درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 آبان 1397 - 16:24   

نفس های صنعت نشر به شماره افتاده است

  نفس های صنعت نشر به شماره افتاده است


ادامه ادامه مطلب یک

گردآوری روزنامه‌های تهران قدیم در کتاب تهران‌نگاری

  گردآوری روزنامه‌های تهران قدیم در کتاب تهران‌نگاری


ادامه ادامه مطلب دو

طعم شیرین روزنامه‌نگاری و نویسندگی

  طعم شیرین روزنامه‌نگاری و نویسندگی


ادامه ادامه مطلب سه

آیین مکاتبات اداری زمان ساسانیان الگوی مدیریت در جهان امروز

  آیین مکاتبات اداری زمان ساسانیان الگوی مدیریت در جهان امروز


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آشنایی با روابط عمومی
  برگزاری دومین کارگاه تخصصی روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
  حمایت بانک سپه از بازسازی و نوسازی 19 هزار مسکن شهری و روستایی در کرمانشاه
  کتاب «ارتباطات بازاریابی مد» منتشر شد
  دلیل تعطیلی جشنواره مطبوعات و آخرین وضعیت وام خبرنگاران
  نفس های صنعت نشر به شماره افتاده است
  بهترین تکنیک های روابط عمومی که تاکنون دیده اید
  فراخوان دومین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری
  «شمس» مدیر روابط عمومی و مشاور جوان فرمانداری قرچک شد
  روابط عمومی بانک رفاه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25623صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 7 شهریور 1395 - 17:16
ارتباط با رسانه ها، حلقه مفقوده در روابط عمومی ها
ارتباط با رسانه ها و ارائه اخبار به آن ها یکی از وظیفه های ذاتی روابط عمومی هاست اما متاسفانه برخی از مدیران روابط عمومی این وظیفه را یا به فراموشی سپرده اند و یا بعضا نادیده می گیرند و به قراردادن اخبار در سایت اداره متبوع خود بسنده می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ارتباط با رسانه ها و ارائه اخبار به آن ها یکی از وظیفه های ذاتی روابط عمومی هاست اما متاسفانه برخی از مدیران روابط عمومی این وظیفه را یا به فراموشی سپرده اند و یا بعضا نادیده می گیرند و به قراردادن اخبار در سایت اداره متبوع خود بسنده می کنند. در نقطه مقابل متاسفانه برخی از روابط عمومی ها برای رقابت با رسانه، به سرعت خبر را در سایت خود قرار می دهند تا به اصطلاح زودتر از رسانه های جمعی خبر رسانی کرده باشند. این در حالی است که روابط عمومی ها و رسانه ها با یک رویکرد مشترک اطلاع رسانی در جهت ارتقاء سطح آگاهی مردم و مخاطبان همواره نیاز به تعامل و پویایی بیشتر در حوزه های اطلاع رسانی مشترک دارند.

ارتباط با رسانه ها ، حلقه مفقوده در روابط عمومی ها
می توان گفت رسانه ها امروز از ابعاد و مفاهیم عالی و گسترده تری برخوردار شده اند و به مدد فراهم آمدن چنین پیشرفت و تکنولوژی در عرصه رسانه هاست که دنیای جدید با ابزارهای نوین سراسر گیتی را درنوردیده که ارمغان آن زندگی توام با آگاهی و تدبیر و درایت و روشن بینی نسبت به حال و آینده است اگر نگاهی به شرح و ظایف و مسئولیتهای واقعی روابط عمومی ها و رسانه های جمعی داشته باشیم به این واقعیت انکارناپذیر خواهیم رسید که بخش قابل توجهی از شرح وظایف هر کدام از این مجموعه ها در ارتباط با یکدیگر تعریف و تبیین شده است به عبارتی دیگر یک روابط عمومی موفق آن است که بتواند ارتباط مناسب، علمی و منطقی با رسانه های جمعی برقرار کند و بخشی از وظایف و اهداف سازمانی خود را از این طریق جامه عمل بپوشاند.

 

 نخستین فصل مشترک هر روابط عمومی اطلاع رسانی است که دستیابی به این مهم بدون رسانه ها محقق نخواهد شد. برگزاری کنفرانس های خبری، گفت وگوی های اختصاصی، ارتباط با مطبوعات، ارتباط با رسانه های تصویری از این قبیل اقدامات است. اگر چه این واقعیت را باید پذیرفت که متاسفانه برخی از مدیران روابط عمومی در انتخاب رسانه ها گزینشی عمل نموده و بعضاً در اطلاع رسانی به موقع ضعیف عمل می نمایند مثلا خبر جلسه مهم مدیر دستگاه با یک مقام عالی را در همان روز اطلاع رسانی نمی کنند وفرصت فراهم سازی شرایط را از رسانه ها جهت حضور باز خواهند گرفت.

 

دریک مثال ساده با بروز بحران دریک حادثه سیل کار عمده روابط عمومی های ادارات درگیر بحران آغاز می شود ، شایعات و اخبار دروغ ویا اشتباه ، کارروابط عمومی ها را با مشکل مواجه می نماید در این میان رسانه ها بخش عمده ای از کار را بر عهده می گیرند پس باید برای جلوگیری از اخبار اشتباه همکاری با رسانه ها را به سرعت آغاز کرد.

 

بنابراین به نظر می رسد با توجه به اینکه کارگزاران و کارشناسان روابط عمومی ها و رسانه ها، عوامل تاثیرگذار در بالندگی و پیشرفت حوزه های مختلف اطلاع رسانی کشور می باشند، ضرورت توجه هر چه بیشتر مدیران و مسئولان حوزه های ذکر شده به آموزش، پژوهش،توسعه، تحرک بیشتر و بالاخره ایجاد فضای مناسب برای تحول هدفمند در ساختارها، شیوه های ارتباطی ، چگونگی تعامل و تفاهم مورد تاکید است. رسانه ها دارای قدرت قابل ملاحظه ای برای شکل دادن به عقاید و باورها، دگرگون کردن عادات زندگی مردم دارند امروزه هرچه رسانه ها قدرتمندتر می شوند تاثیر مستقیم تری بر روی زندگی افراد می گذارند و رسانه ها موفقیت یک نهاد اجتماعی مهم را کسب کرده اند و روز به روز مسائل زندگی عموم مردم در عرصه رسانه ها متجلی خواهد شد.

 

اطلاع رسانی روابط عمومی ها نسبت به عملکرد اداره خود می تواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند وقتی عملکرد ادارات پنهان شود فرض بر این است که آن اداره وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهد ولو آنکه کارهای مثبتی انجام شده باشد اما متاسفانه ضعف برخی از مدیران روابط عمومی ها در اطلاع رسانی و عدم ارتباط با رسانه ها این حلقه را مقفول نهاده است. به هرحال امید داریم که اکنون در نظام نوین جهانی، ما در عصر رسانه ها زندگی می کنیم، عصری که در آن رسانه های گروهی جزء جدایی ناپذیر زندگی ما می باشد مدیران روابط عمومی ها با ارتباط مستمر با رسانه ها بتوانند فرآیند اطلاع رسانی را به شیوه مناسب به سرانجام مقصود رسانند و از نقش رسانه ها غافل نشوند و در انتخاب رسانه ها نیز گزینشی عمل ننمایند چرا که هر رسانه مخاطب خاص خود را دارد.


نیما رحیم پور
مدیر روابط عمومی وامور بین الملل شهرداری خرمشهر

خوزنا

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  جایگاه از بالا به پایین در فضای روزنامه نگاری علم ما وجود دارد


  در کار خود بهترین باشید


  مقاله/ برنامه ریزی بر پایه سناریو ، چراغ راه یک روابط عمومی موفق


  تودیع و معارفه رئیس جدیداداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی


  10 نکته کاربردی درباره اندازه گیری و ارزیابی روابط عمومی


  ترابی، مدیر امور مشتریان و روابط عمومی بانک صنعت و معدن شد


  مدیر جدید روابط عمومی انجمن های اسلامی دانش آموزان منصوب شد


  2 پیام رسان بومی مورد حمایت بیشتر دولت قرار می گیرند


  بازدید رئیس مرکز روابط‌عمومی وزارت ارشاد از ستاد انتخابات نماینده مدیران مسئول ارتباطات و رسانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری