درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:32   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25815صفحه نخست » سه شنبه، 23 شهریور 1395 - 10:45
شادکاری
ستایش روزانه را تمرین کنید
یکی از تکنیک‌هایی که تا حد زیادی شادی من در محیط کار را افزایش می‌دهد، ستایش‌های روزانه است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، یکی از تکنیک‌هایی که تا حد زیادی شادی من در محیط کار را افزایش می‌دهد، ستایش‌های روزانه است. یکی از عادت‌های بدی که من داشتم، این بود که روزانه به فهرستی از چیزهای مورد تنفرم فکر می‌کردم و پس از بررسی و یادآوری آنها اعصابم خرد می‌شد. من در آن دوران به نوعی «خود شکنجه گری پیوسته و خود خواسته» تن در داده بودم تا اینکه یک روز تصمیم گرفتم تا به جای فهرست کردن نکات منفی به چیزهایی که باعث انبساط خاطر و خوشحالی‌ام می‌شد، بپردازم و به همین دلیل تصمیم گرفتم تا هر روز در راه بازگشت به خانه حداقل سه چیز که در آن روز باعث خرسندی ام شده بود را یادداشت کنم و از آنها انرژی بگیرم.

بعضی روزها این فهرست شامل 30 تا 40 مورد می‌شد و همین مساله آن روز را برایم رویایی می‌ساخت و احساس آرامش و شادی عجیبی در من شکل می‌گرفت. شما باید بدانید که میزان تمرکز و توجه به اطرافتان می‌تواند تعیین کننده میزان شادی‌تان باشد: اگر شما فقط روی مشکلات و کمبودها تمرکز کنید و از همه چیز شکایت کنید، آن گاه احساسات منفی بر شما غلبه خواهند کرد اما اگر بر خوبی‌ها و داشته‌ها تمرکز کنید، شادی را در همه جا پراکنده خواهید کرد.

 

برای شاد کردن دیگران تلاش کنید

وجود اطرافیان شاد در محیط کار باعث شادی شما می‌شود. چندی پیش، مقاله‌ای در مجله تایمز می‌خواندم که درباره اهمیت دوستان شاد بود. در آن مقاله آمده بود که هر چه شما به افراد شاد نزدیک‌تر باشید، درصد بالاتری از شادی و انرژی مثبت ناشی از آن، نصیب تان می‌شود.با این همه، این احتمال وجود دارد که همیشه افراد شاد در اطرافمان نباشند چون که شادترین همکاران نیز روزهایی بد و سخت دارند و متکی بودن به آنها برای شاد کردن خود کافی نیست. بنابراین ما همیشه باید بکوشیم تا با تشویق دیگران به شاد بودن بر شادی خودمان بیفزاییم. یکی از واقعیت‌های مربوط به فرآیند شاد کردن دیگران عبارت است از اینکه تلاش برای شاد کردن دیگران، حتی اگر موجب شادی آنها نشود، اثری مثبت و شادی بخش بر خود شما دارد. تحقیقات علمی دانشمندان نشان داده هنگامی که شما در حال خنداندن و روحیه دادن به دیگران هستید، ماده‌ای به نام «ایندورفینز» وارد جریان خونتان می‌شود که ماده شیمیایی است که در ما احساس خوشی و سرزندگی پدید می‌آورد. پس خیلی خوب است که همگان بیشتر مشوق و تولیدکننده شادی باشند تا مصرف کننده و گیرنده شادی.

هزاران راه برای شادتر کردن دیگران وجود دارد: تعریف و تمجید از آنها، هدیه‌های کوچک و نه‌چندان گران‌قیمت دادن، داستان تعریف کردن، لطیفه تعریف کردن، انجام کار گروهی، پیشنهاد روش‌هایی برای مقابله با استرس به‌ویژه در پروژه‌های سخت، گوش فرا دادن به مشکلات دیگران، معرفی و پیشنهاد وب‌سایت‌های مفید برای حل مشکلات دیگران و... این فهرست را می‌توان تا بی نهایت ادامه داد و این یک واقعیت است که هر چه شما برای شادتر کردن دیگران بیشتر تلاش کنید، شادی بیشتری نصیب خودتان خواهد شد.

شاید جست‌وجو برای ستایش، آنقدرها هم بد نباشد و اما باید همراه با واقع بینی و دانستن این نکته باشد که ستایش و تمجید دیگران از ما برای همیشه و همه جا نیست. مهم این است که شما به شادی در محیط کار از چه زاویه‌ای بنگرید و چگونه از لابه‌لای مسائلی همچون هدف‌گذاری یا جریان کار، آن را بیرون بکشید. در مجموع اگر واقع‌بین باشیم خواهیم دانست که یک محیط کاری صد‌در‌صد شاد و بدون هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3862

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد