درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 03:49   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2527صفحه نخست » چهارشنبه، 18 بهمن 1391 - 13:42
جدی نگرفتن روابط عمومی، جدی است
  

 

حبیب الله رشید زاده مدیر کل روابط عمومی بانک ملی ایران در گفتگو با خبرنگار انجمن روابط عمومی ایران در خصوص وضعیت روابط عمومی ها در کشور گفت: با توجه به اینکه دانش روابط عمومی در کشور ما به طور رسمی خیلی دیر آغاز به کار کرده است ولی کم کم جایگاه خود را پیدا کرده و در حال حاضر تا حدودی نقش خود را به درستی ایفا می کند لیکن در حال حاضر عملکرد روابط عمومی ها در حوزه های مختلف هنوز با هم تفاوت های بسیاری دارند به طور مثال در حوزه فرهنگی . اجتماعی عملکرد بخش روابط عمومی با عنایت به سطوح دسترسی بالاتر به ابزار بزرگ تبلیغات (رسانه) به مراتب بهتر از عملکرد روابط عمومی در بخش صنعت و یا اقتصادی که حوزه کاری خود ماست می باشد هر چند که به دلیل رقابت بسیار زیاد در بخش صنعت و اقتصاد ،روابط عمومی ها در این حوزه ها خواه و ناخواه ناگزیر شده اند تا در این چند سال خودشان را تا حدی بالا بکشند و تا حدودی خلاء جبران ناپذیر حضور روابط عمومی موثر در یک سازمان را جبران نمایند ولی هنوز تا رسیدن به استانداردهای بین المللی فاصله بسیار زیادی دارند.
وی در خصوص معضلات عمده بخش روابط عمومی کشور بیان کرد: مشکلات روابط عمومی در حوزه های مختلف با یکدیگر متفاوت است اما به طور کلی اهم مشکلات مربوط به دو مورد اصلی یعنی ساختار سازمانی روابط عمومی و دیگری جدی نگرفتن روابط عمومی به عنوان پرچمدار و سخنگوی رسمی یک سازمان ، موسسه یا نهاد است .
لازم به ذکر است علی رغم آنکه استفاده از دانش و مهارت متخصصان و اساتید دانشگاهی شاخه روابط عمومی در پیشبرد اهداف امری اجتناب ناپذیر است لیکن در حال حاضر به ندرت روابط عمومی ها از این منظر بهره کافی می برند.
رشیدزاده در راستای راهکارهای بهبود نقش روابط عمومی ها در نهادها و سازمانها ، همچنین جامعه اذعان داشت: برای بهبود نقش روابط عمومی ها در نهاد یا موسسات نخستین مساله تنظیم ساختار مناسب است یعنی بر خلاف بعضی از موسسات که تصور مدیریتی آن ها بر این باور شکل گرفته که
اساسا روابط عمومی واحدی است که باید خلاهای موجود در دیگر قسمت ها را پر نماید یا احتمالا نگاه ساختاری آن ها بر مجموعه روابط عمومی به شکلی است که گویا باید واحدی را به نام روابط عمومی راه اندازی کنند و در پی آن همه امورات باقیمانده یا بهتراست بگوییم آن دسته از اموراتی را که در چارت سازمانی نتوانسته اند در بخش های مربوط به خود بگنجانند را در مجموعه وظایف روابط عمومی اضافه کنند . این در حال است که یک روابط عمومی موفق باید نقش ها و مسئولیت های تخصصی خود را داشته باشد تا بتواند مسمر ثمر واقع شود.
مدیر کل روابط عمومی بانک ملی ادامه داد: در کشور ما روابط عمومی هنوز آن طور که باید جدی گرفته نشده است . البته این موضوع می تواند نسبی هم باشد زیرا دیده می شود که برخی از سازمانها و نهادهای دولتی یا غیر دولتی دارای روابط عمومی های قوی هستند، اما سازمان هایی که با گذشت بیش از نیم قرن از ورود دانش روابط عمومی ایران هنوز به این مجموعه به عنوان یک مجموعه تخصصی محور نگاه نمی کنند بلکه روابط عمومی را صرفا برای حفظ ترکیب چارت سازمان خود قرار داده اند باعث عدم رشد روابط عمومی ها می شوند.
رشیدزاده افزود: در بیشتر سازمان ها و موسسات بزرگ روابط عمومی به نوبه خود یک تشکیلات است آن هم از نوع بسیار قوی که قطب اصلی آن مجموعه به شمار می رود که در آغاز هر سال استراتژی سالانه آن سازمان را دقیقا مشخص می کنند .
وی در خصوص حمایت های دولتی به بخش روابط عمومی کشور متذکر شد: وقتی که صحبت از حمایت های دولتی به میان می آید موضوع دولتی بودن یا نبودن یک نهاد و انتفاعی بودن یا غیر انتفایی بودن آن مطرح می گردد اساسا حمایت های دولت یا از نهادهای دولتی صورت می پذیرد که به عنوان خدمت رسان جامعه تلقی می شوند یا از نهادهای خصوصی که اهداف آنها صرفا کسب انتفاع شخصی و سودآوری نیست و در چارچوب خدمت رسانی عمومی و سیاست های کلی اصل 44 است و یا در جهت اهداف بشردوستانه وحفظ محیط زیست و خدمات بهداشتی و درمانی بالاخص آموزشی است . در هر حال حمایت به هر نوع و از جانب هر نهادی که صورت بپذیرد می تواند تسریع کننده و بهبود بخش روند پیشرفت و دستیابی نه فقط روابط عمومی ها بلکه تمام بخشهای فعال یک جامعه به افق پیشرو باشد . طبیعتا حمایت های دولتی می تواند از طریق فرهنگ سازی ، تبلیغات در سطوح وسیع ،اطلاع رسانی مناسب و از همه مهمتر پذیرفتن روابط عمومی یک نهاد دولتی یا خصوصی به عنوان سخنگو و پرچمدار آن بخش به نحو مطلوب حامی دانش روابط عمومی و مجموعه های روابط عمومی در کشور باشد.

ساره نیکقدم منش
91/11/17

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد