درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 23:05   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25428صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 30 مرداد 1395 - 12:31
رییس انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد: روابط‌ عمومی‌ها بوق تبلیغی سازمان ها نیستند
محمد امامی رییس انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد به این نظریه مدیرکل روابط عمومی استانداری کردستان واکنش نشان داده و در کانال ارتباطی خود آورده است: روابط عمومی استانداری کردستان با هدف انعکاس خدمات دولت، شعار "هر روابط عمومی، یک رسانه" را انتخاب و در گردهمایی روابط عمومی دستگاه های اجرایی این استان مطرح کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به گزارش شارا، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کردستان روز یکشنبه 9 خرداد 1395 در اولین گردهمایی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان کردستان در سال جاری در سالن اجتماعات شهدای گمنام استانداری در سنندج خواستار تحقق شعار "هر روابط عمومی یک رسانه" برای انعکاس خدمات دولت در کردستان شده بود و با بیان اینکه متاسفانه دولت تدبیر و امید در کشور رسانه فراگیری برای اطلاع رسانی اقدامات خود ندارد گفت: مدیران روابط عمومی دستگاه ها و سازمان های اجرایی در سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" خدمات و برنامه های دولت را به جامعه اطلاع رسانی کنند.

اما محمد امامی رییس انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد به این نظریه مدیرکل روابط عمومی استانداری کردستان واکنش نشان داده و در کانال ارتباطی خود آورده است: روابط عمومی استانداری کردستان با هدف انعکاس خدمات دولت، شعار "هر روابط عمومی، یک رسانه" را انتخاب و در گردهمایی روابط عمومی دستگاه های اجرایی این استان مطرح کرده است.

امامی در ادامه مطلب خود آورده است: به نظر می رسد گر چه انعکاس خدمات سازمان به افکار عمومی و همچنین آشنایی با رسانه و روزنامه نگاری و فنون خبرنویسی و فنون و مهارت های مشابه برای روابط عمومی یک ضرورت انکارناپذیر است، اما تعیین شعار "هر روابط عمومی یک رسانه" می ‌تواند به تعمیق تک بعدی بودن روابط عمومی و خلاصه شدن آن در اطلاع رسانی یکسویه و بدون توجه به نیاز مخاطبان دامن بزند و آن را گسترده سازد.

تاکید بیش از اندازه بر اطلاع ‌رسانی آن هم اطلاع‌ رسانی یکسویه از سوی روابط‌ عمومی دستگاه‌های اجرایی، روابط‌ عمومی‌ها را به بوق تبلیغی سازمان تبدیل می‌ کند که صرفا به دنبال انعکاس اخبار یکسویه فعالیت‌های سازمان است.

باید یادآور شویم که اطلاع‌ رسانی یکی از مجموع وظایف روابط‌ عمومی است که باید در کنار سایر وظایف از جمله پژوهش و افکارسنجی، اطلاع‌ رسانی دوسویه، تلاش برای کسب تفاهم با مخاطبان، اعتمادسازی، فرهنگ‌ سازی، توجه به حقوق شهروندان و مسئولیت اجتماعی و .... مورد توجه قرار گیرد.

خلاصه شدن روابط‌عمومی‌ها در اطلاع ‌رسانی یکسویه سازمان به جامعه، از آنان روابط‌عمومی کاریکاتوری ایجاد می کند که گوشش به حرف شهروندان بدهکار نیست و بدون توجه به نیاز شهروندان، به طور مدام در حال روانه کردن انبوه اخبار و اطلاعات بعضا غیرضروری به جامعه است.

تمرکز بیش از اندازه روابط‌عمومی بر رسانه ‌بودن و یکسویگی اطلاع‌ رسانی افزون بر عوارض نامطلوبی که در سازمان دارد، در فعالیت های رسانه‌ ای نیز اختلال ایجاد می ‌کند.

وظیفه روابط عمومی، رقابت با رسانه نیست، بلکه باید ضمن تعامل کارآمد و همکاری با رسانه، زمینه‌های لازم را برای اجرای وظایف رسانه‌ها فراهم آورد.

به هر حال تعیین و انتخاب شعار به این منظور صورت می‌گیرد که روابط‌ عمومی‌ها در طول سال با مد نظر قرار دادن آن جهت‌گیری فعالیت خود را ساماندهی کرده و برای تحقق اهداف شعار، برنامه ریزی و اقدامات حساب‌شده‌ای را در دستور کار خود قرار دهند،‌ لذا شایسته بود با تامل و تدبیر بیشتری شعاری جامع‌ تر برگزیده می ‌شد تا روابط‌ عمومی را بیش از آنچه اکنون وجود دارد، به بلندگوها و زبان های دراز و وراج سازمان تبدیل نکنیم.

پاسخ این استاد روابط عمومی به نظریه مدیرکل روابط عمومی استانداری کردستان نشان می دهد که آقای مدیرکل نه تنها اشرافیتی در حوزه روابط عمومی ندارد بلکه با الفبای این حوزه نیز آشنایی ندارد که انتظار چندانی از او نمی رود چرا که نه تحصیلات مرتبط با این حوزه دارد و نه یک روز کاری هم در این حوزه سابقه و تجربه فعالیت داشته و این از شاهکارهای استاندار کردستان در چینش مدیرانش در استان است.

به نظر می رسد که مدیرکل روابط عمومی استانداری کردستان در مطرح کردن این موضوع سیاسی کاری هم کرده است چرا که به حالت دستور از روابط عمومی دستگاه های اجرایی خواسته به رسانه دولت تبدیل شوند و تنها اقدامات آنها را رسانه ای کنند که این هم از جمله مواضع و طرز فکرهای مسوولان دولت در کردستان است که می خواهند برای اقداماتی که دولت نکرده هم خبرسازی و اطلاع رسانی کنند.

وظایف روابط عمومی ها را استاد برجسته این حوزه تشریح کرده و نیازی به یادآوری آن نیست اما دولتی ها در کردستان باید بدانند که کار چندانی انجام نشده که روابط عمومی ها هم آن را برجسته کنند و انتظار نمی رود مدیران دلسوز روابط عمومی ها که از جمله کارکنان دلسوز دستگاه های اجرایی استان هستند مانند مدیران استانداری کردستان سیاسی کار کنند و اخبار دروغ به خورد مردم استان دهند.

از مدیرکل روابط عمومی استانداری کردستان استدعا می کنیم در حوزه ای که اشرافیت و اطلاعات ندارد وارد نشود و نظریه صادر نکند و به همان روزمرگی خود ادامه دهد تا دوران کاری او نیز مانند دیگران به اتمام برسد.

نوای آبیدر

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد