درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 21 مرداد 1399 - 14:16   

فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  فراخوان ثبت نام در وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

توییتر هم به جمع مشتریان خرید تیک‌تاک اضافه شد

  توییتر هم به جمع مشتریان خرید تیک‌تاک اضافه شد


ادامه ادامه مطلب سه

توشیبا بعد از ۳۵ سال به ساخت لپ‌تاپ و کامپیوتر پایان داد

  توشیبا بعد از ۳۵ سال به ساخت لپ‌تاپ و کامپیوتر پایان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مراسم تجلیل از اصحاب قلم با حضور شهردار باقرشهر
  تغییر مدیر کل روابط‌ عمومی دانشگاه تهران
  پیام تسلیت مدیر عامل بانک رفاه کارگران به مناسبت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید عباس موسویان
  یادداشت/ ضرورت همراهی مجلس انقلابی با پروژه خط نورد گرم 2 در فولاد مبارکه
  پرتال داخلی جدید شرکت مخابرات ایران رو‌نمایی شد
  میزگرد|آسیب‌شناسی تعامل خبرنگاران و روابط‌عمومی‌ها / وقتی روابط ‌عمومی‌ها جای رسانه‌ها را می‌گیرند
  چالش های اخلاقی در کسب و کارهای بین المللی
  مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام: امیدواریم شاهد رشد شاخص ها در حوزه روابط عمومی دستگاه های اجرایی باشیم
  نوآوری چیست؟ هنوز کسی نمی‌داند
  مراسم تودیع و معارفه مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25642صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 8 شهریور 1395 - 10:52
معرفی اولین سرفیس مایکروسافت از سوی بیل‌گیتس
شاید گذر زمان باعث فراموشی شده باشد اما عنوان «مایکروسافت سرفیس» که حالا برای تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های باکیفیت مایکروسافت به‌کار می‌رود، روزگاری برای تبلت‌های غول‌پیکر 30 اینچی که البته به‌عنوان میز کافی‌‌شاپ و رستوران هم کاربرد داشتند استفاده می‌شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، شاید گذر زمان باعث فراموشی شده باشد اما عنوان «مایکروسافت سرفیس» که حالا برای تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های باکیفیت مایکروسافت به‌کار می‌رود، روزگاری برای تبلت‌های غول‌پیکر 30 اینچی که البته به‌عنوان میز کافی‌‌شاپ و رستوران هم کاربرد داشتند استفاده می‌شد. ایده طراحی و تولید اولین سرفیس‌، در اوایل سال 2000 میلادی از سوی Stevie Bathiche (از محققان سرشناس مایکروسافت) و با همراهی همکارانش به بیل ‌گیتس معرفی شد. عنوان «سرفیس» از آنجا برای این دسته از محصولات انتخاب شد که گیتس معتقد بود این تبلت‌های جدید، تغییرات ویژه‌ای را روی کارآیی میزهای استفاده شده در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها و به‌طورکلی هوشمندسازی سطوح مختلف خواهند داشت.

 

طرح اولیه سرفیس که از زمان خود خیلی جلوتر بود، در واقع از یک تبلت در ابعاد بزرگ و مجهز به صفحه‌نمایش لمسی تشکیل شده بود تا در مکان‌های عمومی، در لحظه از سوی چند کاربر استفاده شود. شاخص‌ترین قابلیت سرفیس 1.0 توانایی آن در تشخیص اشیایی بود که روی صفحه‌نمایش آن قرار می‌گرفت. مایکروسافت در نسخه پیش‌نمایش این محصول، نقاشی روی تبلت با استفاده از قلم‌موهای معمولی را هم به نمایش گذاشت. با گذشت چندسال، بالاخره این محصول در ‌ماه مه سال 2007 میلادی، رونمایی شد و پس از یک‌سال به بازار آمد. نسل اول سرفیس در سال 2008 میلادی به بازار آمد و در چند هتل نیویورکی و کافی‌شاپ‌های لاس‌وگاس هم استفاده شد. علاوه‌بر این، MSNBC هم از این تبلت برای نمایش تحلیل‌های انتخابات ریاست جمهوری در تلویزیون استفاده کرد.

مایکروسافت امیدوار بود سرفیس به راهکار جدید رستوران‌دارها و فروشگاه‌ها برای سرویس‌دهی و فروش تبدیل شود، اما این طرح، آنچنان‌که باید و شاید موفقیتی به‌دست نیاورد. در ادامه، Panay به عنوان رئیس بخش سخت‌افزارهای مایکروسافت، وظیفه احیای برند سرفیس را برعهده گرفت. در همین هیاهو، مایکروسافت کار روی ویندوز8 را که از رابط کاربری لمسی جدیدی برخوردار شده بود شروع کرد و به‌طور همزمان از عنوان سرفیس برای تبلت‌های جدید استفاده شد. در سال 2012 میلادی و با رونمایی از تبلت سرفیس، پروژه قدیمی میزهای هوشمند به PixelSense تغییر نام داد. مایکروسافت هم تولید مستقل این محصولات را رها کرد و به همکاری با سامسونگ برای تولید SUR40 نسل جدید میزهایی که می‌توان آنها را از دیوار هم آویزان کرد روی آورد. با وجود این، این پروژه هم در سال 2013 میلادی متوقف شد. باوجود تمام فراز و نشیب‌ها روح میزهای هوشمند همچنان زنده است و سرفیس‌هاب مایکروسافت که در واقع عرضه تبلت‌های هوشمند غول‌پیکر را برای استفاده در اتاق‌های برگزاری جلسات به‌دنبال داشته، روی رابط نرم‌افزاری چندکاربره البته این‌بار برای استفاده در دفاتر اداری و نه مکان‌های عمومی تمرکز دارد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3849

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رسانه در کردستان، صنعت نیست/ وبینار" "چالش های روزنامه نگاری و روزنامه داری در کردستان"


  انفجار بیروت؛ وزیر اطلاع‌رسانی لبنان استعفا کرد


  فرق بین مدیر من و مدیر تو


  انتصاب مسئول کمیته روابط عمومی انجمن پهلوانی و زورخانه ای کارگری استان گیلان


  به همت روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر برگزار شد؛ بزرگداشت پیشکسوتان و فعالان رسانه در پایتخت رسانه‌های محلی


  بازدید استاندار قزوین از ایرنا به مناسبت روز خبرنگار


  باشگاه مشتریان سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور به بهره برداری رسید


  روابط عمومی موفق با مدیر توانمند


  انتشار کتاب الگوی ارتباطات کلامی در نهج‌البلاغه


  دومین نشست مسئولان روابط عمومی زندان‌های استان تهران در ندامتگاه ورامین برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی