درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 21:17   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25871صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومییکشنبه، 28 شهریور 1395 - 08:19
سخنرانی/ محافظت از فرصت های ارتباطی
متن سخنرانی من در ارتباط با "محافظت از فرصت های ارتباطی" است، که به عنوان روابط عمومی باید فرصت های ارتباطی را به خوبی بشناسیم و از این فرصت ها که در حیطه کاری پیش می آید به خوبی محافظت کنیم. ر
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)اولین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی ایران با همت موسسه کارگزار روابط عمومی و همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی، در تاریخ 15 شهریور در مرکز همایش های بین‌المللی المپیک برگزار شد. آنچه در پی می آید سخنرانی دکتر داود نعمتی انارکی استاد دانشگاه صدا و سیما است در این رخداد که با هم می خوانیم:

 

متن سخنرانی من در ارتباط با "محافظت از فرصت های ارتباطی" است، که به عنوان روابط عمومی باید فرصت های ارتباطی را به خوبی بشناسیم و از این فرصت ها که در حیطه کاری پیش می آید به خوبی محافظت کنیم. روابط عمومی های اکثر سازمان ها این قابلیت را که قادر به شناسایی فرصت های ارتباطی باشند و از آن محافظت کنند را ندارند. به دیگر معنی نمی توانند به خوبی فرصت ها را شناسایی کنند و بعضا نمی توانندآن را تعریف کنند.


در مرحله اول ببینیم که فرصت ارتباطی به چه مفهومی است که در نهایت بایستی از آن محافظت کرد. مثلا من به عنوان روابط عمومی در یک جاهایی از فرصت های ارتباطی که پدید می آید، باید از آن استفاده کنم تا به اهدافی که برای روابط عمومی پیش بینی شده، دست پیدا کنم؛ متاسفانه یا هنر و ابزار آن را ندارم یا اینکه نمی دانم چگونه باید از فرصت های ارتباطی استفاده کنم. جنس روابط عمومی، جنس ارتباطات است و اگر ارتباط را از روابط عمومی بگیریم، روابط عمومی معنا پیدا نمی کند. اگر همه این نکته را بپذیریم، پس باید فرصت های ارتباطی را پدید آوریم و از آن به خوبی استفاده کنیم. باید به دنبال این باشیم که جریان ارتباطی خود را در داخل و خارج از سازمان به خوبی شکل دهیم و از آن برای رسیدن به اهداف سازمانی خود استفاده کنیم. هر سازمانی به دلیل ماهیت وجودی اش یک سری وظایفی را برای خود تعریف کرده است و تلاش می کند با بهره گیری از فرصت ها، مأموریت های خود را انجام دهد و به اهدافش برسد و سعی می کند برای رسیدن به آن اهداف با کمترین چالش ها نیز مواجه شود. یکی از مواردی که می تواند به سازمان ها کمک کند تا با کمترین چالش وظایف خوددرا انجام دهند، این است که بتوانند فرصت های ارتباطی را پدید آورده و از آن به عنوان یک اصل مهم محافظت کنند.


در کتاب مطالعات انتقادی نقلی قولی از جان دیویی مطرح است که می گوید حیات هر جامعه ای به ارتباطات آن بستگی دارد و این ارتباطات زمانی می تواند برای جامعه اثر بخش باشد که مبتنی بر اصل بهره گیری و محافظت از فرصت های ارتباطی که پیش می آید، باشد. او معتقد است که ارتباطات کلید واژه اصلی دموکراسی است. یعنی اگر دموکراسی بخواهد در هر جامعه ای تحقق پیدا کند، حول محور ارتباطات معنی پیدا می کند.


لذا بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ارتباطی موجود می‌تواند یک سازمان را در یک تعامل مقتدرانه با جامعه قرار دهد که در نهایت به رضایت دو سویه سازمان و گروه‌های ذی نفع منجر می‌شود.


بیاییم محافظت از فرصت های ارتباطی را از منظری حرفه‌ای‌ تعریف کنیم، یعنی آن را باید روندی تعریف کرد که اولا جریان ارتباطی شکل بگیرد، در ثانی استمرار یابد و در نهایت روزبه‌روز تقویت شود. به عنوان مثال اگر رسانه ای از طریق ارسال پیام های متعدد با مخاطبان خود ارتباطی را برقرار می کند، این ارتباط زمانی نتیجه بخش خواهد بود که استمرار یابد و مخاطب نیز پی ببرد جریان ارتباطی که پدید آمده، ارتباطی اثربخش است، در چنین وضعیتی از این ارتباط به نیکی یاد می‌کند. یعنی آنچه که شکل گرفته، پدید آمدن جریان ارتباطی است که اگر به خوبی استمرار یابد از این فرصت ارتباطی محافظت شده است.


البته باید توجه کنیم که اگر زیرساخت‌های ارتباطی مناسبی نداشته باشیم و فرصت‌های ارتباطی را از دست دهیم، اتفاقی که می افتد این است که جامعه را دچار فقر اطلاعاتی می کنیم. فرض کنید که یک سازمان مکانیزم‌های ارتباطی خود را براساس شرایط جدید تعریف نکند، در چنین حالتی اولاً مشتریان ارتباط مناسبی را با سازمان نخواهند داشت، در ثانی به دلیل عدم ارتباط، اطلاعات مناسبی نیز از عملکرد و کارکرد آن سازمان نخواهند داشت، در چنین حالتی ارزیابی‌ای که از عملکرد سازمان می‌کنند، ارزیابی نادرستی خواهد بود.


پس جریان ارتباطی اگر درست نباشد نتایج منفی بسیاری را به همراه خواهد داشت.


حال باید این سوال را پرسید که آیا توانسته ایم فرصت های ارتباطی را پدید آوریم و از آن ها استفاده و محافظت کنیم. من به صراحت می گویم که به چند دلیل نتوانسته ایم به درستی عمل کنیم؛
1- روابط‌عمومی‌ها راهبردهای ارتباطی مناسبی ندارند؛


2- روابط‌عمومی‌ها آنچه که به‌عنوان شرح وظایف ارتباطی تعریف کرده‌اند را به‌خوبی اجرا نمی‌کنند. یعنی ارتباط مناسبی با مشتریان خود ندارند، در ارتباط با رسانه‌ها از ضعف‌های زیادی برخوردارند، و بسیاری موارد دیگر که نتیجه آن فرصت‌سوزی در حوزه ارتباطات است.


3- روابط‌عمومی‌ها نتوانسته‌اند جریان ارتباطی بین مدیران و کارکنان را در سطحی افقی برقرار کنند که همین موضوع چالش های درونی را پدید می آورد؛


4- کارکنان و مدیران روابط‌عمومی‌ها نسبت به فرصت های ارتباطی و سپس چگونگی محافظت از آن شناختی ندارند؛


5- مهم‌تر از همه اینکه افراد شاغل در روابط‌عمومی‌ها باید از جنس ارتباطات باشند. افرادی که از این جنس هستند، بی‌شک در روند شکل‌گیری جریان‌های ارتباطی با محیط موفق خواهند بود و می‌توانند فرصت‌های ارتباطی خوبی را پدید آورند و از آن محافظت کنند.


عوامل دیگری نیز وجود دارند که در این فرصت کم نمی شود به آن ها اشاره کرد اما بگذارید در ادامه سخن به سه عامل محافظت از فرصت های ارتباطی نیز اشاره کنم، اولاً هر جریان ارتباطی را به عنوان یک فرصت ارتباطی محسوب کنیم، در ثانی استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی را به عنوان فرصت های ارتباطی در نظر بگیریم.


سوم اینکه برای استمرار ارتباطات باید برنامه ریزی داشته باشیم.


با توجه به اینکه وقتم به اتمام رسیده، در پایان باید تاکید کنم که روابط عمومی ها باید برای خوشان از یک پروتکل ارتباطی برخوردار باشند تا بتوانند جریان ارتباطی خود را بخوبی مدیریت کنند.


ما در روابط عمومی صداوسیما نیز برخی از این مشکلات را داریم، با وجود اینکه نسبت به روابط عمومی های سازمان های مختلف بیشترین ارتباط را با مخاطبین خود و رسانه ها داشته و داریم، اما به جرات می گویم که جریان ارتباطی ما آنقدر ایده آل نیست که بتوان آن را به عنوان یک نمونه کاملا موفق مطرح کرد، اما به دنبال آن هستیم که بتوانیم در آینده به روابط عمومی ای تبدیل شویم که از یک پروتکل ارتباطی مناسبی در ابعاد درون و برون سازمانی برخوردار باشد. پروتکل ارتباطی که زوایای جریان ارتباطی ما را با مشتریان، رسانه ها، سازمان ها، نخبگان و ... شامل شود تا بتوانیم فرصت ها راپدید آوریم و از آن ها محافظت کنیم.


با آرزوی توفیق برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی های کشور

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد