شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، رسانههای اجتماعی در حال حاضر به شدت به روابط عمومی گره خوردهاند آن هم به یک دلیل بسیار اساسی و آن اینکه آنها در همه جا هستند. افزایش اهمیت اجتماعی در اکوسیستم روابط عمومی به این معنا نیست که رسانه های سنتی، در حال از دست دادن اعتبار خود هستند.
در بسیاری جهات، فوریت رسانه های اجتماعی، در حال پر کردن شکافی هستند که رسانههای چاپی سنتی در آن خدمت میکردند.جواب کوتاه به این سوال بله است. رسانههای اجتماعی در حال حاضر به شدت به روابط عمومی گره خورده اند آن هم به یک دلیل بسیار اساسی و آن اینکه آنها در همه جا هستند.
بینش نسبت به اهداف رسانهها
رسانه های اجتماعی کار و حرفه شما را آسانتر میکنند. اگر شما به راه و روش سریعی برای به روز کردن لیست رسانه ای خود و یا بینش بسیار نسبت به علایق یک خبرنگار نیاز داشته باشید، همه آن چیزی که لازم است انجام دهید نظارت و مونیتور کانال های رسانه های اجتماعی آن خبرنگار است. مانند همه افراد دیگر، بسیاری از اعضاء رسانه های جریان اصلی در رسانه های اجتماعی زندگی میکنند، بنابراین شما در حال به دست آوردن نگرش و بینش زنده و دست اول درباره یک تماس احتمالی هستید.
اجرای موثر
در حال حاضر کلمه ای که همه ما از شنیدن آن خسته شدیم influencers «تاثیرگذاران» است. چرا تاثیرگذاران تا این اندازه مهم هستند؟
یک فرهنگ تاثیرگذار خاص وجود دارد. شما ممکن است ایده مدل های اینستاگرام و گیمرهای ویدئو یوتیوب را مورد تمسخر و نیشخند قرار دهید اما آنها پرطرفدارترین سرمایه را دارند. اعتماد مخاطبان هدف مشتری خود. تاثیرگذاران موازنه کاملی از شهرت و اعتبار هستند. هدف قرار دادن نسل جدید یا هزاره و حفظ وفاداری آنها برای بسیاری از برندها حیاتی است، با این حال نسل جدید یکی از سختترین بخشهای بازار هستند. جوانان بالغ به برندهای بزرگ اعتماد نمی کنند حتی وقتی که سعی می کنند خودشان را در قالب فردی شیک و طرفدار امور جدید و مدرن پنهان کنند.
مصرف کنندگان می دانند برندها در نهایت فقط یک چیز را می خواهند. از سوی دیگر(عملا) تاثیرگذاران از ورود دنبال کنندگان خود به خانههایشان استقبال میک نند، داستانهای شخصی را به اشتراک میگذارند و شخصیتهای شوخ و چشمگیری دارند. بنابراین وقتی آنها مصرف کنندگان را ارضاء کنند، به آسانی فراموش میشود که آن یک آگهی پرداختی است و بیشتر شبیه یک پیشنهاد دوستانه و بسیار مفید است.
رسانههای سنتی کجا مناسب هستند؟
افزایش اهمیت اجتماعی در اکوسیستم روابط عمومی به این معنا نیست که رسانه های سنتی، در حال از دست دادن اعتبار خود هستند. در بسیاری جهات، فوریت رسانه های اجتماعی، در حال پر کردن شکافی هستند که رسانه های چاپی سنتی در آن خدمت می کردند. با این حال، رسانه های سنتی در حال تکامل و پیشرفت هستند به گونه ای که به دنبال آن هستند تا نحوه مصرف رسان های مردم را کشف کنند. بله ما تلویزیون تماشا میکنیم اما چگونه؟ معرفی لپتاپها و تبلتها و بیشتر از آن گوشی های هوشمند به این معنی است که مصرف کنندگان زمان کمتری را برای موضوع ماه بعد منتظر میمانند و زمان بیشتری را به تماشای مطالب زیبا و برجسته مورد علاقه خود اختصاص میدهند.
همانطور که نشریات به سمت دیجیتالی شدن پیش میروند، تمرکز آنها نیز در حال تغییر است. آنها داستانها را در صدر تاثیرگذاران قرار می دهند، بلاگرها را استخدام می کنند، اکانت های رسانه های اجتماعی خودشان را تقویت کرده و افزایش می دهند و اگرچه هیچ تضمینی برای حفظ آن وجود ندارد اما بهترین روش برای در ارتباط ماندن با مخاطبان هدف است.
راههای بهتر برای دستیابی به جایگزین های ممکن وجود دارد. ادغام و ترکیب ابزارهای CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) که در سازمانها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارایه خدمات بهتر به مشتریان به کار میرود؛ باعث کار «دقیقتر و نه دشوارتر » میشود. با کانال های رسانه های اجتماعی خود ادامه دهید تا ببینید روابط عمومی شما از بیرون چگونه به نظر میرسد؟ رسانه های اجتماعی هم به عنوان یک راه برای نشان دادن و هم به عنوان روشی برای اینکه نشان داده شوند از روابط عمومی جداناشدنی هستند.
منبع: تین نیوز
|