درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 15:30   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25574صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 3 شهریور 1395 - 15:42
روابط عمومی، واقعیت‌ها و حقیقت‌ها
این نوشتار فارغ از "مفتعلن، مفتعلن‌ها"ی یک مقاله پژوهشی، بیشتر شبیه نجواهایی است ملموس از "وضعیت مطلوب" و "وضعیت موجود" روابط عمومی. این‌که حقیقت روابط عمومی حکایتی مجزا از واقعیت‌های آن است و در میانه این حکایت البته تصویری برش‌خورده از چهره یک مدیر روابط عمومی!
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- این نوشتار فارغ از "مفتعلن، مفتعلن‌ها"ی یک مقاله پژوهشی، بیشتر شبیه نجواهایی است ملموس از "وضعیت مطلوب" و "وضعیت موجود" روابط عمومی. این‌که حقیقت روابط عمومی حکایتی مجزا از واقعیت‌های آن است و در میانه این حکایت البته تصویری برش‌خورده از چهره یک مدیر روابط عمومی!


1/جک لمون در فیلم روزگار شراب و گلهای سرخ(ساخته بلیک ادواردز به سال 1962) در نقش مدیر روابط عمومی یک شرکت در پاسخ به سوال پدر نامزدش درباره شغلش می‌گوید: "شغل من اینه که محصولات خوب شرکت رو به مردم معرفی کنم". او وقتی با این سوال پدر نامزدش مواجه می‌شود که "اگر شرکت تو محصول بدی را تولید کند آن وقت چه می‌کنی"؟ با کمی تردید درباره این سوال مهم می‌گوید:" شرکت من محصول بدی تولید نمی‌کند"!!


به گمانم چالش اساسی هر مدیر روابط عمومی از همین سوال مهم آغاز می‌شود. چالشی که یک سویش انتظارات مدیران ارشد سازمان از روابط عمومی است و از دیگر سو توقعات مردم، رسانه‌ها، و افکار عمومی که منتظرند روابط عمومی سخنگوی آنان نیز باشد.


اگر این تعبیر مکرر گفته می‌شود که روابط عمومی هنر هشتم است، شاید هنرش در حل چنین تعارضات و چالش‌هایی باشد! چرا که یک مدیر روابط عمومی قاعدتا باید به هفت هنر قبلی اعم از فیلم وتئاتر و ادبیات آراسته گردد تا بتواند با چنین تعارض و چالشی کنار بیاید و موضوع را به نحوی حل و فصل کند!!


2/تقریبا اغلب تعاریف و تعابیر و کارکردهای روابط عمومی از منظر محققان و اساتید عرصه روابط عمومی تعاریفی هستند مطلوب و به اصطلاح آن چیزی هستند که یک "روابط عمومی باید باشد". اما واقعیت موجود و" آن چه که هست" با حقیقت نهفته در روح آن تعاریف فاصله کهکشانی دارد. نمی‌شود کتمان کرد که آن چه ما عملا از وضعیت موجود در اغلب روابط عمومی‌ها می‌بینیم چیزی نیست که در این تعاریف رویایی می‌خوانیم.


3/ رییس سازمان بر مبنای تفکرات و ایده‌آل‌هایش انتظارات و تعاریف خودش را از روابط عمومی دارد و به عبارت بهتر براساس تفکراتش شرح وظایفی برای روابط عمومی در ذهنش نوشته است. حال این شرح وظایف چه اندازه با تعاریف و کارکردها و انتظارات مطلوب و کلاسیک و علمی از روابط عمومی فاصله دارد امری است که دیگر مشکل مدیران ارشد سازمان نیست!


هر مدیر سازمانی دوست دارد وظایف روابط عمومی مطابق میلش و انتظارش تعریف شود و در صورت نیاز تغییر کند.


این تعارض میان وضع موجود و وضع مطلوب و فاصله میان آن‌چه یک روابط عمومی هست و آن چه باید باشد را اضافه کنید به آن چالشی که در ابتدای سخن اشارت رفت و در کنار این‌ها تجسم کنید چهره یک مدیر روابط عمومی را زمانی که میان این دو یکی را باید انتخاب کند!


البته اینجا خیلی هم نباید همه تقصیرها را به گردن مدیران ارشد سازمان انداخت. بدیهی است آن‌ها هم در سیستمی کار می‌کنند که ناچار به این توقعات از روابط عمومی هستند. شاید اگر روزی مدیر روابط عمومی یک سازمان، رییس آن سازمان شد او هم انتظاراتش از روابط عمومی همان انتظار رییس قبلی از او باشد!


4/اما قضاوت و نگاه مردم درباره جایگاه و کارکرد روابط عمومی در یک سازمان چگونه است؟ جدا ازاین که این سوال می‌تواند موضوع یک پژوهش همه جانبه و عالمانه باشد حتی تفکر در این مورد می‌تواند یک چالش نفس‌گیر برای هر مدیر روابط عمومی است. اتفاقا یکی از مشکلات جدی روابط عمومی‌ها از آن‌جا آغاز می‌شود که بر مبنای وظیفه ذاتی آنان سخنگوی افکار عمومی در داخل سازمان نیز هستند.


یک مدیر روابط عمومی قاعدتا باید نظرات و دیدگاه‌های بیرون از سازمان را که درباره سازمان گفته می‌شود جمع‌آوری کند، تحلیل کند و همراه با پیشنهادها و راهکارها به سمع و نظر مدیران و تصمیم‌گیران برساند.


این تعبیر که روابط عمومی مشاور امین سازمان است و در تعاریف کلاسیک بدان تاکید شده از احداث پل ارتباطی میان بیرون و درون سازمان محقق می‌شود اما همیشه اوضاع آن‌گونه که تعاریف علمی و مطلوب از روابط عمومی انتظار دارند، پیش نمی‌رود!


5/به اشارتی که در ابتدای سخن گفته شد بر‌گردیم و چهره یک مدیر روابط عمومی را در انبوه گرفتاری‌های شغلی‌اش و تعاریف آکادمیک و علمی از وظایفش تجسم کنیم!

علی بینش کارشناس سابق روابط عمومی
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد