شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در ابتدای این یادداشت میخوانیم: اگر به شکل قراردادی بپذیریم که روابط عمومی در تعریف کلی عبارت از کارکرد مدیریتی است که بینشها را دستهبندی، خطمشیها را معین و روندها و تمایلات و مصلحتها را در سازمان تعریف کرده و از طریق یک برنامه اجرایی پذیرش عمومی را نسبت به سازمان بهوجود میآورد، نگاه تبلیغاتی و پروپاگاندائی به روابط عمومی را کنار میگذاریم.
در ادامه آمده است: امروزه سازمانهای برتر و کارشناسان عرصه ارتباطات و مدیریت اعتقاد دارند، روابط عمومی هنر و علم مدیریت ارتباطات راهبردی و موثر میان سازمان و جامعه است که به روسای تشکیلات کمک میکند تا اهداف سازمان را تحقق بخشند، اعتبار، شهرت و خدمات آن را توسعه دهند و تصویر مثبت آن را تقویت کند.
وردینژاد در یادداشت خود مینویسد: بر این اساس، شاید بتوان گفت، هدف روابط عمومی آمادهکردن شرایط برای پیشبرد ماموریتهای سازمان از طریق گردش اطلاعات در درون و برون سازمان، برقراری ارتباط دوسویه با مخاطبان، کسب بازخورها و بازتابها، ایجاد ساختارهای مناسب به منظور اطلاعرسانی بههنگام، ارتباط با رسانهها و ایجاد فضای عمومی برای افزایش همدلی میان کارکنان است و از طریق روابط عمومی پویا و چابک میتوان سرمایههای انسانی و معنوی درون سازمان و ارزشهای سازمان و بنگاه را در جامعه هدف حفظ کرده و تداوم بخشید.
او ادامه میدهد: با ارزشگذاری به روابط عمومی نوین، میتوان امیدوار بود که در محیط پیرامونی، تصویرسازی مناسبی صورت گیرد که به تقویت شهرت سازمان کمک کند و ارزشهای جدیدی خلق شود تا مشتری و مخاطب با سازمان ارتباط برقرارکند؛ این ارتباط دو سویه میتواند هم، آگاهی عمومی را بالا ببرد و هم، به آموزش کمک کند و با اعتبارآفرینی و تحت تاثیر قراردادن رهبران و پیشتازان فکری جامعه، به تغییر رفتار مخاطبان و مشتریان بپردازد که این حرکت موجبات کنشگری مخاطب و طبقات اجتماعی را در پی دارد.
وردینژاد در پایان یادداشت خود تاکید میکند: توجه داشته باشیم که روابط عمومی نمیتواند دیدگاهها، ترجیحات و عقاید دیگران را نادیده بگیرد و با گسترش فعالیت روابط عمومی نمیتوان به جبران تصمیمهای غلط، خطاهای بازاریابی و بیتوجهی به رقبا پرداخت بلکه روابط عمومی به عنوان یاور و مددکار مدیریت، آوند ارتباطی سازمان با محیط پیرامون، کانال انتقال گزارش به مردم و دریافت و اولویتبندی دیدگاهها و مطلوبیتهای آنان است.
چهارمین کنفرانس حرفهایگرایی در روابط عمومی، ۱۳ شهریورماه امسال با محورهای حرفهایگرایی در روابطعمومی؛ اصول و مبانی، تکنیکهای ارتباطات خلاق، مدیریت تحلیل و پایش افکار عمومی، مدیریت هویت برند، تشریفات نوین به همراه پنل تخصصی برنامهریزی شناور در روابط عمومی (چالش تغییرات مدام مدیران روابط عمومی) برگزار میشود.
علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به سایت دبیرخانه دایمی کنفرانی روابط عمومیمراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۸۸۸۰۷۴۵۳تماس بگیرند.
منبع: فرصت امروز
|