درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 18:19   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25971صفحه نخست » یکشنبه، 4 مهر 1395 - 12:04
گسترش سازمان‌های خلاق به کمک نوآوری تعاملی
اغلب مدیران جوان و تازه‌کار، علاقه زیادی به آزمودن راه‌های جدید، ابتکار عمل و خلاقیت دارند و این همان چیزی است که از آن با عنوان «نوآوری» یاد می‌شود. شاید کمتر مدیری را بتوان یافت که مشتاق نوآوری و خلاقیت نباشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اغلب مدیران جوان و تازه‌کار، علاقه زیادی به آزمودن راه‌های جدید، ابتکار عمل و خلاقیت دارند و این همان چیزی است که از آن با عنوان «نوآوری» یاد می‌شود. شاید کمتر مدیری را بتوان یافت که مشتاق نوآوری و خلاقیت نباشد. با این همه مشکل از آنجا شروع می‌شود که صحبت از پیدا کردن راه‌های منتهی به نوآوری و گسترش روحیه نوآوری در سازمان‌ها به میان می‌آید و مشکلات اغلب مدیران تازه‌کار از همین‌جا آغاز می‌شود، چراکه آنها خود را با انبوهی از موانع و مشکلات بر سر راه نوآور بودن و نوآور کردن دیگران مواجه می‌بینند.

 

در سال‌های اخیر مطالعات گسترده‌ای در ارتباط با روش‌های تحریک و تقویت نوآوری در درون سازمان‌ها و شرکت‌ها صورت پذیرفته و مقالات و کتب متعددی در این زمینه به رشته تحریر درآمده‌اند به طوری که هم‌اکنون تعاریف و مصادیق متفاوتی از مفهوم نوآوری در مجامع علمی مطرح است. با این همه اگر از تعریف نوآوری پا را فراتر نهاده و بخواهیم به راه‌های گسترش و تقویت نوآوری توجه کنیم به موضوع مهم و چالش‌برانگیزی به نام «راه‌های تشویق نوآوری و تعاملات مربوط به آن» برمی‌خوریم به‌طور کلی می‌توان راه‌های ده‌گانه‌ای را برای موفقیت در مسیر نوآوری تعاملی در درون سازمان‌ها برشمرد که در دو بخش اول این مطلب در هفته‌های گذشته به هشت مورد آنها اشاره شد. در بخش سوم و آخر این مطلب به دو مورد باقیمانده و همچنین توصیه‌هایی برای مدیران تازه‌کار در این زمینه خواهیم پرداخت.

 

راهکار شماره9: نگاه جدی‌تر به همکاری‌های برون صنعتی

با توجه به کمرنگ شدن مرزها بین صنایع و بخش‌های مختلف و به هم تنیده شدن فزاینده فرآیند‌ها و حوزه‌های گوناگون کاری، توجه جدی‌تر به شراکت و همکاری با شرکت‌هایی بیرون از حوزه اصلی کاری امری ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد. در واقع نوآوری و خلاقیت هیچ بخش یا صنعت خاصی را نمی‌شناسد و محدود و محصور باقی نمی‌ماند. بنابراین می‌توان نوآوری‌ها و ایده‌های ناب و بدیع را از هر منبع و صنعتی دریافت کرد و پرورش داد. برای مقابله با بسیاری از چالش‌های پیچیده و متغیر امروز همکاری‌ها و شراکت‌های چندجانبه و فرابخشی امری ضروری به حساب می‌آید. نمونه بارز چنین شراکت‌هایی را می‌توان در شرکت موفق «شهرهوشمند» سراغ گرفت که یکی از علل اصلی موفقیت آن شراکت کردن با شرکت‌های متنوعی از حوزه‌های متنوعی چون حمل‌ونقل، انرژی، عمران، مخابرات و چند صنعت متفاوت دیگر بوده است.

با این همه باید به یاد داشت که برای نظام‌مند کردن فرآیند همکاری و شراکت‌های درون صنعتی و برون صنعتی، طراحی و تدوین دقیق یک اساسنامه، استراتژی شرکتی درباره شریک‌های بالقوه و پتانسیل‌های همکاری‌های نوآورانه و راه‌های عملی ساختن این طرح‌ها و برنامه‌ها ضرورت فراوانی پیدا می‌کند.

 

راهکار شماره 10: اجرای برنامه‌های جامع نوآوری و پیامدسنجی

شرکت‌ها همیشه تحت فشارهای مضاعفی برای گزینش شرکای مناسب و پیگیری نتایج همکاری‌ها و شراکت‌های خود هستند. آنچه مسلم است اینکه هر نوآوری و ابتکاری لزوما به نتایج مثبت و درخشان منتهی نمی‌شود و همیشه امکان شکست و ناکامی در این میان وجود دارد. علاوه‌بر این نمی‌توان فرمول واحد و حتمی برای همکاری‌های نوآورانه در نظر گرفت، چراکه متغیر‌های بسیاری در اینجا دخیل هستند که غافل شدن از آنها می‌تواند زیان‌های جدی و دامنه‌داری را متوجه شرکت‌ها و سازمان‌ها کند. علاوه‌بر این مدیران تازه‌کار و کم‌تجربه باید آگاه باشند که جمع‌آوری اطلاعات و تصمیم‌گیری در مورد انتخاب شرکا و اجرای همکاری‌های نوآورانه با سایر شرکت‌ها فرآیندی نیست که فقط از عهده بخش تحقیقات و توسعه شرکت یا سازمان برآید بلکه این وظیفه تمام ارکان و کارکنان شرکت است که در این حوزه وارد شوند و به گونه‌ای عمل کنند که در نتیجه آن نه شرکت‌ها نسنجیده و کورکورانه وارد یک شراکت و همکاری نوآورانه شوند و نه اینکه از ترس شکست خوردن، ایده‌ها و ابتکارات ارزشمند را بدون هیچ دلیلی مردود بدانند و به اصطلاح «ایده‌کشی راه بیندازند».

 

و اما نکات پایانی

نیازی نیست که تمام عوامل و نیروهای ایده‌پرداز و نوآور (از درون یا بیرون سازمان) لزوما در تمام پروژه‌های نوآورانه شرکت مشارکت داشته باشند. پر واضح است که مشارکت ایده‌پردازانی که تناسب و آگاهی چندانی در مورد موضوع و کیفیت یک پروژه ندارند هیچ فایده‌ای در پی نخواهد داشت.

در طول اجرای هر پروژه‌ای لازم است میزان تلاش و اقدامات انجام شده توسط افراد مختلف سنجش و ارزیابی شود تا از اطلاعات به دست آمده بتوان برای اجرای پروژه‌های بعدی استفاده کرد. کنترل دقیق نحوه پیشرفت پروژه‌ها و شناسایی عوامل اصلی پیشبرد امور این امکان را به مدیران و تصمیم‌گیرندگان شرکت‌ها و سازمان می‌دهد تا با به‌کارگیری نیروهای کارآمدتر و زبده موفقیت پروژه‌های آینده را تضمین کنند.

برای نوآوران درون‌سازمانی و همچنین نوآوران خارج از سازمان باید محرک‌ها و پاداش‌های مناسبی در نظر گرفت و با این کار به دو هدف مهم دست پیدا کرد: اول حفظ نیروهای مبتکر و نوآور درون سازمان و دوم جلب نظر و جذب نیروهای خلاق بیرون از سازمان و زمینه‌سازی برای استخدام دائمی آنها.

از بین بردن موانع موجود بر سر راه گسترش فرهنگ نوآوری نیز باید سرلوحه اقدامات و سیاست‌گذاری‌های کلان شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار گیرد. ناگفته پیداست که در هر سازمانی موانع و ترمز‌هایی در مقابل نوآوری‌ها و آزمودن راه‌های جدید انجام کارها وجود دارد که این عوامل می‌تواند ناشی از مقاومت و بی‌میلی مدیران میانی و سر باز زدن کارمندان از متوقف کردن فرآیند‌هایی که به انجامشان خو گرفته‌اند باشد. تنها با رفع این موانع و چالش‌ها است که می‌توان به شکل‌گیری و گسترش سازمان‌های واقعا نوآور و مبتکر امیدوار بود.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3871

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد