درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 - 00:26   

فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

خبرنگار صدای مردم است نه بلندگوی مسئولین

  خبرنگار صدای مردم است نه بلندگوی مسئولین


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی رسانه کل کشور

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی رسانه کل کشور


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیوار کوتاه تر از دیوار خبرنگار/ سر تعظیم در مقابل مقام شامخ خبرنگاران
  سرپرست مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد
  مراسم تجلیل از خبرنگاران در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد
  دیدار وزیر ورزش و جوانان با مدیر روابط عمومی،خبرنگاران پایگاه خبری ورزش و جوانان و مدیرمسئول، دبیران و سردبیر خبرگزاری برنا
  خبرنگار صدای مردم است نه بلندگوی مسئولین
  سفر مدیرعامل بانک سینا به خراسان شمالی و رضوی/ رویکرد حمایتی بانک سینا در ارائه طرح های تسهیلاتی و خدماتی
  نشست مجازی مدیران روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان
  مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام: اتاق شیشه ای مدیران شفاف تر می شود
  روز خبرنگار یا روز مردم؟
  سرپرست روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی منصوب شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25724صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 13 شهریور 1398 - 10:43
تقویم روز ارتباطات/ حرفه ای به نام «توزیع روزنامه»
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از همان نخستین روز انتشار روزنامه «نیویورک سان دیلی» در چهارم سپتامبر سال 1833 که نخستین روزنامه یومیه بشمار می رود، حرفه ای به نام توزیع و «روزنامه فروشی» به وجود آمده
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از همان نخستین روز انتشار روزنامه «نیویورک سان دیلی» در چهارم سپتامبر سال 1833 که نخستین روزنامه یومیه بشمار می رود، حرفه ای به نام توزیع و «روزنامه فروشی» به وجود آمده و نخستین روزنامه فروش به نام بارنی فلاهرتیBarney Flaherty به ابتکار خودش از این چهارراه به آن چهارراه و از این رستوران به آن رستوران می دوید و با صدای بلند تیتر اول روزنامه را جار می زد تا مردم جلب شوند و بخرند و از همین روز واژه «نیوزبویNewsboy » برای روزنامه فروش مصطلح و «بارنی» با آن خطاب شد که تا به امروز موزعین جراید را با همین عنوان خطاب می کنند.


فروش روزنامه سپس علاوه برچهارراهها، در وسائل ثابت و متحرک (نیوز ـ ستند) از قبیل چهارچرخه، میز، کتابفروشی ها و ... فروخته می شد که به تدریج صندوقهای خودکار و توزیع خانه به خانه (هوم دلیوری) و خوارو بار فروشی ها جای آن را گرفته است و شمار نیوز ـ ستندهای خیابانی ـ جز در چند کشور ... ـ داردبه حداقل می رسد.


در کسب و کار روزنامه داری، برخلاف تصور، تحریریه و آگهی ها حرف نهایی را نمی زنند، این توزیع خوب و کارآمد است که یک نشریه را موفق می سازد. زیرا، وقتی که روزنامه توزیع خوب داشته باشد، همه می خواهند در آن مطرح شوند و هرکس می کوشد که آگهی اش در آن چاپ شود. علت پایین بودن تیراژ روزنامه ها در کشورهای معروف به جهان سوم؛ نارسایی توزیع و نبودن توزیع خانه به خانه جراید روزانه است.

 

ادیشن اینترنتی (آنلاین) روزنامه ها که از نیمه دهه 1990 باب شده تنها بر اهمیت روزنامه افزوده است و کمکی به درآمد آن نمی کند. روزنامه ای که ادیشن اینترنتی خوب داشته باشد مورد توجه مقامات و شخصیت هاست که می خواهند خود و افکارشان در آن مطرح شود، گرچه اخیرا برای ادیشن آنلاین روزنامه ها هم به طور جداگانه آگهی گرفته می شود ولی این قبیل آگهی ها از میزان آگهی های چاپی آنها می کاهد و نمی تواند یک منبع درآمد قابل ملاحظه بشمار آورده شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سئو پی آر و اهمیت محتوا در سایت کسب‌وکارهای کوچک


  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


  معرفی کتاب جدید رئیس پیشین شرکت نفتی «بریتش پترولیوم»/ کتاب «بساز، بیندیش، تخیل کن»


  تأثیر پاندمی کرونا بر دیجیتالی شدن اقتصاد آلمان


  دیدار مدیرکل روابط عمومی واطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون تنیس


  انتصاب مدیر روابط عمومی جشنواره هنر مقاومت


  روابط عمومی در مقابل روزنامه نگاری


  رهبران صنعت از روابط عمومی چه سودی می برند؟


  ویژگی‌های ممتاز یک خبرنگار


  «۶۹ میلیون نفر» در ایران مشترک اینترنت موبایل هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی