درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 2 آبان 1397 - 10:24   

وضعیت و آینده بازارهای دیجیتال

  وضعیت و آینده بازارهای دیجیتال


ادامه ادامه مطلب یک

نیویورک تایمز: آمریکا قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای، فعالان سایبری روسی را هدف قرار داده است

  نیویورک تایمز: آمریکا قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای، فعالان سایبری روسی را هدف قرار داده است


ادامه ادامه مطلب دو

نقش روابط عمومی در مدارس و آیا مدارس نیاز به استراتژی روابط عمومی دارند؟

  نقش روابط عمومی در مدارس و آیا مدارس نیاز به استراتژی روابط عمومی دارند؟


ادامه ادامه مطلب سه

«کمپین اعتماد» بانک صادرات ​تندیس طلایی برد

  «کمپین اعتماد» بانک صادرات ​تندیس طلایی برد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تبلور مسئولیت اجتماعی در اداره و مدیریت شهرداری کلانشهر تهران
  انتشار اولین کتاب برندسازی رسانه در ایران
  مشکلات مردان در محل کار
  وضعیت و آینده بازارهای دیجیتال
  نیویورک تایمز: آمریکا قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای، فعالان سایبری روسی را هدف قرار داده است
  نقش روابط عمومی در مدارس و آیا مدارس نیاز به استراتژی روابط عمومی دارند؟
  تقویم روز ارتباطات/ قتل شش روزنامه نگار در یک شهر روسیه
  تقویم روز ارتباطات/ زادروز یک روزنامه نگار پُرکار ایران ـ نظرات «جنان صفت» در حرفه روزنامه نگاری
  ارز اربعین(3) / زائران عزیز نگران پول واریزی خود نباشند
  گزارش تصویری جایزه بین‌المللی دکتر نطقی به دکتر حسن بشیر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25886صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 28 شهریور 1395 - 12:22
عکس: ادبیات بدون کلمه
محمود دادمرزی - عکس، مظهر یادمان¬های زنده و نامیرای حیات آدمی است. دریچه¬ایست به ژرفای خاطرات و رؤیاها برگستره اشکها و لبخندها... هر قطعه عکس یادآور یک اتفاق است. اتفاقی که دربردارنده جذابیت¬های بصری نهفته در بطن اشیاء، طبیعت، جانداران و رابطه آنها با یکدیگر است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عکس، مظهر یادمان¬های زنده و نامیرای حیات آدمی است. دریچه¬ایست به ژرفای خاطرات و رؤیاها برگستره اشکها و لبخندها... هر قطعه عکس یادآور یک اتفاق است. اتفاقی که دربردارنده جذابیت¬های بصری نهفته در بطن اشیاء، طبیعت، جانداران و رابطه آنها با یکدیگر است.


جذابیت تصویر و گیرایی عکس از آنچنان ابعاد وسیعی برخوردار است که از بدو پیدایش دوربین و عکس همگام با تحولات عظیم تاریخی، موجودیت خود را حفظ کرده و همواره بر ابعاد و غنای خود افزوده است.


بعد از دوران رنسانس و پیدایش انقلاب صنعتی همزمان با گذار تاریخی بشر از سنت به مدرنیته، تفکر تاریخی بشر طی دویست سال با چنان جهش عظیمی به سوی کشف ناشناخته¬ها حرکت کرد که تاریخ، توان ثبت و ضبط تمامی وقایع این دوران شتابناک را نیافت. اما بخشی از این وقایع به مدد ادبیات نوشتاری و تصویری از بوته فراموشی و گمشدگی رهایی یافت و در پرتو جادوی تصویر به جاودانگی پیوست. درواقع انسان امروز، بسیاری از داشته¬های تاریخی خود را وامدار تصاویری است که از دریچه دوربین عکاسان به ثبت و ضبط رسیده است.


توجه به این ضرب المثل که می¬گوید: «یک تصویر به یک میلیون کلمه می¬ارزد» می¬تواند به ما یاری برساند تا بدانیم که عکس هم¬اکنون از چه مایه ارزش جهانی برخوردار است.


یک عکس، بین موضوع و خواننده خود، رابطه¬ای نزدیک¬تر و صمیمانه¬تر از نوشته ایجاد می¬کند زیرا خواننده (مشاهده¬کننده تصویر) را به محل وقوع حادثه می¬برد و او به نوعی امکان حضور و شرکت در جزئیات حادثه را می¬یابد.


«نوشته تصویری» خود به خود جالب¬تر و گیراتر از «نوشته الفبایی» است. چرا که هم درک آن سریع¬تر صورت می¬پذیرد و هم به تمرکز فکری کمتری نیاز دارد. مانند یک نویسنده خوب و حرفه¬ای که کلمات خود را با دقت انتخاب می¬کند، عکاس ماهر نیز با توجهی خاص، وسایل «بیان گرافیکی» را که دید شخصی و فردی او را از موضوع به مناسب¬ترین شکل ممکن ارائه می¬دهد، برمی¬گزیند.


عصر ما عصر تصویر است. عکس در هر موقعیتی وجود دارد، در روزنامه¬ها، مجلات، کتاب¬ها، مدارس، دیوارها، نمایشگاه¬ها، مؤسسات صنعتی و آزمایشگاهی و... عکس، هنگامی که به حرکت درمی¬آید نیز پرده-های سینماها و صفحه تلویزیون¬ها را به تسخیر خود درمی¬آورد و جمعیت فراوانی را مجذوب و محسور خود می¬کند. خلاصه آنکه امروزه عکس بر تمام اجزاء مناسبات و ارتباطات انسانی حاکم است و در هر صحنه و عرصه¬ای حضور و درواقع بخش انکارناپذیری از زندگی انسان امروز شده است؛ مردم دنیا فارغ از هر نژاد و زبان درک نسبتاً مشترکی از مفهوم تصویر دارند و از عکس می¬توان به عنوان ادبیات بدون کلمه در جهان یاد کرد.


«محمود دادمرزی»




 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز یک روزنامه نگار پُرکار ایران ـ نظرات «جنان صفت» در حرفه روزنامه نگاری


  تقویم روز ارتباطات/ قتل شش روزنامه نگار در یک شهر روسیه


  ویدیو/ روابط عمومی آینده


  احترام به مخاطب


  تفکر مبتنی بر سناریو و آینده روابط عمومی


  گزارش تصویری جایزه بین‌المللی دکتر نطقی به دکتر حسن بشیر


  انتخابات هیات رییسه شورای روابط عمومی آذربایجان شرقی برگزار شد


  گزارش تصویری پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


  «ادوبی» با محصولات تازه‌اش «توفان به‌پا کرد»


  نمونه هایی از ارتباطات جمعی و برنامه های آن/ شرکت جهانی داروسازی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد