درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 00:15   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25648صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 8 شهریور 1395 - 11:15
روابط‌عمومی‌ و مسأله‌های اساسی کشور
روابط‌عمومی، علم و حرفه‌ای است که انتظار می‌رود نتیجه‌ بکارگیری‌اش، کاهش یا حل مسائل سازمان‌ها و ذینفعانش شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، روابط‌عمومی، علم و حرفه‌ای است که انتظار می‌رود نتیجه‌ بکارگیری‌اش، کاهش یا حل مسائل سازمان‌ها و ذینفعانش شود.

کشوردر حال حاضر با مسأله‌هایی روبرو است که تأثیر منفی بر کیفیت زندگی حال و آینده مردم دارد. مصرف بی‌رویه‌ی آب و تهدیدات محیط زیستی، دو مسأله‌ بسیار مهم و مورد اجماع مردم و مسئولان است.  بیکاری و رکود اقتصادی، مورد اتفاق کارشناسان اقتصادی است. انتقاد به کیفیت کالاهای ساخت داخل، میل به استفاده از کالاهای خارجی را افزایش داده و منجر به کاهش تولید و در پی آن ، تشدید بیکاری شده است.

ارزش سالانه‌ی قاچاق کالا موسوم به تجارت سیاه، ارقامی بین 15 تا 40 میلیارد دلار اعلام می‌شود که حتی اگر عدد کوچکتر را مبنا قرار دهیم آثار زیانباری بر اقتصاد ملی وارد می‌کند. در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، چالش‌های متعددی متوجه خانواده‌ها و جامعه است. بحران هویت، شکاف بین نسل‌ها و افزایش مسائل خانوادگی و...

پرسش این است که جایگاه و وظایف روابط‌عمومی‌ها در میان سازمان‌های مسئول برای کاهش و یا حل مسائل و ارتقای کیفیت زندگی مردم کجاست و چیست؟ آیا می‌توانند در حل این مسأله‌‌ها مشارکت کرده و نقش‌آفرینی کنند؟ آیا سازمان‌های مسئول و تخصصی، از شرایط و تخصص لازم برای مسأله‌‌یابی، مسأله‌ شناسی و ارائه راه‌حل در موضوعات مطرح شده و یا موارد مشابه، برخوردارند؟ توان و امکان اجماع‌آفرینی در سطح سازمان یا فراسازمان را دارند؟ حمایت و اعتماد ذینفعان، متوجه آن‌ها هست؟ ابعاد برخی از این مسأله‌‌ها چنان وسیع و چندوجهی شده است که حل آن‌ها به اختیارات و امکانات فراقوه‌ای نیازمند است. در چنین وضعیتی، وظیفه و کارکردهای روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی، علم و حرفه‌ای است که انتظار می‌رود نتیجه‌ بکارگیری‌اش، کاهش یا حل مسائل سازمان‌ها و ذینفعانش شود. در یک نگاه کلی‌تر، منظور این است که بتواند با عمل آگاهانه و پیوسته و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ابزار در اختیارش، مسائل کشور را کم کرده و شرایط زندگی مناسب‌تر مردم را فراهم کند. قدرت علم را نباید دست کم گرفت اما بستر و مسیری که علم در آن پیاده‌سازی می‌شود مهم و تعیین کننده است. آیا دانشگاه‌ها، سازمان‌ها، استادان، مدیران و دانشجویان روابط‌عمومی، قادر به ایجاد بستر مناسب برای ایفای نقش مؤثر بوده‌اند؟ انجمن‌ها و نهادهای تخصصی و مهارتی چه کرده‌اند و در نهایت باید چه کنیم؟

پاسخ‌ها نیز همانند پرسش‌ها چندلایه و متنوع خواهد بود. با همت و تدبیر و با پیشگامی انجمن‌های تخصصی، می‌توان چگونگی نقش‌آفرینی مؤثر و پیشرویی روابط‌عمومی‌ها را در حل مسأله‌های اساسی، تبیین و تدوین کرد.

 

**امیرعباس تقی پور

مشاور مدیرعامل و مدیرکل  روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی

 

منبع: اداره کل تامین اجتماعی استان قم

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد