درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 05:05   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25855صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیشنبه، 27 شهریور 1395 - 07:59
سخنرانی/ روابط عمومی: مردم، رسانه، سازمان
محمود مختاریان - موضوع صحبت من در مورد رسانه های جدید و عدم حضور روابط عمومی ها در رسانه های اجتماعی است. من نزدیک به 40 سال در رسانه های مکتوب کار کرده ام و در چهار روزنامه در خارج از کشور فعالیت داشته ام.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) اولین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی ایران با همت موسسه کارگزار روابط عمومی و همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی، در تاریخ 15 شهریور در مرکز همایش های بین‌المللی المپیک برگزار شد. آنچه در پی می آید سخنرانی محمود مختاریان:روزنامه نگار- استاد دانشگاه است در این رخداد که با هم می خوانیم:


موضوع صحبت من در مورد رسانه های جدید و عدم حضور روابط عمومی ها در رسانه های اجتماعی است. من نزدیک به 40 سال در رسانه های مکتوب کار کرده ام و در چهار روزنامه در خارج از کشور فعالیت داشته ام.

 

من دوره کارورزی روزنامه نگاری خود را در روزنامه الاحرام زمانی گذراندم که احسان عبدالقدوس سردبیر و آقای حسن هیکل مدیر مسئول بودند. من بورس لرد تامسون از انگلستان گرفتم. در انگلیس با یکی از دوستانی آشنا شدم که با یکدیگر فتو ژورنالیست را گذرانده بودیم. ایشان در زمان فوت حضرت امام ره با من تماس گرفتند و گفتند که همراه با 120 عکاس از سراسر دنیا به تهران آمده ام و زمانی که کارم تمام شد با شما تماس می گیرم. بعد از اینکه با من تماس گرفت، گفت که شب تا صبح در مصلای تهران عکاسی کردم و زمانی که آفتاب طلوع کرد، هشت صبح در فرودگاه مهرآباد بودم و در فرودگاه تعدادی نیرو از گمرک، وزارت ارشاد و وزارت اطلاعات حضور داشتند و عکس های من را تایید کردند و بعد از آن از یک خلبان که از دهلی نو آمده بود، درخواست کردم تا عکس های من را به پاریس ببرد. خلبان گفته بود که به فرانکفورت می رود. در نتیجه با تایید ماموران عکس های من به فرانکفورت و از آنجا نیز به فرانسه رفته است.

 

 عکس های این عکاس ساعت 6 بعداظهر همان روز در سراسر جهان منتشر شد. ولی امروزه این فرآیند اکنون اینگونه است که لحظاتی بعد در سراسر جهان منتشر می شود.آژانس عکس سیپاپرس 2700عکاس داشت همه را اخراج کرد چون روزانه در جهان یک میلیاردو 850میلیون عکس گرفته میشودو 28میلیون آن در اینستاگرام قرار میگیردو سیپا پرس گلچین عکس ها را بر میدارد وپول آن را میپردازد. بالاترین آن کشته شدن هزاران زائر در منا بود عربستان سعودی بلافاصله تمام ارتباطات خود را به سراسر جهان قطع کرد اما بعد از پنج دقیقه عکس ها در جهان پخش شد.

 

بنابراین شبکه های اجتماعی به ما کمک کردند تا سانسور برداشته شود. شبکه های اجتماعی آمدند درست است این شبکه ها اخلاق، خط قرمز و صحت خبر ندارند ولی خبر رسانی آنها عالی است. من در نشریه یا خبرگذاری که کار می کنم اجازه نمی دهند تا خبر چندین بار چک نشده روی خط بیاید اما اخبار این شبکه ها به راحتی روی خط می آیند و امروزه کشورها یاد گرفته اند با آنها چگونه کار کنند. در حال حاضر یک شبکه تلگرامی در امریکا وجود دارد که یک میلیارد نفر با آن ارتباط دارند و هشت میلیون عضو دارد.به گفته مسولان در ایران 100هزار کانال تلگرام داریم هر روز یک میلیون و دویست هزار مطلب روی آن قرار میگیرد بسیاری از آنها بیش از یک میلیون عضو دارند و بعضی مطالب 500هزار بار در روز دیده میشوند.سال گذشته تولید خبر در فضای مجازی 10درصد و امروز 24درصد محتوای آن خبر است پس رقیب جدی روزنامه ها و مجلات و شبکه های رادیو تلویزیون است.اینستاگرام وتوئیتر به جنگ رسانه ای مکتوب آمده اند. چگونه امریکایی ها ماه گذشته عکس هریت پاتمن رهبر آزادی بردگان را به جای اندو جکسون رییس جمهور برده دار بر روی دلار خود گذاشتند.

 

همانگونه که وزارت ورزش ما حاضر نبود تا طرح لباس ورزشکاران را عوض کند اما تسلیم شبکه های اجتماعی شد اما اگر امروز من مطلبی در این باره بنویسم بلافاصله نشریه من بسته می شود. روزنامه ایران چند سال گرفتار یک شکایتی از سوی سازمان پرستاری کشور بود که یک خبری مبنی بر این منتشر کرده بود که یک امریکایی سکته کرده بود و به سگ خود آموزش داده بود که قرص و دارویی برای او ببرد و تیتر این خبر با عنوان «سگ پرستاراز صاحب خود نگهداری میکند » بود. سازمان پرستاری کشور مدتها دست از شکایت خود برنمی داشت. من در یومیوری دوره اقتصاد رسانه گذراندم. اولین روزنامه جهان یومیوری است که 14 میلیون تیراژ دارد.

 

ما در روزنامه نگاری سه موضوع سواد بصری و رسانه و جغرافیای رسانه داریم که در ژاپن" جغرافیای رسانه " رسانه مکتوب است به این معنی که 127 میلیون جمعیت در ژاپن 86 میلیون روزنامه منتشر می شود و هر زن یا مرد ژاپنی 45 دقیقه در 24 ساعت روزنامه می خوانند. زمانی که به یومیوری رفتم با صحبت سفیر موافقت کردند که من را به آنجا راه دهند.

 

یومیوری2700 خبرنگاردارد ما نیروی خوبی در نشریات خودمان تربیت نکردیم و نتوانستیم سردبیر خوب تربیت کنیم. ما در ابتدای انقلاب چهار یا پنج روزنامه داشتیم و در حال حاضر 160 روزنامه داریم. بنابراین چه مقدار می توانستیم نیرو تربیت کنیم. یک سردبیر باید تیم سازی وموج سازی و چینش بلد باشد و حافظ منافع ملی باشد و محتوا را بفهمد. ما متاسفانه در کشور دچار چنین مشکلی هستیم. در خارج از کشور که کار می کردم اینگونه بود که تا 10 سال خبرنگار و10تا20 سال دبیر سرویس و پس از 20 سال اگر لیاقت داشتیم می توانستم وارد شورای سردبیری شوم.

 

سردبیر یومیوری،عصر یک روز مرا به ان اچ کی برد (تنها شبکه جهان که آگهی پخش نمی کند) در ساعت 6 بعدازظهر هنگام پخش خبر دو سر دبیر یک خانم جوان و دیگری یک پیرمرد بود. هنگامی که خبر شروع شد، آن خانم خود را به زمین انداخت و غلت می خورد و پیرمرد نیز به دیوارها مشت می زد. من از سردبیر روزنامه یومیوری پرسیدم که چرا این دو نفر این کار را می کنند و در پاسخ سردبیر از من دو سوال پرسید قدرت رسانه ای که در آن کار می کنید را می دانید، آیا این هنر را داری که 85 میلیون نفر را جلوی تلویزیون بنشانی یادمان باشد رسانه قدرت ملی است ما نمی توانیم جلوی شبکه های مجازی را بگیریم زیرا طوفانی است که همه جای دنیا را فراگرفته از پنجره ها داخل خانه همگان آمده است .

 

ما باید به عنوان رسانه ببینیم و قدرت رسانه یک قدرت ملی است بنابراین باید بتوانیم این قدرت را در دست بگیریم. برای مثال آیا متوجه شدید که چگونه دو و نیم میلیون نفر برای در گذشت آقای پاشایی آمدند و چگونه او شب به خاک سپرده شدچون 750 هزار نفر شب تا صبح در بهشت زهراحضور داشتند.کسی که هرگز تلویزیون صورت او را نشان نداده بود چون موهای بلندی داشت و موی بلند خط قرمز تلویزیون ایران بود هواداران او از طریق تلگرام برای خاک سپاری او اجتماع کردند یا برای مثال هفته گذشته 112 میلیارد ایمیل یک روز در جهان جا به جا شد و بورس نیویورک هفته پیش اعلام کرد برابر قرن 18 و 19 در دو هفته مبادلات مالی داشته است.

 

 یا واشنگتن پست که اعلام کرد یک هیات 24 نفره امریکایی به ایران آمدند که در میان آنها رییس بورس نیویورک بود و به دلیل اینکه نمی خواستند اعلام کنند که چه افرادی آمده اند، اعلام کردند که با ویزا توریستی به ایران آمده اند. واشنگتن پست در این رابطه نوشته بود که این افراد توسط یک وزیر به یک هتل گران قیمت دعوت شدند و وقتی به هتل رسیدند سر گروه این افراد پیش فردی که پیانو می زد رفت و از او پرسید که چه موسیقی می توانی بزنی و در پاسخ فرد موزیسین به ایشان گفت که آهنگ های درخواستی خود را بنویسد. سر گروه نیز برانکه ، ریی چارلز، ریکی مارتین و رولینگ استون را نوشته و به موزیسین داد و موزیسین نیز تمامی آهنگ ها را به ترتیب نواخته است.

 

این فرد در روزنامه واشنگتن می گوید من در هر کجای امریکا مراجعه می کردم، هرگز امریکایی ها بلد نبودند و این نشان دهنده این است که قدرت موسیقی جهانی چه مقدار در ایران قدرتمند است. مرحوم دکتر نطقی می گوید: « صحنه بهشت است و آدم و هوا بازیگران هستند، در این صحنه سیب عامل روابط عمومی است، روابط عمومی علم زندگی است.»
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد