درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 22:38   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25644صفحه نخست » دوشنبه، 8 شهریور 1395 - 10:55
نگاهی به آگهی چاپی بانک اقتصاد نوین / به یاد کیارستمی. . .
در خوشبینانه ترین حالت، این یک همراهی با احساسات مخاطبان فرهنگی - هنری است، یعنی بانک می داند که بخشی از جامعه در شرایط بسیار احساسی با کیارستمی هستند و از این فرصت استفاده می کند که لوگوی خودش را در کنار این موضوع بگذارد و پیامی دهد که حواس اش به این مخاطبان هم هست وگرنه مسئولیت اجتماعی باید در ارتباط با کار و وظیفه ای که آن سازمان اجرایی می کند، تعریف شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، درگذشت ناگهانی زنده یاد عباس کیارستمی شوک عجیبی را میان مردم به خصوص جامعه هنری ایجاد کرد؛ شوکی که پیامد آن طرح آگهی های مناسبتی بسیاری بود که توسط هنرمندان و برندهای مختلف در رسانه های مختلف منتشر شد.

هنرمندان گرافیست بعد از مدتی کوتاه شروع به طراحی طرح آگهی های مختلفی کردند؛ آگهی هایی که اگر کنار هم قرار می گرفتند، نمایشگاه بزرگی را به یاد این هنرمند بزرگ شکل می دادند. شاید اگر این نمایشگاه به درستی اجرا و هدایت می شد، تا مدت ها در ذهن مخاطبان ماندگار می شد. در این راستا برخی برندها نیز به یاد زنده یاد عباس کیارستمی طرح آگهی های مناسبتی را منتشر کردند.

یکی از برندهایی که در فاصله کوتاهی اقدام به انتشار طرح آگهی مناسبتی به یاد زنده یاد عباس کیارستمی کرد، بانک اقتصاد نوین بود. بانک اقتصاد نوین چند وقتی ا ست که طرح آگهی های مناسبتی را در رسانه های چاپی منتشر می کند و طرح آگهی مناسبتی زنده یاد کیارستمی را نیز می توان در راستای این اقدامات بانک دسته بندی کرد.

«فرصت امروز» به منظور بررسی این طرح آگهی سراغ تورج صابری وند، دیزاینر ارشد استودیو دیزاین وند رفته است. همچنین برای تکمیل اطلاعات درباره این طرح آگهی گفت وگویی را نیز با فاطمه فروزان مدیر روابط عمومی بانک اقتصاد نوین داشته ایم که در ادامه می خوانید.

زیر درخت زیتون

تورج صابری وند دیزاینر ارشد استودیو دیزاین وند درباره طرح آگهی مناسبتی زنده یاد عباس کیارستمی می گوید: در این طرح ارتباط مخاطب با کیارستمی با دو فیلتر برقرار می شود؛ یکی تصویرساز و دیگری سهراب سپهری. تصویرساز، کیارستمی را با زبان شخصی خودش بیان می کند، که وجه مشترکی با شیوه کیارستمی ندارد.

او کیارستمی را در دستگاه بیانی خود آورده و خروجی  کارش فهم خود از کیارستمی  است. پس نمی تواند کیارستمی را آن گونه که هست بازنمایی کند. اگرچه تصویر، مردی را زیر درخت زیتون تصویر کرده که نشانه های واضح کیارستمی است، اما فرم ربطی به کیارستمی ندارد. نقدی به تصویرسازی نیست، تصویرساز با زبان و لهجه خود در مورد کیارستمی حرف می زند، اما اگر بانک می خواسته از فضای رسانه ای استفاده کند تا با مخاطبان فرهنگی و هنری ا ش همدردی کند و یکی از اهالی فرهنگ را بزرگ بدارد، می توان گفت چندان موفق نبوده است.

شاید اگر بانک عکس کیارستمی یا هویت بصری کیارستمیستی را چاپ می کرد با مخاطبانی که شیفته یا دوستدار کیارستمی هستند، ارتباط عاطفی قوی تری برقرار می کرد. فیلتر دوم در این آگهی هم شعر سهراب سپهری است که اساسا نوشته ای اضافی است. برای مخاطبانی که کیارستمی را می شناسند این جمله هیچ حرف جدیدی نمی زند و برای مخاطبانی هم که او را نمی شناسند این جمله هیچ معرفی یا توضیحی در مورد او نیست. عبارت «برای عباس کیارستمی» کافی است.

مسئولیت اجتماعی باید در ارتباط با کار و وظیفه سازمان باشد

صابری وند درباره روندی که بانک اقتصاد نوین در راستای مسئولیت اجتماعی خود در پیش گرفته می گوید: این مثالی از مسئولیت اجتماعی یک بانک نیست. در خوشبینانه ترین حالت، این یک همراهی با احساسات مخاطبان فرهنگی - هنری است، یعنی بانک می داند که بخشی از جامعه در شرایط بسیار احساسی با کیارستمی هستند و از این فرصت استفاده می کند که لوگوی خودش را در کنار این موضوع بگذارد و پیامی دهد که حواس  اش به این مخاطبان هم هست وگرنه مسئولیت اجتماعی باید در ارتباط با کار و وظیفه ای که آن سازمان اجرایی می کند، تعریف شود.

مثلاً شرکت نوشابه سازی می گوید من به محیط زیست احترام می گذارم و خط تولیدم را طوری طراحی می کنم که به محیط زیست آسیب کمتری بزنم. این را در تبلیغاتش هم می گوید. اما طرح بانک اقتصاد نوین چیزی در مورد اینکه بانک چه ارتباطی با کیارستمی و سهراب سپهری دارد نمی گوید. به هر حال این آگهی وقتی در مجلات فرهنگی و هنری چاپ می شود مطمئناً توسط مخاطبان هم دیده می شود.

صابری وند درباره رنگ پس زمینه این طرح آگهی که تمی بنفش رنگ دارد، می گوید: انتخاب رنگ بدترین اتفاق در این آگهی است. طراح تلاش کرده با انتخاب رنگ و فونت سازمانی، به طرح ورود کند و هویت بصری خود را داشته باشد. البته در تبلیغات چنین کاری مرسوم و درست است، اما در طرحی که برای عباس کیارستمی کار می شود انتظار خوش ذوقی و فروتنی بیشتری می رود.

عباس کیارستمی جزو مفاخر سینما و هنر ایران بود

فاطمه فروزان، مدیر روابط عمومی بانک اقتصاد نوین درباره طرح آگهی مناسبتی زنده یاد عباس کیارستمی می گوید: عباس کیارستمی جزو مفاخر سینما و هنر ایران بود. دستاورد هایی که کیارستمی برای سینمای ایران به ارمغان آورده تا به امروز معدود چهره ای هنری به آن نایل شده است. ایشان در حوزه تخصصی خود هنرمند صاحب سبک و سیاق و امضا بود و جامعه هنری و به طور خاص سینمای ایران خیلی زود در فقدان ایشان ناباورانه به سوگ نشست. ایشان سرمایه ملی برای کشور ما بودند و بدون شک نام و آثارشان همواره در سترگ تاریخ ایران برجای خواهد ماند.

طرح آگهی هایی که با هدف تبلیغاتی و تجاری اکران نمی شوند

فروزان درباره انگیزه بانک اقتصاد نوین از اکران طرح آگهی  مناسبتی عباس کیارستمی می گوید: بانک اقتصاد نوین یکی دو سالی است که در حوزه مسئولیت اجتماعی خود طرح آگهی  مناسبتی را اکران و از بزرگان حوزه های مختلف یاد می کند. این طرح آگهی ها با هدف تبلیغاتی و تجاری اکران نمی شوند و تمرکز بر مقوله ارتباط و روابط عمومی دارند. هدف اقتصاد نوین زنده نگه داشتن یاد بزرگان عرصه های مختلف خصوصاً فرهنگی و اجتماعی است.

طرح آگهی اخیر بانک اقتصاد نوین نیز که به یاد زنده یاد عباس کیارستمی اکران شده، در راستای همین موضوع بوده است. بانک اقتصاد نوین اگرچه یک بنگاه  اقتصادی ا ست ولی به خاطر حضور در بطن جامعه خواه ناخواه نقش یک نهاد اجتماعی را نیز به خود می گیرد و در این راستا وظیفه دارد، همراستا با مخاطبان و افکار عمومی حرکت کند و تأکید می کند که فوت ایشان شوک بزرگی نه فقط برای اهالی سینما و جامعه هنری که برای بخش قابل توجهی از مردم ایران بود.

المانی که جشنواره کن را در ذهن مخاطبان تداعی می کند

مدیر روابط عمومی بانک اقتصاد نوین در خصوص طراحی طرح آگهی گفت: برای این موضوع سراغ اردشیر رستمی که مدتی ا ست افتخار همکاری با ایشان را داریم رفتیم و با توجه به زمانی که داشتیم سفارش طراحی داده و با استقبال ایشان مواجه شد. برای این طرح آگهی سراغ المانی رفتیم که بیش از مابقی یادآور این شخصیت هنری است. در این طرح آگهی از المان نخل استفاده شد. نخل طلا به تصویر کشیده در طرح آگهی نمادی از جایزه ای است که کیارستمی برای نخستین بار در جشنواره کن دریافت کرده  است؛ المانی که جشنواره کن را در ذهن مخاطبان تداعی می کند.

علت استفاده از قطعه شعر سهراب سپهری در طرح آگهی

فروزان درباره علت استفاده از قطعه شعر سهراب سپهری در طرح آگهی مناسبتی بانک اقتصاد نوین می گوید: برای این طرح آگهی چندین قطعه شعر در نظر گرفته شده بود ولی در نهایت این قطعه شعر از سهراب سپهری یعنی «به شکل خلوت خود بود...» انتخاب شد. به نظر این قطعه شعر دلنشین ترین توصیفی بود که می توان از زنده یاد کیارستمی داشت. عباس کیارستمی بسیار شبیه آثاری ا ست که از خود باقی گذاشته  است؛ ساده، پر معنی و عمیق.

نماد ایستادگی و مقاومت

فروزان در پاسخ به این سؤال که چرا در طرح آگهی از نماد نخل طلا استفاده شده که در حال حاضر می توان از این نماد برای یادبود افراد دیگر نیز استفاده کرد، می گوید: نماد نخل طلا علاوه بر توضیحات قبلی، در ادبیات ایران نیز نماد ایستادگی و مقاومت در نظر گرفته می شود و همه ما از پایمردی ها و استقامتی که عباس آقای کیارستمی در زندگی خود بروز داد، آگاهی داریم.

فیلتر بنفش به خاطر تداعی هویت بصری بانک اقتصاد نوین بود

فروزان درباره رنگ پس زمینه طرح آگهی مناسبتی اقتصاد نوین و اینکه چرا در این زمینه از فیلتر رنگ بنفش استفاده شده، می گوید: استفاده از فیلتر بنفش به خاطر تداعی هویت بصری بانک اقتصاد نوین بود. البته فیلتر رنگ بنفش بسیار کم رنگ استفاده شده تا آگهی حس تجاری به خود نگیرد. البته استفاده از بک گراند سفید به تنهایی از جذابیت طرح نیز می کاست و همین موضوع باعث شد که رنگ به این سمت برود.

فروزان درباره رسانه های مورد استفاده برای اکران این طرح آگهی می گوید: این طرح آگهی در رسانه های چاپی و شبکه های اجتماعی منتشر شده است. فروزان در خاتمه ابراز امیدواری کرد که این سبک از ارتباط عمومی با مردم در بانک اقتصاد نوین ادامه یابد.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد