درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 آذر 1396 - 01:08   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد

  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

«بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت

  «بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت


ادامه ادامه مطلب سه

نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها

  نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مخاطبان روستایی، حلقه گمشده اطلاع رسانی در روابط عمومی
  برنامه ریزی و هدایت برنامه های روابط عمومی
  محمد سلطانی فرمعاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد شد
  انتصاب مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش
  نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها
  آشنایی با سالنامه تخصصی روابط عمومی
  نشست جهانی روابط عمومی مالتا
  سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال 2017
  گوگل و آمازون ؛ دو رقیب جدی بانکها در سال ۲۰۱۸
  جشنواره جدید بانک ملی ایران با موضوع پیام رسان بله، به زودی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25367صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 28 آبان 1396 - 09:53
آداب ارتباطی امام رضا (ع)
میلاد امام رئوف حضرت ثامن الحجج، فرصت مغتنمی است تا از دریای علم و اخلاق و ادب آن حضرت توشه ای برگیریم. و به مقتضای این گروه ، نگاهی گذرا به برخی آداب ارتباطی امام رضا (ع) خالی از لطف نیست.
  

میلاد امام رئوف حضرت ثامن الحجج، فرصت مغتنمی است تا از دریای علم و اخلاق و ادب آن حضرت توشه ای برگیریم. و به مقتضای این گروه ، نگاهی گذرا به برخی آداب ارتباطی امام رضا (ع) خالی از لطف نیست.


برخی از افراد به محض آنکه به پست و سمتی دست می یابند از نحوه نگاهشان تا نوع کلامشان و رفتارشان با زیردستان بلافاصله تغییر می یابد و خود را برتر از دیگران می بینند.
این رفتار متکبرانه که نشان از کم ظرفیتی این افراد دارد در موارد بسیاری با توهین و تهمت و افترا به افراد پایین دست همراه است و حاصلی جز بدنام کردن خویش به خاطر ریاستی کوتاه ندارد.


شایسته است همه ما به ویژه آنها که در سمت و پستی مشغول فعالیت اند، شیوه و آداب ارتباطی امام رضا علیه السلام را که مبتنی بر آموزه های قرآنی می باشد سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

از ابراهیم بن عباس روایت شده است که گفت: من هرگز حضرت ابى الحسن الرضا (ع) را ندیدم که
�" در تکلم کردن به کسى ستم کند و بد بگوید
�" و ندیدم سخن کسى را قطع کند، بلکه صبر می کرد تا او از سخن گفتن فارغ می شد بعد از آن تکلم می فرمود
�" و ندیدم کسى حاجت خواهد و مقدور آن بزرگوار باشد و رد کند حاجت او را
�" و هرگز ندیدم که پیش روى کسى نشسته باشد و پاى مبارک خود را دراز کند
�" و هرگز ندیدم که پیش روى کسى نشسته باشد و تکیه بر چیزى کند
�" و هرگز ندیدم که یکى از غلامان و مملوک هاى خود را دشنام دهد
�" و هرگز ندیدم که آب دهان بیندازد
�" و هرگز ندیدم که در خندیدن قهقهه کند بلکه خندیدن او به تبسم بود
�" و چون خلوت می شد و خوان طعام از براى او حاضر می کردند جمیع غلامان و مملوک هاى خود را بر خوان طعام مى‏نشانید حتى دربان و مهتر را.

♦️ منبع:عیون أخبار الرضا علیه السلام / ترجمه آقا نجفى، ج‏2، ص: 427
@mardomdaran

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با سالنامه تخصصی روابط عمومی


  نظر جالب این روزنامه نگار اینوستیگیتیو درباره فقر و فقیر


  سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال 2017


  نقش روابط عمومی و تبلیغات


  شش گرایش جدید روابط عمومی در جهان


  توسعه و تجهیز روابط عمومی ها به ابزار نوین ضروریست


  تقدیر از روابط عمومی بانک صادرات قم


  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد


  انتصاب مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش


  محمد سلطانی فرمعاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد