درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 12:49   

نظرسنجی بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران: دور دوم آغاز شد

  نظرسنجی بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران: دور دوم آغاز شد


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

نخستین راهنمای اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی منتشر شد

  نخستین راهنمای اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
  کلود در رتبه‌بندی چت‌بات‌های هوش مصنوعی مقام اول را به دست آورد
  نظرسنجی گالوپ: اکثر آمریکایی‌ها اکنون با اقدام اسرائیل در غزه مخالفند
  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها
  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید
  خداحافظی شارون گلدمن از ونتوربیت و دنیای هوش مصنوعی
  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم
  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25977صفحه نخست » یکشنبه، 4 مهر 1395 - 12:34
نگاهی به رویداد هم آفرینی همراه اول / ارزش آفرینی با حمایت از کسب و کارهای نوپا
گاهی برندهای معتبر و دارای منابع جهت سرمایه گذاری از طریق تاسیس مرکز شتاب دهی ایده ها به صورت درون سازمانی و برگزاری اختصاصی استارتاپ ویکند تلاش می کنند بهترین ایده های خلاق را در راستای رفع دغدغه های خود کشف و آن را تجاری سازی کنند تا هم مالک ایده سود ببرد و هم راهکاری خلاقانه در راستای زنجیره ارزش آفرینی سازمان پیاده سازی شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، امروزه به ثمر رسیدن ایده های تجاری کارآفرینان نیازمند سرمایه گذاری و حمایت برند ها و سرمایه گذاران است. سازمان ها و صاحبان سرمایه با سرمایه گذاری در این بخش می توانند ایده های خلاقانه ای را جمع آوری و فرآیند تجاری سازی و سود دهی آنها را برای استارتاپ ها تسهیل کنند.

این در حالی است که با این اقدام، سازمان ها و صاحبان سرمایه نیز می توانند به سوددهی مناسبی دست پیدا کنند، به عبارت دیگر این نوع تعامل بین برند های معتبر و صاحبان سرمایه با استارتاپ ها نوعی رابطه برد - برد برای آنها محسوب می شود.

چندی پیش اپراتور همراه اول با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی رویداد هم آفرینی همراه اول را با رویکرد جذب و حمایت از طرح های نوآورانه و کسب و کارهای نوپا راه اندازی کرد.

 این رویداد با موضوعاتی شامل سلامت همراه، آموزش همراه، انرژی و محیط زیست، بازی های رایانه ای و تجارت الکترونیک در حوزه ICT در نظر گرفته شد و به سه تیم برتر در این رویداد جوایزی اهدا شد. در این رویداد، ارزیابی اولیه ای از تیم های شرکت کننده توسط کمیته تخصصی انجام و پس از انتخاب و داوری، طرح های برگزیده مشخص شد که این طرح ها در آینده از حمایت همراه اول نیز برخوردار خواهند شد.

اینکه تا چه اندازه این اقدام در راستای هویت برند همراه اول تعریف می شود و همراه اول چه خدمات و امکاناتی را می تواند در اختیار استارتاپ ها قرار دهد، بهانه ای شد تا «فرصت امروز» سراغ حمید محمدی پور، کارشناس ارشد بازاریابی برود.

حمید محمدی پور در گفت و گو با «فرصت امروز» می گوید: در تمام دنیا برگزاری رویدادهایی مانند استارتاپ ویکند مرسوم است که به ویژه در زمینه فناوری اطلاعات هم به شکل جدی برگزار می شود. تیم های خلاق در یک فرصت مشخص مراحل ایده تا اجرا را در مورد یک راه حل یا محصول انجام می دهند و از سوی دیگر اسپانسرها به مشاهده دستاوردها می نشینند و برای تجاری سازی طرح منتخب خود از میان طرح های ارائه شده، اقدام می کنند.

راهکاری خلاقانه در راستای زنجیره ارزش آفرینی سازمان

او ادامه می دهد: از سوی دیگر مراکزی به نام شتاب دهی ایده ها وجود دارد که در آن به ایده های منتخب بودجه محدود و امکاناتی مانند فضای کار و... تعلق می گیرد تا آن ایده سریع تر تجاری سازی شود و درعوض این مراکز شتاب دهی ایده ها که در ایران هم وجود دارند، بخشی از سهام مربوط به مالکیت آن ایده را در اختیار می گیرند. بسیاری از کسب وکارهای موفق امروز ایران نیز همین مسیر را طی کرده اند.

از سوی دیگر ممکن است اسپانسرهایی که در رویداد استارتاپ شرکت می کنند، داخلی یا خارجی باشند یا حتی گاهی زمینه اصلی کار آنها از ایده های قابل سرمایه گذاری دور باشد، بنابراین گاهی برندهای معتبر و دارای منابع جهت سرمایه گذاری از طریق تاسیس مرکز شتاب دهی ایده ها به صورت درون سازمانی و با برگزاری اختصاصی استارتاپ ویکند تلاش می کنند بهترین ایده های خلاق را در راستای رفع دغدغه های خود کشف و آن را تجاری سازی کنند تا هم مالک ایده سود ببرد و هم راهکاری خلاقانه در راستای زنجیره ارزش آفرینی سازمان پیاده سازی شود.

یک تیر و دو نشان

این مشاور بازاریابی اظهار می کند: ارزیابی از این برنامه، زمانی دقیق است که خروجی های آن به شکل تجاری سازی شده مشاهده شود که هنوز برای قضاوت و نظر دادن زود است. در زمینه هویت برند همراه اول نیز می توان به این مسئله اشاره کرد که حمایت ایده های خلاقانه توسط یک اسپانسر ایرانی خود بیانگر نگرش مناسب این مجموعه در زمینه سرمایه گذاری های اجتماعی است که البته نخستین ذی نفع این برنامه خود آن مجموعه است و به نوعی با یک تیر دو نشان خواهد زد.

کاتالیزوری در راستای پیاده سازی ایده های تجاری

محمدی پور درباره عرضه خدمات مختلف همراه اول به کارآفرینان کشور می گوید: یکی از وظایف مراکز شتاب دهی ایده ها، در اختیار گذاشتن بودجه های محدود در کنار امکانات مورد نیاز استارتاپ ها مانند فضای کار، تجهیزات IT، لابراتورها و... است تا صاحبان ایده های خلاقانه و کارآفرینانی که تنها دارایی آنها ایده و طرح است بتوانند با سرعت بیشتری ایده خود را تجاری سازی کنند؛ بنابراین همراه اول می تواند با فراهم آوری امکانات لازم مانند مراکز شتاب دهی ایده ها به عنوان کاتالیزوری در راستای پیاده سازی ایده های تجاری عمل کند و درعوض از خروجی موفق این استارت ها جهت بهبود فرآیندهای خود و سبد محصولاتش بهره گیرد که یک رابطه دو طرف برد به همراه دارد.

دلگرمی بیشتر به ارائه و پرورش ایده های کاربردی

این کارشناس ارشد منابع انسانی درباره موثر بودن حمایت همراه اول از استارتاپ ها بیان می کند: بدون شک در صورتی که روال منطقی و درستی در شتاب دهی ایده ها توسط همراه اول وجود داشته باشد، استارت ها حضور فعال تری خواهند داشت و با دلگرمی بیشتری به ارائه و پرورش ایده های کاربردی خود در چارچوب نیاز اعلام شده همراه اول می پردازند. در صورت اجرای موفق آن در بار اول، سایر صاحبان ایده تلاش می کنند با آگاهی از خروجی این طرح، ایده های خود را برای تجاری سازی به شکل دقیق تر و مناسب تری ارائه کنند.

برنامه مسئولیت اجتماعی

او درباره بهره برداری تبلیغاتی همراه اول از برگزاری چنین رویدادی می گوید: علاوه بر استفاده تجاری از ایده های منتخب، همراه اول می تواند خودش را به عنوان یک شتاب دهنده ایده داخلی مطرح کند که روی ایده های جذاب تجاری داخل کشور سرمایه گذاری می کند و از آنجا که این طرح با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود، سوی دیگر بهره برداری تبلیغاتی آن توسط همراه اول تاکید بر ارتباط مداوم صنعت با دانشگاه و توجه ویژه آن به نخبگان دانشگاهی در راستای برنامه مسئولیت اجتماعی خواهد بود.

محمدی پور درباره این موضوع که «برگزاری چنین رویدادهایی چگونه می تواند در راستای تقویت زیرساخت های همراه اول مثمر ثمر واقع شود» خاطرنشان می کند: اگر سرفصل موضوعات و ایده هایی که قرار است همراه اول به عنوان اسپانسر در جهت شتاب دهی از آنها حمایت کند، کاملا منطبق با کسب وکار این شرکت و نوآوری در آن سازمان باشد، قطعا منجر به تقویت زیرساخت ها، بهبود خدمات، افزایش رضایت مصرف کننده خدمات و در نهایت تبلیغ دهان به دهان و افزایش کاربر خواهد شد.

البته باید منتظر شد و دید که مانند بسیاری دیگر از رویدادهای این چنینی در کشور، این رویداد صرفا یک نمایش مقطعی در راستای حمایت از صاحبان ایده های داخلی است یا قرار است مانند برخی شرکت های پیشرو در جهان منجر به یک فرهنگ و کار اجرایی بلندمدت شود.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چند نمونه از تکنیک‌های تقویت شناختی


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد