درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:09   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2552صفحه نخست » گفتگویکشنبه، 22 بهمن 1391 - 20:19
افزایش مقاومت اقتصادی به کمک مردم و رسانه‌ها
از وظایف مهم روابط عمومی‌های در سازمان‌ها این است که خواسته‌های جامعه را جمع‌آوری کرده و از مدیران آن سازمان پاسخگویی به مردم را تقاضا و پاسخ ارائه کنند.
  

رسانه‌ها می‌توانند با مشارکت دادن مردم در اقتصاد کشور به افزایش مقاومت اقتصادی کمک کنند، از یک سو مردم را به سرمایه‌گذاری و پس‌انداز کردن در اقتصاد ملی تشویق کرده و از سوی دیگر به صرفه‌جویی در مصرف کالای خارجی کمک کنند.

به گزارش فارس،دبیرخانه دومین همایش اقتصاد مقاومتی که قرار است، این همایش در پنج شنبه این هفته برگزار شود، با ارسال پرسشهایی از فعالان رسانه‌‌‌ای نظر آنان را در مورد اقتصاد مقاومتی جویا شده است.

1- تعریف شما از اقتصاد مقاومتی چیست؟

اقتصاد مقاومتی به افزایش مقاومت اقتصاد در مقابل تحریم‌های دشمن که تبدیل به یک جنگ اقتصادی شده است، گفته می‌شود. با رویکرد اقتصاد مقاومتی می‌توان به مقابله با جنگ همه جانبه اقتصادی دشمن و تحریم‌هایی که روز به روز بیشتر می‌شود،پرداخت. اقتصاد مقاومتی با رنگ و بوی بومی و برگرفته از ارزشهای اسلامی توان مقاومت یک کشور اسلامی را در شرایط تحریم ناجوانمردانه افزایش دهد و آن را خنثی کند.

2- راهبردها و تاکتیک‌های مؤثر در این زمینه کدام است؟

مهمترین راهبرد در موفقیت اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد هرچه بیشتر مردمی شود و هرچه سهم بخش خصوصی و تعاونی و مردمی غیر دولتی در اقتصاد بیشتر شود، مقاومت اقتصاد افزایش پیدا می‌کند. یکی از مهمترین تاکتیک‌های اقتصاد مقاومتی واگذاری تصدی‌ها به بخش خصوصی و اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی است که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است، به ویژه اجرای بند الف سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی که اذعان دارد، بخش خصوصی و تعاونی توانمند شده و بتواند رأساً در سرمایه‌گذاری‌های کلان مانند احداث پل، نیروگاه، اتوبان،سد سازی، پتروشیمی و پالایشگاه سرمایه‌گذاری کند. در این صورت اقتصاد مقاومتی تقویت می‌شود.

3- آیا اقتصاد مقاومتی پدیده‌ای مقطعی است یا ما در طول دهه‌های گذشته هم با آن مواجه بوده‌ایم؟

تا زمانی که شعارهای انقلاب اسلامی پابرجا است و ایدئولوژی اقتصادی اسلام مطرح است، بحث ایجاد محدودیت و تحریم در زمینه اقتصادی مطرح است و در مقابل آن اقتصاد مقاومتی و افزایش مقاومت اقتصاد به عنوان راههای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن مطرح است. بنابراین اقتصاد مقاومتی مقطعی نیست و در طول سال‌های انقلاب نیز مطرح بوده است، همان گونه که امام راحل در سال 58 فرمان جهاد سازندگی برای آبادانی روستاها و جلوگیری از عقب‌ماندگی اقتصاد روستایی ناشی از بی توجهی رژیم گذشته به روستاها را صادر کرده و یکی از جنبه‌های عملی اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

4- به نظر جنابعالی اتخاذ چه راهبردهایی از سوی دستگاه‌های متولی می‌توانند شرایط کنونی اقتصاد کشور را بهبود بخشد و در شرایط تحریم رسانه‌ها چگونه می‌توانند به حاکمیت و مردم کمک کنند؟

رسانه‌ها می‌توانند با مشارکت دادن مردم در جریان اقتصاد کشور به افزایش مقاومت اقتصادی کمک کنند، یعنی از یک سو مردم را به انجام پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کردن در اقتصاد ملی کمک کنند، از سوی دیگر جمله آن می‌توان به تشویق مردم برای خریدن اوراق مشارکت و سهامدار شدن مردم و مشارکت در ساخت و ساز اقتصاد کشور تشویق کرد و از طرفی دیگر مردم را به پرهیز از مصرف‌گرایی و مصرف‌زدگی و پس‌انداز کردن در جهت افزایش پس‌انداز ملی و سرمایه‌گذاری از محل پس‌اندازهای مردمی تشویق کرد. در حال حاضر مردم با تقاضای روزافزون برای گرفتن انواع تسهیلات از شبکه بانکی نشان داده‌اند، میل به پس‌انداز کردن دارند و این وظیفه دولت است که به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند، تا پس‌اندازهای مردم را در جهت رونق سرمایه‌گذاری اقتصادی سوق دهد.

5- به نظر جنابعالی روابط عمومی‌ها به عنوان پل ارتباطی مردم و سازمان‌ها چه نقشی می‌توانند در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی ایفا کنند؟

از وظایف مهم روابط عمومی‌های در سازمان‌ها این است که خواسته‌های جامعه را جمع‌آوری کرده و از مدیران آن سازمان پاسخگویی به مردم را تقاضا و پاسخ ارائه کنند. در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز می‌توان اولاً در سازمان‌هایی که خدماتی به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ارائه می‌کنند، در جهت تسهیل خدمات گام برداشته و از طرفی تقاضای مردم و جامعه برای حضور در صحنه اقتصاد کشور و سرمایه‌گذاری را به سازمان‌های مربوطه ارائه کرد و مشکلات و موانع سر راه تولید و سرمایه‌گذاری را به مدیران مربوطه گوشزد کنند.

6- حلقه‌های مفقوده تعامل حاکمیت و مردم را چه می‌دانید و ارکان ارتباطی مثل رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها چه نقشی می‌توانند در این زمینه داشته باشند؟ حلقه مفقوده در تعامل بین حاکمیت و مردم در مورد اقتصاد مقاومتی از طریق رسانه‌ها تکمیل شود به گونه‌ای که رسانه‌ها مردم را با تشویق کردن به سمت پس‌انداز ملی و سرمایه‌گذاری در اقتصاد از طریق خرید اوراق مشارکت، سرمایه‌گذاری در بورس و سهام‌دار شدن و همچنین جلوگیری از کارهای دلالی سوق دهد.

همچنین روابط عمومی سازمان‌ها و دستگاه‌ها نیز می‌توانند به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مدیران آن دستگاه ارتباط منطقی برقرار کرده و خواسته‌های مردم در زمینه افزایش مقاومت اقتصاد، افزایش تولید و سرمایه‌گذاری و کاهش وابستگی کشور به واردات کالاهای نهادی را به مدیران منتقل کرده و از آنها پیشرفت کار مطالبه کنند.

7 عملکرد رسانه‌ها در این زمینه چگونه ارزیابی می‌کند و به نظر شما چه وظایف و کارکردهایی مغفول واقع شده‌اند و چه عواملی در بروز آن مؤثر می‌دانید؟

به نظر می‌رسد در چند سال اخیر که شعارهای اقتصادی از جانب مقام معظم رهبری اعلام شده است و هر سال به نام یک شعار اقتصادی مانند جهاد اقتصادی یا کار و تولید نامگذاری شده است، اما متأسفانه چون رسانه‌ها مطالبه‌گری از مدیران و مسئولان کشور نداشته‌اند، در ابتدای هر سال موجی کوتاه از شعار و اظهارنظر شعارگونه در مورد شعارهای سال ابراز شده است، اما تجربه نشان داده، بعدا این شعارهای مهم به فراموشی سپرده شده‌اند و امسال که به عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، با گذشت ۱۱ ماه از سال کمتر حرکت قابل توجهی در افزایش تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به چشم می‌خورد و واردات کالاهای مصرفی همچنان در بازار به وفور یافت می‌شود در حالی که اگر مدیران وظیفه خود را انجام داده بودند و رسانه‌ها از آنها مطالبه‌گری، حمایت از کار و سرمایه ایرانی انجام می‌دادند، از مدیران سؤال می‌شد، با وجود اینکه کشور ایران در زمینه بسیاری از کالاهای مصرفی قادر به تولید است، چرا بازارهای کشور اسلامی جولانگاه کالاهای بنجل چینی و مصرفی سایر کشورها شده است.

8- خبرگزاری فارس در این چارچوب چه اقداماتی را تاکنون انجام داده است؟

خبرگزاری فارس با توجه به رسالت ملی و دینی که احساس می‌کند و خود را فرزند ایران اسلامی می‌داند، در ابتدای هر سال که شعار اقتصادی از جانب مقام معظم رهبری اعلام می‌شود، این مسئله را با کارشناسان و مدیران دولتی و نمایندگان مجلس در میان می‌گذارد و از طریق مصاحبه‌ها و گزارش‌ها آن را پیگیری و جریان‌سازی می‌کند.

این خبرگزاری به عنوان یک سازمان فرهنگی که خود را متعلق به نظام اسلامی می‌داند، همواره سعی می‌کند فتیله بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را در حد توان روشن نگه دارد، البته چون وظیفه اجرایی بر عهده مدیران دولتی است، نحوه عملکرد باید از آنها سؤال شود، اما وظیفه یک رسانه مانند خبرگزاری فارس ایجاد مطالبه‌گری و سؤال در بین مدیران برای تحقق شعارهای مهم مانند اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی در شرایط جنگ تمام عیار تحریم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد