اولیه شما واحد منابع انسانی باشد، اما به‌طور عجیبی اشتباه می‌کنید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، وقتی صحبت از همدلی و تنوع‌پذیری در محیط کار به میان می‌آید، انتظار دارید نقش کدام واحد شرکت مطرح شود؟ ممکن است حدس اولیه شما واحد منابع انسانی باشد، اما به‌طور عجیبی اشتباه می‌کنید. در واقع، به گفته بسیاری از افرادی که در حوزه «مهارت‌های نرم» کار می‌کنند، احتمال اینکه واحد منابع انسانی یک برنامه همدلانه را در دفتر کار اجرا کند، کمتر از هر واحد دیگر – حتی مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره - است. طبق داده‌هایی که در «شاخص جهانی همدلی» بررسی شده، هر چقدر همدلی در شرکت‌ها بیشتر باشد، میزان رشد و بهره‌وری آنها بالاتر است. بیشتر مدیران ارشد کسب‌وکار می‌دانند همدلی رابطه مستقیمی با سوددهی دارد.

به نظر می‌رسد منابع انسانی سازمان‌ها ترجیح می‌دهند در یک قلمرو امن فعالیت کنند؛ قلمروی که یک چشم‌انداز فرآیند مشخص دارد و با مجموعه قوانین و سیاست‌های آشنایی پر شده است. این ذهنیت باعث حفظ وضعیت موجود می‌شود، اما به ندرت انگیزه‌بخش است. شاید دلیل این مساله را بتوان کمرنگ شدن نقش منابع انسانی در سال‌های اخیر دانست که باعث شده واحدهای دیگر تمایلی به تغییر وضعیت موجود و خروج از فرآیندهای جاری نداشته باشند. در طول دهه گذشته، واحدهای منابع انسانی در بیشتر شرکت‌ها به‌طور فزاینده‌ای نقش اجرایی یافته‌اند. یعنی واحدی که زمانی به صورت یکپارچه خدمات ارائه می‌کرد، به مجموعه‌ای از عملکردهای برون‌سپاری شده مجزا تبدیل شده است. استراتژی‌ها عمدتا به دنبال این هستند که کدام شرکت بیرونی می‌تواند خدمات مناسبی با پایین‌ترین قیمت ارائه کند، این قابلیت فنی به قیمت کمرنگ شدن همدلی و روابط صمیمانه شرکت با کارمندانش تمام شده است. و سوالات استراتژیک بزرگ را بدون جواب می‌گذارد: شرکت‌ها چگونه می‌توانند بهترین استعدادها را جذب کنند، چگونه می‌توان مدیران زن استخدام کرد و به آنها امکان پیشرفت داد، چگونه می‌توان فرهنگ شمول و تنوع‌پذیری در شرکت را تغییر داد و جهت‌گیری‌های ناخودآگاه را به چالش کشاند.

اولویت دادن بیشتر به فرآیندها نسبت به کارکنان، به عدم انگیزه‌بخشی در سازمان‌ها منجر می‌شود. به عبارت دیگر، واحد منابع انسانی در سازمان‌های امروزی کمتر از هر واحد دیگر عامل تحریک تغییرات فرهنگی در سطح شرکتی است. البته این در مورد همه شرکت‌ها صدق نمی‌کند. طبق گزارش‌های به دست آمده از «شاخص جهانی همدلی» بسیاری از شرکت‌ها سطوح بالایی از همدلی را تجربه می‌کنند. از جمله شرکت‌هایی که در جدول پایین آمده‌اند. اما چرا چنین کمبودی ایجاد شده است؟ یک دلیل آن می‌تواند ناامنی باشد. فرآیندها چه داخل شرکت باشند و چه برون‌سپاری شوند، برای اداره یک کسب‌وکار ضروری هستند. منابع انسانی می‌تواند به راحتی آنها را به بیرون از شرکت واگذار کند و همه چیز به‌خوبی پیش برود. در واقع، آنها لزومی به ریسک‌ کردن برای اعمال تغییر نمی‌بینند.

پس واحدهای منابع انسانی چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ آنها باید در راستای ایجاد همدلی در سازمان اقدام جدی کنند و کسب‌وکارها را در این زمینه به چالش بکشند و به جای تبعیت محض از فرآیند‌ها، مطمئن شوند فرآیندها در اختیار کارکنان هستند، نه بالعکس. اگر کسب‌وکارها می‌خواهند در دوره‌ای که تغییرات تکنولوژیک و جمعیتی آینده را مبهم ساخته دوام بیاورند، برنامه‌های همدلی بسیار حیاتی محسوب می‌شوند. واحدهای منابع انسانی باید در تنوع‌پذیری به عنوان عنصری کلیدی در مدیریت استعدادها سرمایه‌گذاری کنند و تنها عملکردهایی را برون‌سپاری کنند که از این دیدگاه دور هستند. برای بقا در دوره همدلی، واحد منابع انسانی باید کارکنان را پیش از فرآیندها قرار دهد. تحول فرآیندها دوران خود را طی کرده و تحول کارکنان در حال آغاز است.

 

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3872

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد