درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 04:57   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25474صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 31 مرداد 1395 - 10:50
خبرنگار باید به دنبال کشف حقیقت باشد
یک استاد علوم ارتباطات گفت: خبرنگاران با استفاده از ویژگی های خاص حرفه ای و تجربیات خود به دنبال کشف حقیقت باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، آنی میرزاخانیان، درمورد ویژگی های خبرنگاران افزود: به طور کلی یک خبرنگار چشم و گوش رسانه و مردم است و باید با استفاده از ویژگی های خدادادی و خصوصیاتی که در دوره های آموزشی در دانشگاه و در صحنه تجربه و عمل کسب کرده، به کشف حقیقت ها بپردازد و آن را در کمترین زمان به مخاطب خود برساند
وی اضافه کرد: خبرنگار خوب، خبرنگاری است که در راه کشف حقیقت ها از خطر کردن نهراسد
او از ویژگی های مهم یک خبرنگار را داشتن عشق و علاقه و استعداد می داند و اضافه می کند: کسی باید وارد دنیای پرهیاهوی خبرنگاری شود که از شم خبری خوبی برخوردار باشد و با نگاه دقیق و حوصله بسیار، به دور از غرض ورزی و با پرهیز از احساسات ناگهانی، رویدادها را آن گونه که باید، منتشر کند
میرزاخانیان، سرعت در انعکاس خبر و شناخت نیاز مخاطبان را از اصول حرفه ای این رشته می داند و ادامه می دهد: سرعت خبررسانی در یک نشریه نباید جانشین صحت و درستی خبر شود، چرا که چیزی که در یک رسانه بسیار بااهمیت است راستی و سلامت یک خبر است، تا مخاطبان طبق آن به این رسانه اطمینان کنند، در غیر این صورت اعتماد مخاطبان مخدوش خواهد شد و آن رسانه سقوط خواهد کرد
این استاد دانشگاه همچنین می گوید: نخستین چیزی که باید به آن توجه شود مساله اقتصادی خبرنگاران است، خبرنگار نباید دغدغه مسائل مالی داشته باشد، در کنار این، رفاه و آزادی بیان برای خبرنگار ضروری است
وی افزود: در کشور ما کمترین توجه به امر رفاه در حوزه های مختلف از جمله زندگی و معاش روزنامه نگاران می شود، خیلی از خبرنگاران با عشق به این حرفه وارد شدند و تا زمان زیادی هم عاشق کارشان بودند، اما بالاخره کم آوردند، چون حمایت روحی که نمی شدند؛ مسائل اقتصادی نیز در زندگیشان تاثیرگذار بود، برخی پس از سالها این کار را کنار گذاشتند، هرجند که آلوده این کار بودند و حالا کار دیگری را در پیش گرفته اند تا امور خود و خانواده را بگذرانند و این خیلی بد است، چون خبرنگاری که کارش را دوست نداشته باشد، کار خوب هم ارایه نخواهد داد
وی گفت: در این حرفه امنیت شغلی لازم وجود ندارد، با خیلی از خبرنگاران رسانه ها حتی چند ماه به چند ماه قرارداد بسته می شود و پس از موعد مقرر یا محل کارشان تغییر می کند و یا مجبورند کار دیگری انتخاب کنند، خیلی از افراد این صنف هم بیمه ندارند و مقدار بیمه بیکاری هم پاسخگوی زندگی اشان نیست
به گفته وی، شاید در گذشته خیلی از افراد سراغ رشته خبرنگاری در دانشگاه ها می رفتند و ادامه تحصیل می دادند و یا اینکه رشته روایط عمومی را انتخاب می کردند که بازهم تا حدودی به رشته خبرنگاری ربط داشت، اما اکنون دانشجویان این رشته کمتر شده اند و افراد برای اینکه لااقل از نظر مالی تامین شوند؛ رشته دیگری را در کنکور انتخاب می کنند
وی درباره شهید صارمی و ازجان گذشتگی او در حین کار نیز معتقد است: شهید صارمی و افرادی از این دست در کشور ما بسیارند که باعث می شوند پرچم روزنامه نگاری همیشه به اهتزاز دربیاید، اما خیلی از این افراد هم دیده نمی شوند چون از طرف دولت نهادی نیست که از این قشر حمایت کند .
این استاد دانشگاه ادامه داد: دلیل دیگر هم این است که درمورد مشکلات این رشته شفاف صحبت نمی شود تا مردم درد این افراد و سختی کارشان را درک کنند و چون تبلیغی هم درباره کار و حرفه شان نمی شود، مهجور واقع می شوند

 

منبع: ایرنا

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد