درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 20:44   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25556صفحه نخست » چهارشنبه، 3 شهریور 1395 - 10:22
معنایی عمیق‌تر در کارتان بیابید
شما مدیران باید به این امر ایمان قلبی داشته باشید که هدف عمیق‌تر و ارزشمندتری در کارتان وجود دارد که علاوه‌بر حقوق گرفتن و دستمزدتان می‌تواند به شما انگیزه دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، شما مدیران باید به این امر ایمان قلبی داشته باشید که هدف عمیق‌تر و ارزشمندتری در کارتان وجود دارد که علاوه‌بر حقوق گرفتن و دستمزدتان می‌تواند به شما انگیزه دهد. اگر شما واقعا بخواهید بهره‌وری و اثرگذاری مثبت در کارتان را افزایش دهید، باید به‌طور دقیق و روشن بدانید که چه چیز آن کار به شما هیجان می‌دهد و به عبارت بهتر چرا و برای رسیدن به چه هدف والایی در حال انجام آن کار هستید. اگر شما به کاری که انجام می‌دهید، ایمان داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید با وظایفی که به شما محول می‌شود، ‏ارتباط برقرار سازید.

 

افرادی که نسبت به کارشان احساس رضایت و خرسندی دارند، ‏ تمام تلاش خود را می‌کنند تا وظایف محوله را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. به‌طور کلی، مشکلی که بسیاری از ما با آن دست به گریبان هستیم، ناتوانی ما در برقراری ارتباط با کاری است که در حال انجامش هستیم.

اگر شما به ارزش و مفید بودن محصولات یا خدماتی که به مشتریانتان عرضه می‌کنید، اعتقاد ندارید، باید در فکر یافتن شغل جدیدی برای خود باشید و اگر حس می‌کنید که شرکت‌تان در حال منحرف شدن از ارزش‌های اولیه‌اش است، باید راهی برای تجدید نظر در ارتباط خود با آن شرکت با تغییر مسیر کاری‌تان پیدا کنید.در سوی مقابل، چنانچه نسبت به آنچه در حال انجامش هستید، احساس علاقه می‌کنید، بکوشید تا آن علاقه را به عشقی آتشین تبدیل کنید.

یک روز که با اتوبوس از نیویورک بازمی‌گشتم، به یکی از فروشندگان شرکت بی‌ام‌و برخوردم که به‌تازگی از آن شرکت جدا شده و با حقوقی کمتر در شرکت خودروسازی هوندا مشغول به‌کار شده بود. هنگامی که از او درباره دلیل کارش پرسیدم، ‏ به من پاسخ داد که او دیگر به ارزش‌های شرکت بی‌ام‌و اعتقادی ندارد و کار کردن در شرکت هوندا با دستمزدی پایین‌تر را ترجیح می‌دهد.

جالب آنکه 6 ماه بعد که دوباره او را ملاقات کردم و از وضعیت کاری‌اش در شرکت هوندا پرسیدم به من پاسخ داد که عملکردش در شرکتی که به آن اعتقاد بیشتری داشت، ‏آنچنان درخشان بوده که بسیاری از مشتریان قدیم و جدیدش، ‏افراد متعددی را برای خرید خودرو به او معرفی کردند و به همین دلیل، ‏ دستمزد او طی این دوره، آن قدر افزایش پیدا کرده که حتی از دستمزدش در شرکت بی ام و نیز بیشتر شده است و تمام این موفقیت‌ها به یک عامل اصلی برمی‌گشت: او به کاری که می‌کرد، اعتقاد کامل داشت.

شما هم باید راهی برای برقراری ارتباط با کارتان بیابید و من به شما توصیه می‌کنم که این کار را با تهیه فهرستی از کلیه جنبه‌های ارزش‌آفرین محصولات و خدماتی که به دیگران ارائه می‌دهید، ‏آغاز کنید.

پس از تهیه این فهرست، بررسی کنید که کدام‌یک از این جنبه‌ها به ندای قلبی و احساسات شما نزدیک‌تر است و سپس بکوشید تا این جنبه‌ها را گسترش داده و آنها را به‌عنوان انگیزه و محرک کارتان قرار دهید. شما باید این موارد را روی کاغذ نوشته و آنها را در جایی در معرض دیدتان قرار دهید و هرگاه که در کارتان دچار ناامیدی و بی‌انگیزگی و خستگی شدید، به این نوشته‌ها نگاه کنید و از آنها انرژی بگیرید.

کافی است خود را به جای کسانی بگذارید که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند و پس از استفاده از آنها شاد خواهند شد، در چنین شرایطی است که آن کار برای شما لذت‌بخش و پرارزش می‌شود و نه صرفا یک کار بلکه بخشی از زندگی‌تان خواهد شد.

اما اگر با تمام این ترفندها، باز هم نتوانستید با کارتان ارتباط برقرار کنید، آن گاه باید به فکر تجدید نظر در شغل، کارفرما یا شرکت‌تان بیفتید و ارزش‌های مورد قبول‌تان را در جایی دیگر پیگیری کنید.

در اینجا، ‏من پنج پرسش مهم را ذکر کرده‌ام که به شما در پیدا کردن معنای بیشتر و عمیق‌تر در کارتان کمک خواهند کرد:

1- فهرستی از افرادی تهیه کنید که به شما و محصولات و خدمات شما نیاز دارند (اسم آنها را هم ذکر کنید):

مشتریان

همکاران

فروشندگان

2- در مورد سه موضوع زیر، جمله‌ای بنویسید و در آن توضیح دهید که چرا در کارتان موفق هستید.

مهارت‌های مربوط به کار

مهارت‌های اجتماعی

یک نمونه از بهترین عملکردتان

3- یک پیام صوتی یا ایمیل حاوی تحسین و تشکر برای کسی که در کارتان به شما کمک کرده بفرستید (و در آن توضیح دهید که آنها چگونه به شما کمک کرده‌اند و اینکه آن کارشان چقدر برای شما ارزشمند و مفید بوده است).

4- فهرستی از هر آنچه در کارتان آموخته‌اید، تهیه کنید.

کارتان چگونه به توسعه و پیشرفت فردی‌تان کمک کرده است.

5- در یک پاراگراف کوتاه، بهترین بخش کارتان را شرح دهید.

جالب‌ترین و ارزشمندترین بخش کارتان را شرح دهید.

همه ما دچار نقصان و کاهش انگیزه می‌شویم حتی زمانی که عاشق کارمان هستیم، ‏پس بر همه واجب است تا به دنبال معانی جدیدتر در کارشان بگردند. کمتر شغلی در دنیا پیدا می‌شود که برای هر کسی مناسب و مطلوب باشد و به همین دلیل، تلاش بی‌ثمر برای یافتن یک شغل ایده‌آل و رویایی که از تمام جهات باب میل ما باشد، ‏یک نوع گول زدن خودمان است و ادامه دادن آن به نفع هیچ‌کس نیست. آنچه در این میان بیش از هر چیز دیگری حائز اهمیت است، عبارت است از اینکه شغلی را بیابیم که با علایق، ارزش‌ها و قدرت‌های درونی‌مان همخوانی داشته باشد و پس از یافتن شغل و شرکت مناسب، با تمام وجود در آن کار کنیم.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3846

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد