شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی عصر روز سه شنبه 25مردادماه 1394 با اهدای جوایز به روابط عمومیهای برتر به کار خود پایان داد. به گزارش شارا، این جشنواره با همت انجمن متخصصان روابط عمومی و با همکاری دانشگاهها، روابط عمومی وزارتخانهها، سازمانها و شرکتهای خصوصی و دولتی در دو بخش رقابتی و آموزشی در دو گروه تهرانی و استانی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.
بیانیه هیات داوران دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در بخش ارتباطات الکترونیکی
در بخش ارتباط الکترونیکی، آثار روابط عمومیها در چهار شاخه وبسایت، مولتی مدیا، نسخه موبایلی سایت وبرنامه های کاربردی (اپلیکیشن ها) مورد ارزیابی داوران قرار گرفت،علیرغم افزایش ضریب نفوذ اینترنت و توسعه نرم افزارها و اپلیکیشن ها در سال های اخیر، سایت های روابط عمومی در حوزه محتوای الکترونیکی هنوز از شیوه های سنتی تولید محتوا استفاده می کنند و در پرداختن به مباحث تخصصی قدرت کافی را برای جلب رضایت مخاطبان ندارند.
عرصه شبکه های اجتماعی، در بالغ بر 60 درصد روابط عمومی ها نادیده گرفته شده است. حدود 90 درصد سایت ها در بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو، بدون توجه به اصول روابط عمومی اینترنتی عمل می کنند. بنابراین در بسیاری از موارد سایت های روابط عمومی در موتورهای جستجو دیده نمی شوند. این مساله توجه بیشتر به شبکه های اجتماعی و سئو پی آر را می طلبد.
خوشبختانه استفاده از سایت موبایل گسترش یافته و بسیاری از روابط عمومی ها کارهای خوبی در این زمینه ارائه داده بودند. سیستم ارسال و دریافت پیامک به شدت مورد استقبال روابط عمومی هاست.یکی از نقاط ضعف عمده، عدم دسترسی مناسب به اپلیکیشن در سایت ها بود. سازمان هایی که اپلیکیشن طراحی کرده بودند، تبلیغات مناسبی از اپلیکیشن در سایت قرار نداده بودند. در ارزیابی آثار امسال بهره مندی از خبرنامه های الکترونیکی، نظرسنجی، خوراک، پادکست، وادکست، نقشه سایت، چند رسانه ای و پیامک مورد توجه قرار گرفته بود.
مشخصات اپلیکیشن های برگزیده:
1. نرم افزار راه های کشور
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور
فایل نرم افزار راه های کشور
2. نرم افزار پمپ بنزین یاب
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران
فایل نرم افزار پمپ بنزین یاب
منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|