درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 06:29   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25598صفحه نخست » شنبه، 6 شهریور 1395 - 12:42
مراسم افتتاحیه مجمع عمومی موسسه توسعه رادیو و تلویزیون‌های آسیا-اقیانوسیه
مراسم افتتاحیه مجمع عمومی موسسه توسعه رادیو و تلویزیون های آسیا – اقیانوسیه که چهل و دومین نشست سالانه این اتحادیه نیز محسوب می‌شود، عصر پنج‌شنبه (۴ شهریور ماه) با حضور رئیس سازمان صدا و سیما برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در مراسم افتتاحیه اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه رادیو و تلویزیونی که اتحادیه از قبل برگزار کرده بود، صورت ‌ گرفت. این مسابقه در دو بخش رادیویی و تلویزیونی برگزار شد که ۲۵ اثر رادیویی و ۳۰ اثر تلویزیونی ارسال شده از سوی ۱۷ کشور، از هر بخش دو اثر به عنوان برگزیده اعلام شد .

این اجلاس با حضور ۶۰ مهمان از نمایندگان رادیو و تلویزیون‌های ۱۷ کشور عضو در سطح وزیر، مدیر، مدیر کل و کارشناس در تهران برگزار شد. هدف این اجلاس ارتقا و توسعه فنی رادیو و تلویزیون های کشورهای عضو و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی عنوان شده است .

چهل‌ودومین نشست سالانه مجمع عمومی موسسه توسعه رادیو و تلویزیون‌های آسیا – اقیانوسیه به میزبانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از ۴ الی ۶ شهریور ماه در مرکز همایش های این سازمان برگزار می‌شود .

عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما، ناصری، مشاور رئیس سازمان و مدیر کل امور بین‌الملل سازمان صداوسیما، رزیتا نیکن ویدیاستونی، رئیس عمومی همایش AIBD و مدیرکل اطلاع‌رسانی و ارتباطات عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات  اندونزی از جمله سخنران امروز مراسم چهل و دومین نشست سالانه مجمع عمومی موسسه توسعه رادیو و تلویزیون های آسیا – اقیانوسیه بودند .

علی‌عسکری در ابتدای سخنانش اظهار کرد: مایه افتخار است که میزبان مهمانان عالی‌رتبه و گرانقدری از رسانه های کشورهای آسیایی در مراسم افتتاحیه چهل و دومین نشست سالانه و پانزدهمین کنفرانس عمومی موسسه توسعه رسانه های آسیا و اقیانوسیه و نشست های مربوط به آن در تهران به میزبانی صداوسیما جمهوری اسلامی ایران و با همکاری موسسه AIBD هستم. ابتدا می‌خواهم حضور همه هیات‌های نمایندگی را در این نشست خوشامد گفته و از همکارانم خودم در سازمان صدا و سیما و موسسه AIBD برای سازمان‌دهی این نشست کمال تشکر را داشته باشم .

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: این نشست سه روزه نقش موثری را در ارتقای روح همکاری، دوستی و همبستگی میان دست‌اندرکاران رسانه‌ای در سراسر قاره کهن آسیا خواهد داشت. آرزومندم چنین نشستی که با هدف توسعه رسانه‌های آسیایی ترتیب داده شده است، به هم‌افزایی میان اعضا و ارتقای سطح کار حرفه‌ای همه ما در زمینه تولید آثار بومی و توسعه‌بخش و دسترسی با کیفیت منجر شود .

او اظهار کرد: سازمان صدا و سیمای ایران یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های رسانه‌ای در جهان است. سازمان رادیو و تلویزیون کشور ما در سال ۱۹۵۰ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است. این سازمان در مقطع انقلاب اسلامی دارای چهار شبکه رادیو و تلویزیونی بود و هم‌اکنون دارای ۳۱ شبکه ملی رادیویی و تلویزیونی، ۶۶ شبکه رادیو و تلویزیونی استانی و ۴۸ شبکه رادیو و تلویزیونی بین‌المللی با بیش از ۳۰ زبان مختلف دنیا و جمعا دارای حدود ۱۴۵ شبکه رادیویی و تلویزیونی است که بیش از ۷۰ درصد برنامه‌های آن در داخل کشور تولید می شود .

علی‌عسکری یادآور شد: شبکه‌های خبری پرس، العالم و هیسپان به سه زبان انگلیسی، عربی و اسپانیایی از جمله پرمخاطب‌ترین شبکه های بین‌المللی صدا و سیمای ایران محسوب می شوند.  سالانه بیش از ۵ هزار ساعت برنامه تلویزیونی و صدها فیلم و هزاران دقیقه انیمیشن در صدا و سیما تولید می‌شود که بخشی از آنها به کشورهای دیگر صادر می‌شود. در حوزه فنی نیز فرآیند HD شدن شبکه‌های تلویزیون از چند سال پیش آغاز شده است. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران همچنین در حال راه‌اندازی پروژه های نوین خود است .

او با اشاره به رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: این رسانه‌های نوین و شبکه های اجتماعی بر بستر وب نقش فعال و فزاینده ای را در فضای اطلاع‌رسانی جهانی بازی می‌کنند. مزیت سرعت انتشار اطلاعات و اخبار در شبکه‌های اجتماعی، آنها را به رقیبی جدی در امر اطلاع‌رسانی برای برای شبکه ‌ای بخش برودکست تبدیل کرده است اما این سرعت در بسیاری از موارد به از دست رفتن صحت و اعتبار خبر و منابع آن منجر شده است. رسانه های بخش برودکست همچنان در مقایسه با رسانه‌های برودبند به علت قابلیت اعتمادپذیری بالا از اعتبار و اصالت بیشتری نزد مخاطب برخوردار هستند .

رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: سازمان‌های رسانه‌ای در آسیا و اقیانوسیه با توجه به سرعت گسترش فناوری های نوین، ناگزیر از سازگار کردن خود با شرایط جدیدند. بدین ترتیب سازمان‌های رسانه‌ای این موضع را در دستور کار خود قرار داده‌اند. در  این مسیر AIBD می‌تواند کمک شایانی به اعضای خود برای دستیابی به این هدف کند. سازمان صدا و سیما نیز آمادگی دارد تا با همه امکانات خود اعم از نیروی انسانی مجرب، کادر فنی ورزیده و تجارب غنی آموزشی و تجهیزیات فنی پیشرفته، AIBD و همه کشورهای عضو را یاری کند تا با ظرفیت‌سازی بیشتر و آموزش فراگیر و نوین، نیازهای روزافزون مخاطبان را پاسخ دهد .

او در پایان سخنانش یادآور شد: اینجا ایران است؛ سرزمین وقوع انقلاب اسلامی با مردمی لطیف به سان آب و استوار به سان آهن و مقاوم در برابر استبداد و استکبار. سرزمین بنیان‌گذاری تمدنی جدید مبتنی بر دین، اخلاق، صلح و عدالت. سازمان صدا و سیما به عنوان رسانه این ملت، عهده‌دار تولید و انتشار برنامه بر مبنای اخلاق، دین و امید و آگاهی است و آمادگی خود را با رسانه‌های این منطقه اعلام می‌کند .

در ادامه مشاور رئیس سازمان و مدیر کل امور بین‌الملل سازمان صدا و سیما اظهار کرد: امروز برای سازمان صدا و سیما و به ویژه امور بین‌اللمل آن مایه افتخار است که چهل و دومین نشست سالانه این اتحادیه را با همکاری AIBD میزبانی می کند. سازمان صداوسیما افتخار می کند که از اولین اعضای این موسسه بوده است. سازمان صدا و سیما از سال ۱۹۹۲ عضو این اتحادیه شد و در ۲۴ سال گذشته همکاری های موثری را با این موسسه داشته است. همکاری با این اتحادیه در دوران جدید با توجه به رویکرد گسترش روابط رسانه‌ای با کشورهای آسیا-اقیانوسیه و بهره‌مندی از توانمندی‌های یکدیگر افزایش پیدا کرده است .

او گفت: در یک سال گذشته برای برگزاری ۴ کارگاه آموزشی با اتحادیه برنامه‌ریزی شد که اولین کارگاه با برنامه‌سازی تلویزیونی کودک در نوامبر ۲۰۱۵ در دانشکده صدا و سیما برگزار شد .

ناصری همچنین با اشاره به دانشگاه صدا و سیما یادآور شد: این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاه تخصصی آموزشی رسانه‌ای در غرب آسیا با بیش از ۴۰ سال تجربه در آموزش کادر نیروی انسانی مورد نیاز رسانه را بر عهده داشته است. سه دانکشده فنی، تولید انیمیشن و ارتباطات در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های مهندسی و صدا و تصویر، کارگردانی تولید انیمشین، ژورنالیسم و مدیریت رسانه دانشجو تربیت می‌کند.  این دانشگاه آمادگی دارد تا به پشتوانه کادر اساتید مجرب و امکانات آموزشی پیشرفته، AIBD را در اجرای برنامه های آموزشی خود یاری کند .

مشاور رئیس سازمان و مدیر کل امور بین الملل سازمان صداوسیما در پایان سخنانش گفت: این اتحادیه گفت‌وگوهای ارزشمندی را داشته است و تصمیمات مهمی را برای ارئه به نشست مجمع عمومی اتخاذ کرده است .

همچنین دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در سخنانی کوتاه اظهار کرد : AIBD از ابتدا زیر نظر یونسکو در سال ۱۳۷۷ تاسیس شد و سازمانی منطقه‌ای و بین‌دولتی است. این اتحادیه تلاش دارد که خدماتی را در حوزه توسعه رسانه‌های الکترونیک ارائه دهد و به همین خاطر نیاز به منابع انسانی مجرب و خدمات فنی پیشرفته است .

او یادآور شد: امروز رسانه‌ها نقش موثری را در توانمندسازی شهروندان برای حضور آنها در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی ایفا می کنند و همچنین می‌توانند باعث ارتقای سطح شفافیت‌سازی و آگاهی‌بخشی و مسئولیت‌پذیری شوند .

نصیری همچنین آموزش رسانه‌ای را موضوعی مهم برشمرد و گفت: یونسکو ۳ مه را به عنوان روز جهانی آزادی مطبوعات و ۱۳ فوریه را به عنوان روز جهانی رادیو اعلام کرده است تا از امر اطلاع‌رسانی حمایت کند. یونسکو تلاش دارد تا سواد رسانه‌ای را در میان جوامع و به ویژه جوانان افزایش دهد و در همین راستا ظرفیت‌سازی برای روزنامه‌نگاران و ارتقای سطح موسسات آموزشی  از اهداف مهم خود قرار داده است .

همچنین رئیس عمومی همایش AIBD و مدیرکل اطلاع‌رسانی و ارتباطات عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات  اندونزی در سخنانی درباره آینده و دست‌آوردهایی که تاکنون AIBD  به دست آورده است، به بیان توضیحاتی پرداخت. او اظهار کرد: برگزاری این اجلاس می‌تواند به مدیریت رسانه‌ها کمک کند و به ما کمک می کند تا از تحولاتی که در حال وقوع است، آگاه شویم .

همچنین در پایان مراسم به برگزیدگان مسابقه رادیو و تلویزیونی که اتحادیه از قبل برگزار کرده بود، جوایزی از سوی علی‌عسکری و رزیتا نیکن ویدیاستونی تعلق گرفت .

جایزه تلویزیونی درباره احیای میراث فرهنگی گمشده به مستند «باگان ورای امپراتوری بزرگ» و همچنین جایزه بهترین برنامه تلویزیونی درباره پایان دادن به کشمکش‌ها و ترویج صلح به مستند «بچه‌های شینگال» از پرس تی وی تعلق گرفت

 

منبع: ایسنا

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد