درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 13:42   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25859صفحه نخست » شنبه، 27 شهریور 1395 - 09:50
فرهنگ کسب‌وکار در قزاقستان
قزاقستان کشوری جوان با روحی تاریخی است. این کشور که در آسیای میانه واقع شده است؛ حدود 25 سال پیش استقلال خود را از اتحاد جماهیر شوروی به‌دست آورد و در آن زمان مردم قزاقستان تلاش کردند تا کشورشان را به‌عنوان پلی بین آسیا و اروپا بسازند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، قزاقستان کشوری جوان با روحی تاریخی است. این کشور که در آسیای میانه واقع شده است؛ حدود 25 سال پیش استقلال خود را از اتحاد جماهیر شوروی به‌دست آورد و در آن زمان مردم قزاقستان تلاش کردند تا کشورشان را به‌عنوان پلی بین آسیا و اروپا بسازند.

 

نسل مستقل قزاق‌ها: قزاقستان پس از سه ربع قرن تحت سیطره قوانین شوروی بودن، حدود 25 سال پیش استقلال خود را از شوروی به‌دست آورد و اکنون قزاقستان در حال تلاش برای ایجاد محیط کارآفرینی و کسب و کارهای رو به رشد است. اولین نسل قزاق‌ها که در این محیط رشد کردند، فرصت شروع به کار شرکت‌های خود و ایجاد فرهنگ جدید را به‌دست آوردند. استقلال ایجاد شده با فرهنگ پویاتر جایگزین رکود دوران شوروی شد. آزادی و چشم‌اندازهای جدید موجب شده محیطی در قزاقستان ایجاد شود که برای شروع کسب و کارهای جدید بسیار مناسب است. محیطی که بسیار رقابتی‌تر است و پتانسیل بسیار زیادی را ایجاد می‌کند. این محیط قطعا فرصت‌های کسب‌وکار بی‌شماری برای شرکت‌های چندملیتی که خواستار انجام تجارت و کسب‌وکار در این کشور هستند فراهم می‌آورد.

زبان: در این کشور زبان‌های قزاقی به عنوان زبان ملی و زبان روسی با توجه به سابقه تاریخی آن جزو زبان‌های رسمی محسوب می‌شوند. اما زبان‌هایی مانند اوکراینی، قرقیزی، ترکی آذربایجانی، فارسی تاجیکی، ارمنی و مغولی نیز در این کشور رایج هستند. در این سال‌ها شاهد بوده‌ایم که زبان انگلیسی نیز در این کشور رواج پیدا کرده است.

اقتصاد: پس از استقلال قزاقستان از اتحاد شوروی سابق در سال 1991، این کشور یک دوره گذار اقتصادی را متحمل شده است. نکته مهم این دوره جایگزینی اقتصاد متمرکز با اقتصاد بازار آزاد است. به‌منظور تطبیق با این چشم‌انداز اقتصادی جدید، اصلاحات و سیاست‌های اقتصادی بی‌شماری اجرا شد.  اقتصاد قزاقستان تا حد زیادی به بخش کشاورزی متکی است. منابع زیرزمینی این کشور بسیار غنی است. قزاقستان منبع بزرگی از اورانیوم، کروم، سرب، روی، منگنز، مس، زغال‌سنگ، آهن و طلا و نفت است. این کشور یکی از صادرکنندگان عمده نفت، گاز طبیعی و مواد معدنی در جهان به شمار می‌رود. صادرات نفت و فلزات با هم بیش از 70 درصد کل درآمد صادراتی قزاق‌ها تشکیل می‌دهند و موتور اصلی رشد اقتصادی موثر در این کشور بوده است.

ارزیابی شرایط کسب‌وکار در قزاقستان: پیش از اینکه شرکت‌های خارجی بتوانند از فرصت‌های جذاب کسب و کار در قزاقستان استفاده کنند، نیاز دارند تا بر مشکلات مختلف موجود در این کشور فائق آیند. انتظار می‌رود که این چالش‌ها که عمدتا از رژیم شوروی سابق ناشی می‌شود با پیشرفت بیشتر این کشور در گذار به اقتصاد بازار برطرف شود.  گرچه دولت قزاقستان شروع به اصلاحات بی‌شمار برای قبول یک اقتصاد بازار آزاد کرده است، هنوز چندین مشکل و چالش در مورد سیستم اقتصادی فعلی در حوزه‌های مقررات‌زدایی، خصوصی‌سازی و محیط قانونی وجود دارند. قزاقستان با موفقیت مقررات‌زدایی و حذف نظارت دولت را در برخی صنایع مانند بخش مالی و بانکی اجرا کرده است؛ اما تغییرات بیشتر برای حذف قوانین قدیمی و محدودیت‌ها در سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به‌خصوص بخش ساخت‌وساز، انرژی و معدن لازم است.

میراث شوروی در قزاقستان به این شکل در این کشور بروز می‌کند که نقش‌های افراد در خلال یک سازمان به شدت با یک زنجیره واضح از مسوولیت‌ها تعریف شده است. فرهنگ کسب و کار قزاقستان یک ساختار سلسله‌مراتبی سفت و سخت را دیکته می‌کند؛ ساختاری که در آن مدیران خودشان را از گروه مجزا می‌کنند و قدرت در راس سازمان توزیع می‌شود. عموما تنها یک تصمیم‌گیرنده وجود دارد و آن جایگاهی است که توسط افراد ارشد در شرکت اشغال می‌شود. کسانی که در جایگاه زیردست هستند عموما اختیاری در تصمیم‌گیری ندارند.  ایجاد ارتباطات شخصی نزدیک کلید همه مذاکرات کسب و کار در قزاقستان است. قزاق‌ها ترجیح می‌دهند تا پیش از اینکه فردی وارد فضای کسب‌وکار آنها شود او را بشناسند. پیشنهاد می‌شود که از یک نماینده محلی استفاده کنید. این نماینده می‌تواند برای سازماندهی جلسات با شرکای شما ارتباط برقرار کند، دیدگاه خوبی به شما بدهد و سوالاتی که باید بپرسید را به شما گوشزد کند.

برای جلسات نیز همیشه سعی کنید تا در همان روز جلسه دوباره آن را تایید کنید. روز کاری قزاق‌ها می‌تواند تا حدی بی‌نظم باشد. بنابراین مهم نیست که پیش از جلسه آن را تنظیم کرده‌اید، بلکه باید همیشه جلسات را در همان روز دوباره تایید کنید. ایمیل و مکالمه تلفنی نیز الزام‌آور نیستند. آنچه در مورد قراردادهای قزاق‌ها اهمیت دارد این است که تنها مکاتبات الزام ایجاد می‌کنند و این مکاتبات معمولا نامه یا فکس رسمی را شامل می‌شود. در واقع ایمیل، مکالمات تلفنی و جلساتی که خلاصه و پیش‌نویس نمی‌شوند عموما حساب نمی‌شوند.

نیروی کار قزاق: گرچه اکثریت کارکنان قزاق بسیار تحصیلکرده و ماهرند؛ اما فاقد درک و دانش از اصول بنیادی اقتصاد بازار هستند. به این دلیل که بسیاری از شرکت‌های خصوصی‌سازی شده در حال حاضر توسط مدیرانی از بنگاه‌هایی که پیش‌تر تحت مالکیت دولت بودند هدایت می‌شوند. در نتیجه این مدیران به استفاده از ایده‌های سوسیالیستی منسوخ در استراتژی‌های کسب و کار دولتی‌شان ادامه می‌دهند.  به‌منظور پذیرش کامل سیستم اقتصادی جدید، مدیران در سطوح میانه و بالاتر، نیاز به آموزش اصول اولیه اقتصاد بازار دارند. تغییرات در طرز تفکر کارمندان قزاق به تدریج و طی یک دوره زمانی اتفاق خواهد افتاد. برای تحقق این گذار، شرکت‌های خارجی در قزاقستان می‌توانند پرسنل خود را همراه با نیروی کار قزاق استخدام کنند. پرسنل خارجی به‌خصوص در حوزه‌های آموزش، نظارت، برنامه‌ریزی و کنترل می‌توانند مفید باشند. با چنین روش و ترتیبی، نیروی کار خارجی می‌توانند نگرش کسب‌وکارو فوت و فن خودشان را به نیروی کار قزاق منتقل کنند؛ و در عوض نیروی کار در قزاقستان می‌تواند اصول کسب‌وکار منسوخ در زمان شوروی را به آسانی رها کند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3865

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد