درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 آبان 1397 - 03:55   

«ادوبی» با محصولات تازه‌اش «توفان به‌پا کرد»

  «ادوبی» با محصولات تازه‌اش «توفان به‌پا کرد»


ادامه ادامه مطلب یک

سرپرست روابط عمومی فرمانداری تهران منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی فرمانداری تهران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

هم اندیشی نقشه ارتباطات میان فرهنگی درباره اربعین

  هم اندیشی نقشه ارتباطات میان فرهنگی درباره اربعین


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌های غایب در کنفرانس «داووس صحرا»

  رسانه‌های غایب در کنفرانس «داووس صحرا»


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  «ادوبی» با محصولات تازه‌اش «توفان به‌پا کرد»
  ویدیو/ روابط عمومی آینده
  احترام به مخاطب
  انتخابات هیات رییسه شورای روابط عمومی آذربایجان شرقی برگزار شد
  بانک ملی ایران 24 ساعته با شماست!
  شناخت و تامین نیازهای روز مشتریان،در دستور کار بانک ملی ایران
  تشریح آخرین وضعیت پرداخت ارز اربعین توسط عضو هیات مدیره بانک ملی ایران
  انتشار ویژه نامه پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران
  رونمایی از چهار کتاب روابط عمومی در کنفرانس روابط عمومی
  تقدیر از 10 روابط عمومی فعال، خلاق و مسئولیت پذیر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25367صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 28 آبان 1396 - 09:53
آداب ارتباطی امام رضا (ع)
میلاد امام رئوف حضرت ثامن الحجج، فرصت مغتنمی است تا از دریای علم و اخلاق و ادب آن حضرت توشه ای برگیریم. و به مقتضای این گروه ، نگاهی گذرا به برخی آداب ارتباطی امام رضا (ع) خالی از لطف نیست.
  

میلاد امام رئوف حضرت ثامن الحجج، فرصت مغتنمی است تا از دریای علم و اخلاق و ادب آن حضرت توشه ای برگیریم. و به مقتضای این گروه ، نگاهی گذرا به برخی آداب ارتباطی امام رضا (ع) خالی از لطف نیست.


برخی از افراد به محض آنکه به پست و سمتی دست می یابند از نحوه نگاهشان تا نوع کلامشان و رفتارشان با زیردستان بلافاصله تغییر می یابد و خود را برتر از دیگران می بینند.
این رفتار متکبرانه که نشان از کم ظرفیتی این افراد دارد در موارد بسیاری با توهین و تهمت و افترا به افراد پایین دست همراه است و حاصلی جز بدنام کردن خویش به خاطر ریاستی کوتاه ندارد.


شایسته است همه ما به ویژه آنها که در سمت و پستی مشغول فعالیت اند، شیوه و آداب ارتباطی امام رضا علیه السلام را که مبتنی بر آموزه های قرآنی می باشد سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

از ابراهیم بن عباس روایت شده است که گفت: من هرگز حضرت ابى الحسن الرضا (ع) را ندیدم که
�" در تکلم کردن به کسى ستم کند و بد بگوید
�" و ندیدم سخن کسى را قطع کند، بلکه صبر می کرد تا او از سخن گفتن فارغ می شد بعد از آن تکلم می فرمود
�" و ندیدم کسى حاجت خواهد و مقدور آن بزرگوار باشد و رد کند حاجت او را
�" و هرگز ندیدم که پیش روى کسى نشسته باشد و پاى مبارک خود را دراز کند
�" و هرگز ندیدم که پیش روى کسى نشسته باشد و تکیه بر چیزى کند
�" و هرگز ندیدم که یکى از غلامان و مملوک هاى خود را دشنام دهد
�" و هرگز ندیدم که آب دهان بیندازد
�" و هرگز ندیدم که در خندیدن قهقهه کند بلکه خندیدن او به تبسم بود
�" و چون خلوت می شد و خوان طعام از براى او حاضر می کردند جمیع غلامان و مملوک هاى خود را بر خوان طعام مى‏نشانید حتى دربان و مهتر را.

♦️ منبع:عیون أخبار الرضا علیه السلام / ترجمه آقا نجفى، ج‏2، ص: 427
@mardomdaran

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ویدیو/ روابط عمومی آینده


  احترام به مخاطب


  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008


  نمونه هایی از ارتباطات جمعی و برنامه های آن/ مارکز و اسپنسر


  امکان درخواست صدور و ارسال پستی پروانه انتشار رسانه‌ها مهیا شد


  اطلاع رسانی روابط عمومی ها باید به صورت دقیق و جامع باشد


  رسانه‌های غایب در کنفرانس «داووس صحرا»


  تقدیر از 10 روابط عمومی فعال، خلاق و مسئولیت پذیر


  دبیرکل کنفرانس روابط عمومی: روابط عمومی ها نیازمند راه حل های مدرن اند


  جایزه پدر روابط عمومی ایران به حسن بشیر اهدا شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد