درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 10:11   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی

  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25526صفحه نخست » سه شنبه، 2 شهریور 1395 - 11:36
اثربخشی بازاریابی با سیستم ارتباطات بازاریابی یکپارچه
ارتباطات بازاریابی یکپارچه شامل هماهنگی و یکپارچه سازی همه ابزارهای ارتباطی بازاریابی است که با استفاده از یک برنامه بدون عیب و نقص برای حداکثر کردن اثر روی مصرف کننده نهایی با حداقل هزینه در شرکت ها اجرا می شود. این یکپارچه سازی همه کانال های بازاریابی، ارتباطات مشتری محور و حتی ارتباطات درون سازمانی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ارتباطات بازاریابی یکپارچه شامل هماهنگی و یکپارچه سازی همه ابزارهای ارتباطی بازاریابی است که با استفاده از یک برنامه بدون عیب و نقص برای حداکثر کردن اثر روی مصرف کننده نهایی با حداقل هزینه در شرکت ها اجرا می شود. این یکپارچه سازی همه کانال های بازاریابی، ارتباطات مشتری محور و حتی ارتباطات درون سازمانی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

ارتباطات بازاریابی یکپارچه به عنوان فرآیند بین وظیفه ای برای ایجاد و افزایش روابط سودمند با مشتریان و سایر ذی نفعان به وسیله کنترل یا نفوذ راهبردی بر تمامی پیام هایی که برای تمامی گروه ها فرستاده می شود، تعریف شده است.

یکی از مهم ترین مزیت های سیستم ارتباطات بازاریابی یکپارچه افزایش سود ناشی از اثربخشی مناسب است.

گاهی ممکن است یک پیام مناسب و یکپارچه تأثیرگذاری به مراتب بیشتری از هزاران پیام بی ربط برای مخاطبان داشته باشد. ارتباطات بازاریابی یکپارچه این اطمینان خاطر را به وجود می آورد که تمامی اشکال ارتباطات و پیام ها با دقت به همدیگر متصل یا گره خورده باشند. هدف اصلی این مطلب، بررسی اثربخشی ارتباطات بازاریابی با استفاده از ارتباطات بازاریابی یکپارچه است.

در واقع یکپارچگی ابزارهای ارتباطی می تواند در سطوح مختلفی رخ دهد، این یکپارچگی می تواند در سطوح افقی، عمودی، داخلی و خارجی اتفاق بیفتد.

یکپارچگی افقی در ابزارهای ارتباطی بازاریابی و سراسر واحدهای عملکردی سازمان زمانی اتفاق می افتد که تمامی واحدها اعم از تولید، مالی، توزیع و ارتباطات با هم کار و به طور کاملاً آگاهانه تصمیمات و اقدامات خود را به صورت پیامی مشترک به مشتریان ارسال کنند. یکپارچگی عمودی، به معنای پیوستگی ابزارهای ارتباطی بازاریابی با اهداف کلان و استراتژی های سازمان و حمایت و پشتیبانی از آنهاست.

اگرچه ایجاد یکپارچگی در ارتباطات بازاریابی نیازمند صرف تلاش، برنامه ریزی و تخصیص منابع است، اما استفاده از این ابزار می تواند منجر به ایجاد مزیت رقابتی، افزایش فروش و سود، صرفه جویی در هزینه و زمان و تنش در بازاریابی شود.

ازجمله مثال های خوب برای این یکپارچگی ارسال پیام های چشم اندازهای سازمان ها در ارتباطات ایجاد شده با مشتری است.

یکپارچگی داخلی به معنای آگاه سازی و انگیزه بخشی به کارکنان سازمان در مورد پیشرفت ها و پروژه های جدید، دریافت استانداردها یا شرکای تجاری تازه است. یکپارچگی خارجی به معنای استفاده از پتانسیل شرکت های دیگر برای ایجاد ارتباط بازاریابی است. وقتی مخاطبان مجموعه ای از پیام های ارتباطی به هم پیوسته و متناسب، بهنگام و برنامه ریزی شده را دریافت می کنند، می توانند تصمیم گیری مناسب تری برای انتخاب داشته باشند.

با وجود اینکه عقل سلیم وجود یکپارچگی در ارتباطات بازاریابی را می پذیرد، اما مشاهده می شود که سازمان ها با اجرا، پیاده سازی و استفاده از آن با مسائلی روبه رو هستند. یکی از دلایل این موضوع وجود ساختارهای سازمانی انعطاف ناپذیر است، مدیران در چنین سازمان هایی برای محافظت از بودجه و قدرت خود، در مقابل سیستم ارتباطات بازاریابی یکپارچه از خود مقاومت نشان می دهند.

درحالی که اگر تمامی ارکان سازمان از اهمیت یکپارچگی در ارتباطات بازاریابی آگاه باشند، همکاری مناسب و اثربخشی از خود نشان می دهند. بازاریابی زمانی به عنوان یک راه شناخته می شد که شرکت ها ارتباطات فروش خود را با آن توسعه داده و برای خود سود بیشتری کسب می کردند، اما امروزه این موضوع تبدیل به تعاملات و گفت وگوهای فراوان بین بازاریاب و مشتری شده و تلاش های بازاریابی اجزای آ میخته بازاریابی را درهم تنیده است.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد