درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:28   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25514صفحه نخست » دوشنبه، 1 شهریور 1395 - 23:08
«اصول خبرنویسی» به چاپ دوازدهم رسید
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب رسانه ای «اصول خبرنویسی» نوشته اکبر نصراللهی توسط انتشارات سروش به چاپ دوازدهم رسید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب رسانه ای «اصول خبرنویسی» نوشته اکبر نصراللهی توسط انتشارات سروش به چاپ دوازدهم رسید.


به گزارش بولتن نیوز به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب رسانه ای «اصول خبرنویسی» نوشته اکبر نصراللهی با تشریح مراحل سه گانه خبر، به تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ دوازدهم رسیده است.

این اثر در ۶ بخش با عناوین آموزش، شرط حضور موثر خبرنگاران و ادامه بقای رسانه ها، شناخت تحریریه های خبری و روند انتشار خبر، مراحل سه گانه تهیه و انتشار خبر، لید خبر، اصول اساسی نگارش متن خبر و تیتر، خلاصه خبر و عناوین تدوین شده است.

اصول خبرنویسی
در بخش نخست، مولف ضمن تشریح اهیمت آموزش خبرنگاران، ویژگی هایی چون ذوق و استعداد برای کار روزنامه نگاری، توجه به واقعیت ها و ساده نویسی، ارتباط مستمر با مردم و مسئولان، داشتن حس مسئولیت اجتماعی و روحیه جسارت و خطرپذیری، تعصب کاری، احترام به ادیان و فرهنگ مردم و رعایت عفت عمومی را برای خبرنگاران ضرروری می داند.

در بخش بعدی مولف با توجه به اهمیت شناخت روند تولید و انتشار اخبار در رسانه های الکترونیکی و مکتوب به چگونگی کسب خبر و منابع خبری رادیو و تلویزیون پرداخته است. همچنین در این بخش قسمت های مختلف تولید و پخش اخبار رادیو و تلویزیون و همچنین مطبوعات از سوی مولف معرفی می شوند تا خبرنگاران با شناخت تحریریه های مختلف، خبرهای مورد نیاز بخش های مختلف خبری را تولید کنند.

بخش سوم این کتاب به مراحل سه گانه تهیه و انتشار خبر اختصاص دارد. در فصل ششم از این بخش تحت عنوان «شناخت خبر» ضمن اشاره به تعاریف مختلف خبر و نقد آنها تعریفی جامع از خبر ارائه می شود. فصل هفتم تحت عنوان «جمع آوری اطلاعات» به عناصر خبر می پردازد. با توجه به این که شناخت عناصر خبر نیز همچون آگاهی از ارزش های خبری به خبرنگاران در تولید و تنظیم بهتر خبر کمک می کند، در این فصل ضمن تعریف هر یک از این عناصر مثال هایی نیز آورده می شود.

در بخش چهارم نیز که به بحث لید اختصاص دارد؛ ضمن بیان تعریف و اهمیت لید و فرق آن با مقدمه و تیتر، انواع لید از نظر محتوا، عناصر و موضوع همراه با مثال معرفی می شود. در بخش پنجم نویسنده به متن، سابقه و منبع خبر و معرفی افراد و چگونگی کاربردصفت در خبر توجه می کند و در بخش ششم با توجه به اهیمت تیتر، خلاصه خبر و عناوین در خبرهای مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی، ابعاد، انواع و قواعد نگارش آنها را بررسی می کند.

در مقدمه این کتاب می خوانیم:
با توجه به اهمیت اخبار و اطلاع رسانی و پیدایش رسانه های الکترونیکی و رقابت بین رسانه های خبری، بی توجهی و کوچکترین غفلت هر رسانه در زمینه خبررسانی به حذف آن از عرصه اطلاع رسانی و یا کم اثر بودن آن منتهی می شود؛ بنابراین آموزش و تربیت خبرنگاران با ذوق، جسور و متعهد کاری است که رسانه های در عرصه رقابت به انجام آن می پردازند.

اعتماد مخاطبان به رسانه ها و اعتبار آنها از دغدغه های مهم و سرمایه اصلی دست اندرکاران هر رسانه است و دست اندرکاران رسانه ها، از جمله خبرنگاران زمانی موفق به کسب این سرمایه می شوند که آموزش و تخصص لازم را برای تولید اخبار و انتشار آن فراگیرند. بنابراین خبرنگاران برای جلب اعتماد مخاطبان باید با بهره گیری از دانش و هنر این رشته و فراگیری اصول نگارش خبر، خبرهای مورد نیاز مخاطبان را با رعایت اصول صحت، جذابیت و جامعیت در کمترین زمان ممکن انتشار دهند.

چاپ دوازدهم این کتاب که حاصل تحصیل و تدریس نویسنده در دانشگاه های مختلف و تجربه حرفه ای وی در مطبوعات است، برای خبرنگاران و علاقمندان به حوزه خبرنگاری در ۱۰۸ صفحه و قیمت ۱۰۰ هزار ریال منتشر شده است.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1395/6/2 - 08:33 |     0     0     |
این کتاب بسیار ساده و کم محتواست


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد