درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 15:18   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25270صفحه نخست » چهارشنبه، 20 مرداد 1395 - 12:00
شش قانون اصلی تبلیغات روی بیلبورد
بیلبوردها، محیط اطراف ما را احاطه کرده اند. ممکن است در طول یک هفته، صدها بیلبورد مختلف را اطراف خود ببینیم، اما تنها تعداد اندکی از آنها در ذهن مان بماند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، بیلبوردها، محیط اطراف ما را احاطه کرده اند. ممکن است در طول یک هفته، صدها بیلبورد مختلف را اطراف خود ببینیم، اما تنها تعداد  اندکی از آنها در ذهن مان بماند. استفاده از تبلیغات محیطی به سبب سودی که دارد، به صورت فزاینده در حال رقابتی شدن است. اما باید بدانید که اصول استفاده درست از این رویکرد چیست. در زیر شش استراتژی برای این امر معرفی می شود که بیلبورد شما شانس بیشتری برای مورد توجه قرار گرفتن داشته باشد.

1- شش کلمه یا کمتر، ایده آل است

فرض کنید با اتومبیل خود در حال عبور از خیابان هستید و چشم تان به یک بیلبورد می خورد. شما زمان زیادی ندارید تا تمام نوشته های روی آن را بخوانید. تنها شش ثانیه به طور متوسط برای خواندن یک متن روی بیلبورد زمان نیاز است. بنابراین، شما تنها از شش کلمه باید استفاده کنید تا پیام تان را در کوتاه ترین زمان به خواننده برسانید.

می توانید این تعداد کلمه را با توجه به طول نوشته و سهولت خواندن کوتاه تر سازید که مثمرثمرتر است. چرا که اگر متن آگهی یا شعار شما طولانی باشد، سردرگمی مخاطب بیشتر می شود. بنابراین عنوان هایی که شامل پاراگراف هایی هرچند کوتاه است، خوانده نمی شود. این بدین مفهوم است که اگر شما برند، محصول یا خدمتی پیچیده دارید، از شلوغ کردن بیلبورد خود باید خودداری کنید.

2- توجه خوب است، حواس پرتی بد

اغلب اوقات، بیلبوردها با هدف توجه موتورسواران، دوچرخه سواران و عابرین پیاده طراحی می شوند. این سبب می شود که مسئله ای برای شرکت آگهی دهنده به وجود آید. آنها دوست دارند بیلبورد آنها مورد توجه قرار گیرد اما همین توجه به بیلبورد منجر به تصادف نشود. بنابراین اگر معیارها را از استاندارد خود خارج کنید، تعادل به هم خورده و باعث حواس پرتی می شود.

3- فضایی برای پاسخ مستقیم وجود ندارد

بیلبوردهای زیادی هستند که با شماره تلفن های مختلف و آدرس های وب سایت پر شده اند و 99 درصد افرادی که آن را می بینند مطمئنا تماس نمی گیرند یا از سایت بازدید نمی کنند. بیلبورد یک ابزار تبلیغاتی ثانویه است، به این معنا که این ابزار می تواند برای برندسازی و حمایت از کمپین های تکمیلی ایده آل باشد، اما به تنهایی نمی تواند بار سنگین کمپین را بر دوش خود بکشد.

اگر خواستار ارتباط صمیمی با مخاطب هدف تان هستید، از آگهی های چاپی، تلویزیون، رادیو، بروشور، وب سایت و ارسال ایمیل مستقیم استفاده کنید. اگر بیلبوردها برای هر هدفی جز ارسال پیام کوتاه و مستقیم استفاده شوند، موثر نخواهند بود. اگر آدرس وب سایت یا تلفن شما برجسته تر از متن اصلی باشد، در این حالت شما از خط قرمزها عبور کرده اید.

4- آگاهی کافی نیست، هوشمند باشید

بسیاری از مردم به یک بیلبورد کسل کننده توجه نمی کنند. اما بیلبورد هوشمندانه توجه همگان را جلب کرده و تاثیر بیشتری در ذهن مخاطب می گذارد. بیلبوردهایی که سعی می کنند مخاطب را سردرگم و پیچیدگی ایجاد کنند اغلب مخاطب خود را از دست می دهند. به عنوان یک قانون؛ شما نباید دنبال این باشید که مردم با دیدن بیلبوردتان شگفت زده شده و بگویند عجب تبلیغی! استعاره های بصری پیچیده در تبلیغ روی بیلبورد مناسب نیستند.

مدیران تبلیغات پیچیده فکر می کنند که تبلیغات همانند یک پازل است و باید آن را حل کرد و حل کردن آن به مخاطب حس رضایت می دهد. در صورتی که بیلبورد باید ساده تر از آن باشد. تبلیغات شما باید هوشمند باشد اما نه آن اندازه پیچیده که حتی انیشتین از حل آن عاجز باشد! شما در حال تبلیغات یک کسب وکار هستید، نه نشان دادن پیچیدگی ها.

5- هرچه بیلبورد بیشتر، بهتر

داشتن تنها یک بیلبورد برای تبلیغات تان لازم است اما کافی نیست. بیلبوردها بازاری گسترده را هدف قرار می دهند و باید به صورت گسترده دیده شوند. پس بهتر است که از چند بیلبورد در نقاط مختلف استفاده کنید تا در معرض دید افراد بیشتری قرار گیرد. همچنین هر بیلبورد براساس ترافیک منطقه، میزان مشاهده، موقعیت و اندازه و... با ابزار GRP رتبه بندی می شود.

این رتبه بندی به شما امتیازی بین 0 تا 100 می دهد. اگر امتیاز شما 50 باشد به این معناست که حداقل 50 درصد جمعیت در آن منطقه یکی از بیلبوردهای شما را حداقل یک بار دیده اند. اگر شما تنها یک بیلبورد برای تبلیغ داشته باشید، شانس دیده شدن شما به مراتب خیلی کمتر است از زمانی که چهار یا پنج بیلبورد خواهید داشت. مطمئنا شما نیاز به هزاران نگاه خواهید داشت، اما این کار ارزان نیست. اما می توانید در ازای هزینه هایی که تقبل می کنید، انتظار بیشتر دیده شدن داشته باشید.

6- حرف نزنید، عمل کنید

در ایده های بیلبورد خود خلاق باشید، یک بیلبورد مسطح استاندارد است اما هنجار نیست. شما می توانید بیلبوردهایی سه بعدی و دارای بخش های متحرک خلق کنید و مخاطب را به تعامل با آن وادارید. دلیلی وجود ندارد که بیلبورد شما حتما آگهی چاپی ساده و بزرگ باشد. این فرصت برای شما مهیاست که کاری چشمگیر و خاطره انگیز انجام دهید. قیمت بردهای سه بعدی اندکی از آرت ورک های متداول بیشتر است؛ اما میزان تاثیرگذاری آن به مراتب بیشتر است.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد