درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 10:02   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25311صفحه نخست » شنبه، 23 مرداد 1395 - 10:19
نگاهی به تبلیغات برندها در المپیک ریو 2016 / روشن شدن مشعل رقابت میان برندها
المپیک یکی از بزرگ ترین رویدادهای ورزشی و رسانه ای در سراسر دنیاست که ورزشکاران کشورهای دنیا را در رشته های مختلف ورزشی گرد هم می آورد تا برای کسب مدال طلا، بیش از دو هفته به رقابت با یکدیگر بپردازند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، المپیک یکی از بزرگ ترین رویدادهای ورزشی و رسانه ای در سراسر دنیاست که ورزشکاران کشورهای دنیا را در رشته های مختلف ورزشی گرد هم می آورد تا برای کسب مدال طلا، بیش از دو هفته به رقابت با یکدیگر بپردازند. بازی های المپیک سال جاری در برزیل برگزار می شود و برندهای مطرح دنیا نیز با اسپانسر شدن در این پیکار، بیکار ننشسته و بهترین استفاده را از این فرصت می برند.

این در حالی است که امسال با وضع قوانین سفت و سخت برای تبلیغات برندهای غیر اسپانسر در المپیک روبه رو هستیم و کمیته المپیک آمریکا حتی آرزوی موفقیت برای ورزشکاران را نیز از طرف برندهایی که اسپانسر رسمی مسابقات نیستند، ممنوع کرده است! در المپیک ریو 2016 باز هم رهبران بازار با اسپانسر رسمی شدن در این رقابت  مهیج، کمپین های تبلیغاتی زیادی در بسترهای مختلف به راه انداخته اند که در زیر به گوشه ای از آنها اشاره می کنیم.

سامسونگ سرود کشورهای دنیا را ترکیب کرد

سامسونگ که یکی از اسپانسرهای اصلی مسابقات است، تنور مسابقات را قبل از آغاز آن گرم کرده و با تبلیغات خوب توانسته مخاطبان خود را با هیجان این رقابت ها همراه کند. این برند که کمپین Anthem  را به مناسبت بازی های المپیک به مورد اجرا گذاشته است، سعی کرده سرود کشورهای مختلف جهان را در قالب آهنگی زیبا و تبلیغی تأثیرگذار برای ریو 2016 ترکیب کند.

این آگهی با تصویر دختر جوانی شروع می شود که گوشی سامسونگ در دست داشته و سرود ملی کشور بوتسوانا را در کنار نمای زیبایی از دریا می خواند. در سکانس بعدی سرود ملی عوض شده و تصویر فردی دیگر نشان داده می شود. نکته جالب اینکه سرود ملی کشور در لوکیشنی در خود آن کشور خوانده نمی شود، بلکه به منظور حس اتحاد بیشتر و برجسته سازی این مفهوم که در دنیایی بدون مرز زندگی می کنیم، از لوکیشن کشوری دیگر استفاده شده است.

برای مثال سرود ملی مالزی توسط زنی در پاریس، یا سرود ملی نیوزیلند در لوکیشنی در انگلیس خوانده می شود. این کمپین درصدد انعکاس حس از میان برداشتن مرزهای جغرافیایی و اتحاد دنیا از طریق تکنولوژی و ارتباطات بدون مرز است.

یانگ لی، مدیر تبلیغ و بازاریابی سامسونگ در مورد این تبلیغ می گوید: هواداران و طرفداران با خواندن این آهنگ در سراسر دنیا، حس مشترکی از غرور و یکپارچگی را حس کرده و پیشرفت جمعی را که روح جدایی ناپذیر بازی های المپیک است، با هم جشن می گیرند. فاصله میان هر سرود ملی با سرود ملی بعدی به خوبی با یکدیگر ترکیب شده است تا پیامی قدرتمند با این مضمون خلق کند که دنیایی که در کنار هم است، بسیار قدرتمندتر از دنیای منفرد است.

سامسونگ در این کمپین از پرسونال برندهایی چون چهره های مطرح ورزشی استفاده کرده است. این آگهی که به صورت تلویزیونی و در شبکه های اجتماعی و یوتیوب به مورد اجرا گذاشته شده است، چیزی بیش از معرفی سامسونگ S7 ورژن المپیک است، چراکه اخیراً شرکت سامسونگ به مناسبت شروع بازی های المپیک، ورژنی از گلکسی S7 را تحت عنوان المپیک و با تغییرات کوچک نسبت به نسخه اصلی به بازار ارائه کرده است.

بازی های المپیک در کارنامه سامسونگ خاطره ساز هستند؛ این شرکت مدتی به عنوان اسپانسر بازی های تابستانی و زمستانی المپیک شناخته می شد و ضمنا در سال ۲۰۱۲ نسخه ویژه المپیک از مدل های گلکسی S3 و گلکسی نوت تولید کرد و حالا نوبت به S7 Edge و المپیک ۲۰۱۶ رسیده است. این گوشی اپلیکیشن المپیکی دارد که نتایج و اخبار این رویداد را به طور ویژه پوشش می دهد.

 ورزشکارانی که با ویزا همسفر شدند

ویزا که سیستم پرداخت مشتریان است یکی دیگر از اسپانسرهای رسمی این مسابقات است که سیستم پرداخت رسمی این مسابقات برای خرید بلیت بازی ها و دیگر موارد مربوط به پرداخت را بر عهده دارد. این برند تبلیغات وسیعی برای پوشش این مسابقات و سیستم پرداخت خود به انجام رسانده است. این برند علاوه بر تأمین سیستم های پرداخت برای کمیته های سازمانی و تماشاگران المپیک، برنامه هایی ترتیب داده است که از ورزشکاران کشورهای مختلف حمایت می کند، همچنین برنامه هایی که به جوان ترها در مورد تاریخچه، ارزش ها و ایده ال های المپیک توضیحاتی می دهد.

این برند که از سال 1986 به عنوان یکی از حامیان و شرکای بازی های المپیک معرفی شده است، یکی از برندهای مرتبط با حوزه پرداخت است که سالانه درآمد بالایی از طریق فروش کارت های پرداختش نصیب خود می کند. ویزا تبلیغات کمپینی به نام «همسفران ریو» را در رسانه های مختلف به جریان انداخته است. در این آگهی 105 ثانیه ای، 15 ورزشکار از سراسر دنیا شرکت داشته اند.

این آگهی با تصویر ولاری آدامز، ورزشکار پرتاب وزنه نیوزیلندی شروع می شود که از خواب بیدار شده و ساعت کوکی کوچک روی میزش را با قدرت به سمت دیوار پرت می کند. در ادامه او با کارت ویزای خود سفارش یک نوشیدنی برای صبحانه می گیرد.

در ادامه او با ون کوچک خود به دنبال میسی فرانکلین شناگر آمریکایی می رود و ورزشکاران دیگری همانند کری والش والیبالیست و کارلی لیلوید فوتبالیست و... نیز به آنها ملحق می شوند. شروع این آگهی در نوع خود جذاب است. هر کدام از این ورزشکاران حرکتی را انجام می دهند که منعکس کننده رشته ورزشی آنهاست. آنها در مسیر ریو با هم همسفر می شوند تا سفری هیجان انگیز را در کنار یکدیگر تجربه کنند.

لین بیگر، مدیر بازاریابی و ارتباطات این کمپین تبلیغاتی می گوید: ما عقیده داریم که این تبلیغ بسیار تأثیرگذار، منسجم و جاه طلبانه است و از کانال های مختلفی برای ارائه استفاده کرده است. ما سعی کردیم حسی امیدبخش را به مخاطب القا کنیم و تکنولوژی استفاده از کارت های ویزا را در آن برجسته کنیم.

ورزشکاران، بازیگران اصلی این آگهی بودند که ارزش همکاری، خوش بینی و نوآوری به شکلی جالب را به بیننده منتقل کردند.مفهوم این تبلیغ دیجیتالی شدن و پیش رفتن به آن سمت است. این آگهی علاوه بر پخش در شبکه های اجتماعی از طریق تلویزیون و دیگر رسانه ها نیز ویروسی شد. این آگهی در بخش هایی از کشورهای مختلفی مانند آمریکا، برزیل، ژاپن و... تصویربرداری شده است و بر استفاده ورزشکاران از تکنولوژی پرداخت ویزا تمرکز دارد.

ادای احترام P&G به عشق مادرانه

یکی از تبلیغات جالبی که قبل از برگزاری مسابقات المپیک مورد توجه بسیاری از سایت های مرتبط با این حوزه قرار گرفت، تبلیغ شرکت پروکتر اند گمبل بود که سعی کرد حسی مادرانه و امیدبخش را به ورزشکاران منتقل کند. این آگهی که صد روز قبل از شروع بازی های المپیک و نزدیک روز مادر اکران شد، با یک تیر، دو نشان زد و هر دو رویداد را به نحوی تأثیرگذار مخاطب قرار داد. به نظر می رسد برند P&G  با این تبلیغ و ترکیب این دو رویداد درصدد احیای کمپین «متشکرم مادر» خود برآمده است.

آنها در این تبلیغ از لحظه های استرس و نگرانی ورزشکاران و آرامش بخشی مادران به آنها استفاده کردند. این آگهی از خلق نیمه تاریک زندگی ابایی نداشته و به ما یادآور می شود که موفقیت ورزشکاران تنها به دلیل تلاش های آنها نیست، بلکه به دلیل حمایت اشخاص نزدیکی در زندگی آنان است که در این مسیر با آنها همسفر هستند.

این آگهی که احساس مخاطب را برمی انگیزد، توسط گروه ویدن کندی ساخته شده و داستان مادرانی است که در مسیر زندگی همراه فرزندان شان هستند و قدرت مادرانه آنها در لحظات سخت زندگی فرزندان شان سراغ آنها آمده و نتیجه را به بهترین شکل ممکن تغییر می دهد. تبلیغات این برند در المپیک های قبلی به نام های «از آنها حمایت کنید»، «کودکان»، «بهترین شغل» در میان پربازدیدترین ویدئوهای مرتبط با المپیک بوده است.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد