درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 2 بهمن 1397 - 03:08   

حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی

  حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب یک

در راستای تحقق روابط عمومی دیجیتال منتشر شد؛ نشریه الکترونیکی بانک ایران زمین

  در راستای تحقق روابط عمومی دیجیتال منتشر شد؛ نشریه الکترونیکی بانک ایران زمین


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

شبکه های اجتماعی دریچه ورود به دنیای جدید

  شبکه های اجتماعی دریچه ورود به دنیای جدید


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آکسفام: در سال ۲۰۱۸ ابرثروتمندان جهان ثروتمندتر و فقرا فقیرتر شدند
  پیام رسان واتس اپ، ارسال فله ای پیام را محدود کرد
  رونمایی از اولین کامپیوتر کوانتومی تجاری آی بی ام
  حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی
  آی‌بی‌ام
  شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان های تهران فعال تر خواهد شد
  اعضای هیات رئیسه شورای روابط عمومی شهرستان ری انتخاب شدند
  مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان: روابط عمومی مرجع ارتباط مردم و دستگاه های اجرایی است
  قدردانی مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی از مدیر حراست بیمه دانا
  در بخش پوستری همایش؛ مقاله بیمه دانا، برگزیده همایش مدیریت ریسک و بیمه شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25916صفحه نخست » مقالات روابط عمومیجمعه، 18 خرداد 1397 - 09:53
تکریم ارباب رجوع در کلام حضرت علی (ع)
پاره ای از وقت خود را به نیازمندان اختصاص بده که با تو به طور مستقیم ارتباط برقرار کنند و برای آنان ملاقات ترتیب ده و برای خدایی که تو را آفریده با این نشست فروتنی و تواضع کن
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در دیدگاه حضرت علی (ع) خشونت و بدرفتاری با مردم و ستم بر بندگان خدا، جنگ با خدا تلقی می شود. حضرت در این خصوص در نامه معروف خود به مالک اشتر می نویسند:

"با خشونت نسبت به مردم، خود را در موضع جنگ با خدا قرار مده که تو را نیروی مقاومت در برابر نقمت (و قهر) او نیست و از بخشایش و مهربانی او (خالق یکتا) بی نیاز نیست، هرگز از گذشت و بخشایش (نسبت به رعیت) پشیمان مباش و از کیفر دادن، احساس شادی به خود راه مده و به هیچ وجه در هنگام غضب (که باعق رفتاری خشن و غیر منطقی می شود) شتاب مکن". یا در جای دیگر مالک را به انصاف با مردم دعوت می کند. انصاف در رابطه با مردم یعنی این که حق هر کی را به درستی ادا نمایی و حقوق انسان ها به طور کامل و به گونه ای مساوی رعایت شود.

از نظر حضرت علی، جامعه به دو گروه اکثریت و اقلیت تقسیم می شود. اکثریت جامعه را مردم عادی اجتماع و به اصطلاح همان توده مردم تشکیل می دهند که از امکانات رفاهی و قدرت و منزلت کمتری برخوردارند. در مقابل، گروه کوچک دیگری هستند که از امکانات مادی فراوانی برخوردارند و به همین دلیل خود را برگزیدگان و خواص جامعه می پندارند و برای خود امتیازی بیش از عامه مردم قائلند.

در چنین جامعه ای، کارمند دچار نوعی سردرگمی خواهد شد و نمی تواند به گونه ای رفتار کند که هر دو گروه راضی باشند. بدیهی است که در مقام مقایسه، تلاش جهت تقویت پایگاه مردمی و جلب رضایت اکثریت عظیم مردم به سود حکومت و به نفع حاکم خواهد بود و نارضایی عده ای قلیل، کاری از پیش نخواهد برد.

از ویژگی های حاکمان اسلامی و کارمندان شاغل در نظام اسلامی، این است که مردم را از خود می دانند و خود را از مردم. بنابراین حاضر نیستند بین خود و مردم مانع و حجاب ایجاد کنند، بلکه می خواهند با مردم و در کنار مردم زندگی کنند. این روش علاوه بر این که مردم را نسبت به حاکمان خوشبین و دلگرم می کند، باعث می شود نیروها و عوامل فرصت طلب نتوانند ذهن مسؤلان امور را نسبت به مردم بدبین کنند و از این طریق، حاکمان را در مقابل مردم قرار دهند.

امام علی (ع) در فرازی از نامه خود به مالک می فرمایند:
"سعی کن که با آگاهی، برخوردهای تندشان را تحمل کنی و تنگ حوصلگی و خودخواهی را از خود دور کن تا خدا درهای رحمت خود را به رؤیت بگشاید و صواب طاعتت را به تو ارزانی فرماید."

یا امام در فرازی دیگر از نامه خود به مالک می فرمایند:
" پاره ای از وقت خود را به نیازمندان اختصاص بده که با تو به طور مستقیم ارتباط برقرار کنند و برای آنان ملاقات ترتیب ده و برای خدایی که تو را آفریده با این نشست فروتنی و تواضع کن".

یا در فرازی دیگر می فرمایند:
"پس از این همه دستورات، مبادا خود را برای مدت طولانی از ملت و مردم بپوشانی، زیرا اختفای زمامداران و حکمرانان از رعیت و ملت، موجب نوعی فشار و کم اطلاعی از امور حیاتی و اجتماعی مردم می شود. غیاب و دوری مسؤلان از ملت و مردم باعث جدا شدن مسؤلان و مردم از یکدیگر می شود."

امام در این دو فراز از سخنان خود، ارتباط مستقیم با مردم و تکریم آنان را از دو جهت بررسی فرموده اند:

الف: جنبه مثبت آن و آثار خوب و مفیدی که به دنبال دارد.
ب: جنبه منفی آن و هشدارهای لازم نسبت به آثار خطرناکی که بر اثر قطع ارتباط مستقیم پیش می آید.

نکات عمده قابل توجه در این دو فراز را می توان شامل موارد ذیل دانست:
1- اختصاص دادن زمانی مشخص برای ملاقات با مردم

2- پرهیز از فاصله گرفتن از مردم

3- بروز مفاسدی پس از فاصله گرفتن از مردم

4- فاصله گرفتن مسؤلان از مردم موجب فشار بر ملت و رعیت خواهد شد

5- فاصله گرفتن مسؤلان از مردم سبب بی اطلاعی از حالات و امور حیاتی جامعه می شود.

6- این فاصله باعث می شود مسایل حیاتی جامعه، کوچک و بی اهمیت به نظر برسد

7- این فاصله باعث ایجاد اختلال بین حق و باطل و زمینه بروز سوء استفاده می شود

8- حفظ حقوق مردم

9- تأکید شدید بر مراعات حال طبقات ضعیف

منبع: http://old.ido.ir/a.aspx?a=1392022911

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 تا از بهترین و بدترین عمل‌های روابط عمومی در سال 2018


  آنچه از قوانین اخلاقی روابط عمومی باید بدانیم


  نگاه به روابط عمومی تغییر کرد/ نگاهی گذرا به سیر تطور روابط عمومی در ایران


  روابط عمومی جهاد دانشگاهی کردستان منصوب شد


  رشد سه برابری قیمت کاغذ: روزنامه‌ های ایران تعطیل می‌شوند


  جایگاه روابط عمومی ادارات شهرستانی استان تهران تثبیت خواهد شد


  روابط عمومی ها به محیط شخصی برای مدیران تبدیل نشوند


  مقاله/ چالش های سازمان های رادیو و تلویزیون داخلی و بین المللی


  6 درس مثبت روابط عمومی که می توان از طریق دوستیابی آنلاین آموخت


  روز بسیار غم‌انگیز روزنامه‌نگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز