درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 01:09   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25656صفحه نخست » سه شنبه، 9 شهریور 1395 - 10:09
کلارنا؛ ایده‌ای برای یک خرید اینترنتی متفاوت
با وجود فعالیت استارت‌آپ‌های متعدد در زمینه پرداخت اینترنتی در ایالات متحده، کسی که در این کشور زندگی می‌کند ممکن است چندان با کلارنا (Klarna) آشنایی نداشته باشد؛ شرکتی با بیش از 10 سال سابقه تاسیس که به شیوه‌ای منحصربه‌فرد و به گفته مدیرعامل آن، از طریق «جدا کردن فرآیند خرید از فروش» خدمات پرداخت اینترنتی ارائه می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، با وجود فعالیت استارت‌آپ‌های متعدد در زمینه پرداخت اینترنتی در ایالات متحده، کسی که در این کشور زندگی می‌کند ممکن است چندان با کلارنا (Klarna) آشنایی نداشته باشد؛ شرکتی با بیش از 10 سال سابقه تاسیس که به شیوه‌ای منحصربه‌فرد و به گفته مدیرعامل آن، از طریق «جدا کردن فرآیند خرید از فروش» خدمات پرداخت اینترنتی ارائه می‌کند.

 

کلارنا یک شرکت تجارت الکترونیک سوئدی است که در سال 2005 در استکهلم با ایده ساده‌سازی خرید تاسیس شد. این شرکت در حال حاضر بیش از 1400 کارمند دارد که بیشتر آنها در دفاتر مرکزی آن در استکهلم مشغول به‌کار هستند. کلارنا همچنین در 18 بازار مختلف فعال است. در سال 2014 کلارنا حدود 10 میلیارد دلار فروش اینترنتی را مدیریت کرد. حدود 40 درصد از کل فروش‌های الکترونیکی در سوئد از طریق کلارنا صورت می‌گیرد.

سه موسس کلارنا به نام‌های سباستین سیه‌میاتکوفسکی، نیکلاس آدالبرت و ویکتور ژاکوبسان در سال 2005 در مسابقه سالانه کارآفرینی «مدرسه اقتصاد استکهلم» با ایده ارائه متدهای پرداخت امن‌تر و ساده‌تر در پرداخت‌های اینترنتی برای مصرف‌کنندگان و تاجران، شرکت کرده بودند. اما ایده آنها چندان با استقبال مواجه نشد و رتبه قابل توجهی در این رقابت به دست نیاوردند. با این وجود، این سه نفر تصمیم گرفتند در اواسط سال 2005 شرکت کردیتور (Kreditor) را تاسیس کنند که نام آن در سال 2009 به کلارنا تغییر یافت.

در پایان سال 2007، یک شرکت سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز در کلارنا سرمایه‌گذاری کرد. سه سال بعد از آن، کلارنا فروش خدمات خود در نروژ، فنلاند و دانمارک را آغاز کرده بود. این شرکت همچنین خدمات‌رسانی در آلمان و هلند را در سال 2010 شروع کرد و در همان سال، شرکتی از سانفرانسیسکو آمریکا وارد سرمایه‌گذاری در آن شد. در طول سال 2010 کلارنا با افزایش درآمد 80 درصدی مواجه بود و رقم آن را به 54 میلیون دلار رساند. همچنین سومین گزینه پرداخت هوشمند کلارنا، یعنی کلارنا موبایل در این سال راه‌اندازی شد. این اتفاق در نتیجه افزایش تقاضای بازار برای راه حل‌های پرداخت کارآمد رخ داد. گزینه‌های پرداخت مختلف اکنون از سوی بیش از 6 هزار فروشگاه الکترونیکی ارائه می‌شود. در اوایل سال 2011، مجله تلگراف بریتانیا، کلارنا را در لیست 100 شرکت برتر نوپای حوزه تکنولوژی در اروپا قرار داد.

کلارنا دامنه خدمات‌رسانی خود را در سال 2012 به اتریش رساند. در پایان این سال، فروش شرکت در فصل کریسمس در کشورهای مختلف رکورد شکست. کلارنا در سال 2013 با شرکت آلمانی SOFORT ادغام شد و گروه کلارنا، پیشتاز ارائه خدمات پرداخت در اروپا شکل گرفت. در سال 2014 کلارنا با راه‌اندازی سرویس «وارسی کلارنا» مسیر خرید ساده‌تر و امن‌تر را هموار کرد. این سرویس به کاربران امکان می‌دهد بدون ثبت نام‌های غیرضروری خرید خود را انجام دهند.

در سال 2015 کلارنا بیش از 45 میلیون کاربر داشت و حدود 65 هزار تاجر آنلاین اکنون از این سرویس استفاده می‌کنند و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی مانند دیزنی، سامسونگ، ویش و ASOS از مشتریان آن هستند. تعداد معاملات روزانه این شرکت اکنون به 400 هزار رسیده است. در سپتامبر 2015 کلارنا فعالیت‌های خود را در آمریکا آغاز کرد و این کشور اکنون تمرکز اصلی رشد آینده این شرکت است. در همین سال، مایکل دامبرگ، وزیر «بنگاه‌های اقتصادی و نوآوری» سوئد، کلارنا را یکی از «پنج شرکت افسانه‌ای» سوئد نامید. منظور او استارت‌آپ‌هایی بود که در رشد و جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای این کشور موفق عمل کرده بودند. چهار شرکت دیگر عبارت بودند از اسپاتیفای، موجانگ، اسکایپ و کینگ. ارزش مالی کلارنا در سال 2016 به بیش از 2 میلیارد یورو رسیده است.

 

ابتکار در خرید و فروش

کلارنا امروز به یکی از شرکت‌هایی که سریع‌ترین رشد را در اروپا دارد تبدیل شده است. خدمات اصلی این شرکت این است که مطالبات فروشگاه‌ها را برای پرداخت به عهده می‌گیرد و پرداخت مشتریان آنها را مدیریت می‌کند و بنابراین ریسک خریدار و فروشنده حذف می‌شود. مدل کسب‌وکار این شرکت با دیگر شرکت‌های پرداخت آنلاین فرق دارد، چرا که کلارنا به‌عنوان یک واسطه پرداخت‌های مشتریان را خیلی فوری جمع‌آوری می‌کند و سپس پول را به خرده‌فروش می‌فرستد.

در هسته خدمات کلارنا مفهوم پرداخت بعد از تحویل قرار دارد که به خریداران امکان می‌دهد قبل از هر گونه پرداختی، کالاهای سفارش داده خود را دریافت کنند. همزمان، این شرکت اعتبارات خریداران و ریسک کلاهبرداری را در نظر می‌گیرد، به طوری که خرده‌فروشان مطمئن باشند می‌توانند پول محصولی را که فروخته‌اند دریافت کنند. به عبارت ساده، وقتی به یک سایت خرید تحت پوشش کلارنا مراجعه می‌کنید، لازم است فقط ایمیل و کد پستی محل زندگی خودتان را وارد و آیتم مورد نظر خود را انتخاب کنید. خرید شما به همین سادگی انجام می‌شود. سپس 30 روز فرصت دارید با هر روش پرداختی که می‌خواهید، پول خریدتان را به کلارنا بپردازید. ایده بزرگ کسب‌وکار کلارنا این است که میزان تبادلات تجاری بالا رود. سباستین سیه‌میاتکوفسکی، مدیرعامل کلارنا در مصاحبه‌ای در مورد وجه تمایز عملکرد شرکت خود در یک چشم‌انداز شلوغ و رقابتی برای پرداخت‌های اینترنتی گفته: «ما این ایده را کشف کردیم که به مردم اجازه دهیم حتی بدون استفاده کارت اعتباری خرید خود را انجام دهند، چون ما این اعتبار را برای آنها فراهم می‌کنیم و آنها بعدا پول خرید را به ما می‌پردازند. در آمریکا این وسواس وجود دارد که یک شرکت چه تعداد کارت اعتباری را در اطلاعات خود بایگانی کرده است. اپل 150 میلیون کارت اعتباری بایگانی کرده است. اما ما به این فکر کردیم که چه می‌شود اگر نیازی به این کار نباشد؟» سیه‌میاتکوفسکی در مورد ایجاد اطمینان و تایید صلاحیت چند صدم ثانیه‌ای افراد برای خرید گفت که کلیه سوابق فرد مثل ابزاری که با آن خرید می‌کند و اینکه چه چیزی می‌خرد از طریق جمع‌آوری داده‌های کد شناسایی «واحد ذخیره‌سازی» (SKU)، خوانده می‌شوند. «بنابراین ما می‌فهمیم که شما در حال خرید سه ژاکت با گوشی آی‌فون خود هستید

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3851

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد