درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 11:32   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی

  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25586صفحه نخست » شنبه، 6 شهریور 1395 - 11:45
فرهنگ کسب‌وکار در فیلیپین
فیلیپین که زمانی از آن به‌عنوان «مرد بیمار آسیا» یاد می‌شد؛ در سال 2013 توانست رشد 8/ 7 درصدی را ثبت کند و از چین پیشی بگیرد و به سریع‌ترین اقتصاد در حال رشد در آسیا تبدیل شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، فیلیپین که زمانی از آن به‌عنوان «مرد بیمار آسیا» یاد می‌شد؛ در سال 2013 توانست رشد 8/ 7 درصدی را ثبت کند و از چین پیشی بگیرد و به سریع‌ترین اقتصاد در حال رشد در آسیا تبدیل شود. گرچه براساس گزارش شرکت سهامی مالی بین‌المللی (IFC) و بانک جهانی، فیلیپین برای سهولت انجام کسب‌وکار، بین 185 کشور در جهان در رتبه صدوهشتادوسوم قرار گرفته است (که در بین کشورهای آسه‌آن رتبه بسیار پایینی است). به‌طور واضح، کارهای بسیاری باید انجام شود تا بستر لازم برای انجام کسب‌وکار در این کشور فراهم شود. واضح‌ است که کسب‌وکار بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری و رشد در فیلیپین نیاز به شناخت فرهنگ این کشور و از همه مهم‌تر فرهنگ کسب‌وکار آن دارد. طرز فکر در مورد انجام کسب‌وکار در فیلیپین چیست؟ ارزش‌های مهم چه چیزهایی هستند؟ چگونه شریک تجاری خود را انتخاب می‌کنید؟ چگونه می‌توانید اعتماد و اعتبار را ایجاد کنید؟

فیلیپین با آب و هوای گرمسیری دریایی و رطوبت فراوان کشوری آسیایی است که در جنوب شرق این قاره پهناور قرار دارد. توفان‌ها و باران‌های موسمی موجب شده است تا تقریبا 70 درصد جزایر فیلیپین را جنگل‌های سرسبز استوایی فرا بگیرد. پایتخت این کشور شهر مانیل است که یکی از ارزان‌ترین شهرهای دنیا به حساب می‌آید. این کشور دارای ذخایر معدنی بسیار قابل‌توجهی است. منابع طلا و مس در این کشور بسیار فراوان است. محصول عمده کشاورزی در فیلیپین برنج است و تقریبا نیمی از نیروی کار فیلیپین در بخش کشاورزی کار می‌کنند. صنعت نساجی، مواد غذایی و داروسازی نیز از دیگر صنایع بزرگ فیلیپین هستند. صنعت گردشگری نیز از رونق بسیاری برخوردار است. در سال‌های اخیر دولت فیلیپین تا حدود زیادی توانسته است مشکل فساد در کسب‌وکار را حل کند. البته باید توجه داشت که وقتی صحبت از فساد می‌شود، باید تمایزی بین بخش‌های عمومی و خصوصی قائل شد. در بخش عمومی، ریشه‌های فساد بسیار عمیق است درحالی‌که در بخش خصوصی رقابت به شکل منصفانه‌تری صورت می‌گیرد. توصیه می‌شود هنگام مذاکره با فیلیپینی‌ها از یک نماینده محلی استفاده شود؛ کسی که بتواند مذاکرات را به شیوه فیلیپینی‌ها پیش ببرد.

1- خانواده فیلیپینی

خانواده در مرکزیت جامعه فیلیپینی قرار دارد که بر مبنای «ارزش‌های خانواده» کلیسای کاتولیک واقع شده است. دهکده‌ها و حومه‌ها واحد جامعه را شکل می‌دهند که در آن خانواده تقریبا شبیه یک قبیله عمل می‌کند. در غیاب دولت قدرتمند مرکزی، کمک‌های رفاهی و بیمه اشتغال، خانواده از طریق شبکه فامیل و دوستان نزدیک خانوادگی حمایت و محافظت را برای خود فراهم می‌کند.

2- آبروداری کردن

فیلیپینی‌ها تلاش زیادی برای اجتناب از شرمساری می‌کنند. ممکن است فردی که در برآوردن انتظارات خود و دیگران شکست می‌خورد دچار شرم شود؛ به این معنی که اکثر افراد به دنبال کنترل احساسات‌شان و دستیابی به یک حس شایستگی اجتماعی هستند. انتقاد از یک فیلیپینی در جمع بزرگ‌ترین توهین به شمار می‌رود. همین شرم فیلیپینی‌ها را از شکست می‌هراساند و موجب می‌شود تا اغلب در برابر تغییر یا نوآوری مقاومت کنند.

به عبارت دیگر، عزت‌نفس، حفظ وجهه و غرور به شدت در جامعه فیلیپین ارزشمند هستند. فیلیپینی‌ها سعی می‌کنند خودشان را همرنگ جماعت کنند و معمولا همراه با موقعیت پیش می‌روند؛ به‌جای اینکه ریسک مواجهه با آن را بپذیرند. یک فرد خارجی که قصد انجام کسب‌وکار در فیلیپین را دارد، باید این موضوع را تشخیص دهد و مراقب رفتار و کردار غیرشفاهی باشد که مربوط به احساسات واقعی فیلیپینی‌ها است.

3- جلسات و مذاکرات

تاثیر آمریکا در فرهنگ فیلیپینی‌ها بسیار قوی است؛ که آن هم به‌دلیل سال‌ها استعمار توسط آمریکا و نفوذ فیلم‌های غربی و سبک زندگی و محصولات این کشور در فیلیپین بوده است. بسیاری از فیلیپینی‌ها به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند یا زمان قابل‌توجهی را برای کار در خارج از مرزها سپری می‌کنند. این به آن معنا است که آنها عموما پذیرای فرهنگ‌ها و روش‌های متفاوت انجام کارها هستند. زبان انگلیسی در فیلیپین به‌طور گسترده صحبت می‌شود و در صورت تسلط به زبان انگلیسی می‌توانید با خیال راحت به جلسات بروید.

سلام و احترام در فیلیپین باید ابتدا به مسن‌ترین یا مهم‌ترین فرد ادا شود و دست دادن با یک لبخند خوشامد همراه است. ممکن است از شما دعوت شود که از نام کوچک یک فرد یا نام مستعار او استفاده کنید، اما در جلسات کاری نام حرفه‌ای استفاده کنید. در فیلیپین برای شایستگی‌های آموزشی احترام ویژه‌ای قائل می‌شوند؛ چرا که موقعیت کسب درآمد را برای خانواده یا جامعه بزرگ‌تر فراهم می‌کند. عموما در فرهنگ فیلیپینی‌ها ملاقات‌های رو در رو نسبت به انواع دیگر آن از جمله اینترنت، تلفن، فکس، نامه یا ایمیل ارجحیت دارد.

4-تلاش برای بلندمدت

به‌دلیل تاثیرات فرهنگ آمریکایی و استفاده از زبان انگلیسی توسط بسیاری از فیلیپینی‌ها، محیط کسب‌وکار در این کشور به دشواری آنچه بانک جهانی بیان می‌کند نیست (حداقل برای خارجی‌ها این‌طور است). گرچه در ایجاد روابط بلندمدت باید هنوز مراقب بود. فیلیپینی‌ها به شدت تحت تاثیر عناوین هستند؛ بنابراین یک معارفه با موقعیت و عنوان برتر، بهترین کار ممکن است.

وقتی یک رابطه کاری شکل می‌گیرد فیلیپینی‌ها به شدت وفادار و وظیفه‌شناس هستند و شما را برای همکاری بیشتر در شرکت‌شان معرفی خواهند کرد. مفهوم تعهد و اتکای متقابل بین فیلیپینی‌ها بسیار قوی است.  اصل تعهد دوطرفه به این معنی است که از شما خواسته می‌شود تا همراهی‌ و توجه زیادی برای چنین همکاری‌هایی از خود نشان دهید و در عوض از شما انتظار خواهند داشت تا از آنها نیز درخواست همراهی و توجه کنید. این امر منجر به ایجاد رابطه بلندمدت بر مبنای توازن تعهدات و اعتبار شخصی شما (به‌جای شرکت) خواهد شد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3848

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد