درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 14:01   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت
  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25342صفحه نخست » یکشنبه، 24 مرداد 1395 - 10:45
پیکار خالق وب با گوگل و فیس‌بوک
تیم برنرزلی راهکار جدیدی را ارائه داده است که بر پایه آن تمرکزگرایی اطلاعات در دنیای وب جای خود را به تفکیک بهتر اطلاعات و امنیت بیشتر داده‌های کاربران خواهد داد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تیم برنرزلی راهکار جدیدی را ارائه داده است که بر پایه آن تمرکزگرایی اطلاعات در دنیای وب جای خود را به تفکیک بهتر اطلاعات و امنیت بیشتر داده‌های کاربران خواهد داد. با آغاز به کار دنیای وب در ابعاد محدود در اواسط دهه 1990 میلادی، جاه‌طلبی شرکت‌ها هم محدودتر از زمان حال بود. در وب قدیم، تمامی افراد صفحات وب مخصوص به خود را داشتند، هر شخص تفکرات خود را در فضای آنلاین منتشر می‌کرد و حتی تا سال 1999 میلادی واژه‌ای به نام وبلاگ وجود نداشت. علاوه بر این، تمامی افراد اطلاعات مخصوص به خود را مدیریت می‌کردند و هیچ شخص یا شرکتی ادعای حفظ و نگهداری از این داده‌ها را نداشت. به زبان ساده‌تر، دنیای وب مجموعه‌ای از لینک‌های به‌هم پیوسته بود و هیچ خبری از تمرکزگرایی نبود.

با گذشت زمان، شرکت‌های مختلف مدیریت بخش‌های متفاوتی از فعالیت‌ها و اطلاعات کاربران را عهده‌دار شدند. به‌عنوان مثال فیس‌بوک در حوزه شبکه‌های اجتماعی، گوگل در حوزه جست‌وجوهای آنلاین و eBay در حوزه حراجی‌های آنلاین به مدعیان اصلی مدیریت فعالیت‌های کاربران تبدیل شدند. این در حالی است که این شرکت‌ها تلویحا مالکیت اطلاعات کاربران خود را نیز در دست دارند. همین امر، برتری این شرکت‌ها را نسب به کاربران به همراه داشته است. علاوه بر این، شرکت‌های یادشده از مزایای رقابتی برخوردارند که هیچ استارت‌آپ یا شخص دیگری توانایی رویارویی با آنها را نخواهد داشت. این عوامل در کنار موارد دیگر باعث شده تلاش‌هایی برای تمرکززدایی در دنیای وب آغاز شود. از جمله این تلاش‌ها می‌توان به راهکار ارائه شده توسط تیم برنرزلی خالق دنیا وب اشاره کرد. این محقق سرشناس راهکاری را تحت عنوان (Solid (Social Linked Data ارائه کرده که در قالب آن مالکیت اطلاعات در اختیار خود کاربران بوده و به صلاحدید شخص، امکان استفاده از بانک اطلاعاتی در اختیار نرم‌افزارها و سرویس‌های مختلف قرار خواهد گرفت.

با استفاده از این راهکار، اطلاعات کاربران در پادهایی (Pods، مخفف فضاهای ذخیره‌سازی آنلاین اطلاعات شخصی) ذخیره می‌شوند. میزبانی این اطلاعات نیز در فضای دلخواه کاربر انجام خواهد شد. Solid چیزی فراتر از یک سیستم ذخیره‌سازی ساده است و امکان مدیریت درخواست‌های ارائه شده از سوی نرم‌افزارها و برنامه‌های مختلف برای دسترسی به داده‌های کاربر را فراهم می‌کند. در صورت تایید سیستم Solid و پس از آن‌که مجوزهای لازم از سوی کاربر ارائه شد، امکان دسترسی به داده‌ها فراهم می‌شود.

با این اوصاف، به‌عنوان مثال می‌توانید دسترسی یک وب‌سایت فعال در حوزه حمل و نقل عمومی را به اطلاعات خود فراهم کنید تا داده‌های لازم درخصوص مسافرت‌های درون شهری شما، تاثیرات آن بر اقتصاد محلی و آلودگی‌های کربنی تحلیل شود. Solid این قابلیت‌ها را بدون نیاز به تمرکزگرایی اطلاعات پیش روی کاربران قرار خواهد داد. در کنار این روش، راهکار دیگری به نام
InterPlanetary File System که به اختصار از آن با عنوان IPFS یاد می‌شود از این مرحله نیز فراتر رفته است. برپایه این روش حتی استفاده از سرورهای ذخیره‌سازی داده‌ها نیز به نوعی تمرکزگرایی است. در قالب این راهکار، به‌کارگیری روشی مانند آنچه در حال حاضر توسط بیت‌تورنت استفاده می‌شود در دستور کار قرار گرفته تا رایانه‌های مختلف بتوانند بخشی از اطلاعات را میزبانی کنند. با این تفاسیر، در صورتی که سرورها با مشکلی روبه‌رو شوند، حداقل، دسترسی به بخشی از اطلاعات ممکن خواهد بود. IPFS پایداری بیشتر وب و مقاومت بیشتر در برابر سانسور اطلاعات را به همراه خواهد داشت. در حال حاضر برای استفاده از IPFS به دانلود و نصب افزونه‌های ویژه آن برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس نیاز خواهید داشت؛ اما امید است تا استانداردهای یادشده توسط W3C و IETF که قوانین رسمی فضای وب را تایید می‌کنند تصویب شده و به مرحله اجرا درآیند. این امر، انگیزه بیشتری را برای پشتیبانی مرورگرهای اینترنتی از استانداردهای یادشده ایجاد خواهد کرد. درنظر داشته باشید که این استانداردهای جدید به حذف گزینه‌های فعلی منجر نخواهند شد و تنها انتخاب‌های کاربران در مدیریت و تملک داده‌هایشان را افزایش خواهند داد. با این وجود، در نهایت همه‌چیز به تمایل کاربران و حمایت آنها از طرح‌های یادشده بستگی دارد.

 

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3837

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد