درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 3 خرداد 1396 - 14:20   

تقاضای پناهندگی خانواده هایی که به اسنودن پناه داده بودند، از کانادا

  تقاضای پناهندگی خانواده هایی که به اسنودن پناه داده بودند، از کانادا


ادامه ادامه مطلب یک

هاشمی رئیس اداره کل روابط عمومی بانک سپه شد

  هاشمی رئیس اداره کل روابط عمومی بانک سپه شد


ادامه ادامه مطلب دو

اولین شبکه تلویزیونی ویژه زنان در افغانستان آغاز به کار کرد

  اولین شبکه تلویزیونی ویژه زنان در افغانستان آغاز به کار کرد


ادامه ادامه مطلب سه

تحقیق روزنامه گاردین منتشر شد: فیسبوک کدام پست‌ها را حذف می‌کند؟

  تحقیق روزنامه گاردین منتشر شد: فیسبوک کدام پست‌ها را حذف می‌کند؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گریه دار ترین پیام بازرگانی صداوسیما!!
  دولت تدبیر و امید پاسخگوترین دولت است/ مدیران باید مهارت روابط عمومی را داشته باشند
  روابط عمومی نماینده جامعه در سازمان است/«رقابت» عامل اصلی توسعه روابط عمومی
  نفوذ اطلاع رسانی روابط عمومی شرکت ها در سال 95 شایسته تقدیر است
  انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان
  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری
  تقویم روز ارتباطات/ نخستین تلگرام
  دوازدهمین جشنواره روابط عمومی های اصفهان فردا برگزار می شود
  پرداخت آنلاین با تشخیص چهره
  درک رفتار مشتری و بازاریابی با موبایل
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25299صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیپنجشنبه، 21 مرداد 1395 - 23:39
شگردهای استیو جابز برای جلسات کاری
کسب و کارهای امریکائی به دلیل اشتباهاتی که در جلسات کاری شان مرتکب می شوند، سالیانه چیزی نزدیک به ۳۷ میلیارد دلار ضرر می کنند. اما استیو جابز خوب مراقب بود تا اپل جزو این کمپانی ها نباشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کسب و کارهای امریکائی به دلیل اشتباهاتی که در جلسات کاری شان مرتکب می شوند، سالیانه چیزی نزدیک به ۳۷ میلیارد دلار ضرر می کنند. اما استیو جابز خوب مراقب بود تا اپل جزو این کمپانی ها نباشد.

در ادامه قصد داریم سه راهکار عجیب و غریب این مدیرعامل افسانه ای را برای بالا بردن بازدهی جلسات کاری بررسی کنیم:

۱. جلسات را تا حد ممکن خلوت نگه می داشت
کن سیگل، همکار قدیمی جابز، در کتاب معروفش “به طرز وحشتناکی ساده”، توضیح داده که روش کار استیو به چه شکل بوده است. در یکی از داستان های کتاب می خوانیم که جابز تصمیم گرفته بود با آژانس تبلیغاتی اپل جلسات هفتگی برگزار کند. در یکی از این جلسات یک مرتبه یک عضو تازه وارد دید. سیگل می نویسد:

“استیو خشکش زد. نگاهش روی آن خانم که تنها مورد غیرعادی اتاق بود ثابت شد و گفت: “ببخشید شما؟” لوری در کمال آرامش توضیح داد که در پروژه های بازاریابی کمپانی نقش دارد و به همین خاطر به جلسه دعوت شده. جابز به صحبتش گوش داد، اما محترمانه از لوری خواهش کرد تا جلسه را ترک کند: “ازتون ممنونم! ولی به نظرم در این جلسه به حضورتون نیازی نیست.”

جالب اینجاست که جابز در مورد خودش هم تا همین حد سخت گیر بود؛ مثلا یک بار که باراک اوباما از جابز دعوت کرده بود تا به همراه عده ای از غول های دنیای تکنولوژی در محفلی گرد هم جمع شوند، استیو دعوت رئیس جمهور را رد کرد، چون احساس می کرد به حضورش نیازی نیست.

۲. مطمئن می شد مسئولیت هرکدام از آیتم های موجود در دستور کار به شخص خاصی واگذار شده است
آدام لاشینسکی در یکی از مستندهایش که سال ۲۰۱۱ درخصوص فرهنگ سازمانی اپل تهیه کرده بود، تعدادی از پروسه های رسمی مورداستفاده جابز که باعث شده بودند اپل به یکی از ارزشمندترین کمپانی های جهان تبدیل شود را مورد بررسی دقیق قرار داده بود. یکی از اصولی ترین مفاهیم برای جابز، این بود که افراد بابت وظایفشان پاسخگو باشند؛ درواقع فرایندها طوری تعریف می شدند که همه می دانستند هرکس مسئول چه کاری است. لاشینسکی تعریف می کند:

“داخل کمپانی اپل، حتی برای این مفهوم، یک اصطلاح تخصصی هم ابداع کرده اند: DRI، یا فرد مسئول مستقیم! معمولا در جلسات کاری هم نام فرد مسئول مستقیم یا DRI را در برابر مسئولیتی که بر عهده دارد، در دستورکار می نویسند تا همه بدانند هر مسئولیتی بر دوش چه کسی است.”

یکی از کارمندان سابق اپل می گوید: “در بیشتر جلسات کاری اپل که بهره وری بالائی هم دارند، دستورکار وجود دارد. در برابر هر کار هم نام DRI یا فرد مسئول مستقیم آن نوشته شده است. معمولا در اپل اگر به دنبال مسئول اصلی پروژه خاصی باشیم، این عبارت را زیاد می شنویم: “DRI ش کیه؟”

این فرایند به خصوص برای کسب و کارهای نوپا بازدهی بسیار بالائی دارد. گلوریا لین که قبلا در تیم آیپاد اپل کار می کرد و با این سیستم آشنا بود، بعد از اینکه سرپرستی تیم محصولات کمپانی Flipboard را برعهده گرفت، این شیوه کاری را با خودش به آنجا منتقل کرد و بسیار هم موفق شد. گلوریا در سایت Quora نوشته: “یکی از ویژگیهای کمپانی هایی که به سرعت رشد می کنند این است که علیرغم اینکه هزاران کار برای انجام دادن وجود دارد، کارهای حیاتی به خاطر بی مسئولیت بودن افراد به تعویق نمی افتند! دلیل اصلی این است که کارکنان واقعا مشغله کاری دارند! البته اگر شغلمان را مثل فرزند دلبندمان دوست داشته باشیم، با جان و دل به آن اهمیت می دهیم و برنامه ریزی می کنیم تا کاری از دستمان در نرود.”

۳. به کارمندها اجازه نمی داد پشت پاورپوینت پنهان شوند
والتر آیزاکسون نویسنده کتاب بیوگرافی استیو جابز می نویسد: “جابز از ارائه مطالب به صورت رسمی متنفر بود؛ برعکس عاشق جلسات رودررو و آزاد بود.” هرهفته چهارشنبه عصر با تیم بازاریابی و تبلیغاتی اش جلسات آزاد بدون دستورکار برگزار می کرد. جابز اصولا اجازه نمی داد از اسلایدشو استفاده کنند چون دوست داشت تیم کاری اش بحث های داغ کنند و طرز فکر انتقادی داشته باشند، بدون اینکه نیاز باشد به تکنولوژی متکی باشند.

جابز به آیزاکسون گفته بود: “از اینکه آدم ها به جای فکر کردن، از اسلایدشو استفاده می کنند متنفرم. اصولا منظور از ارائه مطلب این است که با مشکلی دست و پنجه نرم کنیم. کارمندها باید به جای نمایش دادن تعدادی اسلاید احمقانه، به صورت فعال برای مساله مورد گفتگو راه حل ارائه کنند و گزینه های موجود را روی میز بگذارند و درباره شان بحث کنند. آدم هایی که می دانند درباره چه چیزی صحبت می کنند، احتیاجی به پاورپوینت ندارند!”

منیع: فوربس
ترجمه: سایت بازده
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین تلگرام


  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری


  تقویم روز ارتباطات/ صدای آمریکا به زبان فارسی باردیگر خاموش شد


  «استعفای عاطفی»، دشمن روابط عمومی پویا


  اولین شبکه تلویزیونی ویژه زنان در افغانستان آغاز به کار کرد


  گزارش برگزاری جشنواره تجلیل از روابط عمومی های برتر استان قزوین


  معرفی کتاب روابط عمومی، هنر مردم مداری


  هاشمی رئیس اداره کل روابط عمومی بانک سپه شد


  فراخوان آثار دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  تحقیق روزنامه گاردین منتشر شد: فیسبوک کدام پست‌ها را حذف می‌کند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: شماره جدید نشریه کارگزار روابط عمومی منتشر شد