درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 19:33   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25260صفحه نخست » چهارشنبه، 20 مرداد 1395 - 11:08
نتایج یک تحقیق درباره آثار مخرب اینترنت
از هر سه انگلیسی یک نفر تمایل دارد آفلاین شود
بررسی‌های جدید نشان می‌دهد از هر سه انگلیسی یک نفر دوست دارد با توقف استفاده از اینترنت به‌طور جزئی یا کلی از دنیای آفلاین بیشتر استفاده کند، زیرا حس می‏کند حضور بیش از حد در فضای مجازی به زندگیش لطمه زده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، بررسی‌های جدید نشان می‌دهد از هر سه انگلیسی یک نفر دوست دارد با توقف استفاده از اینترنت به‌طور جزئی یا کلی از دنیای آفلاین بیشتر استفاده کند، زیرا حس می‏کند حضور بیش از حد در فضای مجازی به زندگیش لطمه زده است.

بسیاری از کاربران وب در انگلیس احساس می‌کنند تعادل میان زندگی آفلاین و آنلاین آنها به هم خورده و بدشان نمی‌آید با توقف استفاده از اینترنت، گوشی، تبلت و غیره نفسی تازه کنند.یافته‌های موسسه رگولاتوری Ofcom در انگلیس در یکسال گذشته نشان می‌دهد حدود 15 میلیون انگلیسی در سال 2016 معتقد بوده‏اند که بیش از حد زندگیشان را صرف استفاده از فناوری کرده‏اند و برای پس گرفتن کنترل زندگیشان از وسایل الکترونیک و اینترنت قصد دارند برای مدتی از ابزار مذکور فاصله بگیرند.

25 درصد از این افراد قصد دارند یک روز کامل از اینترنت به دور باشند. یک پنجم‌شان معتقدند باید یک هفته از اینترنت دور باشند و 5 درصدشان موفق شده‌اند تا یک ماه، کاری به اینترنت نداشته باشند. طبق این گزارش از هر 10 انگلیسی یک نفر توانسته یک هفته خود را به دور از نمایشگر رایانه نگه دارد.این یافته‌ها حاصل پرسش از 2025 بزرگسال انگلیسی و 500 نوجوان است. 33 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند به علت دور شدن از اینترنت بهره‌وری بیشتری داشته‌اند. 27 درصد هم گفته‌اند با این کار آزادی بیشتری به دست آورده‌اند و یک چهارم پاسخ دهندگان هم اظهار داشته‏اند با این کار از زندگیشان بیشتر لذت برده‏اند.

در مقابل 16 درصد گفته‏اند با این کار بیم داشته‏اند که چیز مهمی را از دست بدهند، 15 درصد احساس گم شدگی داشته‌اند و 14 درصد هم تصور می‌کرده‌اند رابطه شان با دنیا قطع شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از اینترنت باعث کاهش 48 درصدی دیگر فعالیت‌ها در منزل، کمتر شدن 47 درصدی خواب و استراحت و کاهش 31 درصدی وقت گذاری انگلیسی‌ها با خانواده و دوستان می‌شود بنابراین کاهش استفاده از آن تعامل اجتماعی مردم این کشور را بیشتر می‌کند.

22 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند به علت شدت استفاده از اینترنت به قرارهای خود با دوستان و اقوام دیر می‌رسند و 13 درصد هم همین مساله را علت دیر رسیدن به سر کار خود دانسته‌اند. 26 درصد جوانان شرکت کننده گفته‌اند به علت شدت استفاده از اینترنت دیر به منزل می‌رسند و 60 درصد هم گفته‌اند تکالیف مدرسه را انجام نمی‌دهند تا در فضای آنلاین وقت گذرانی کنند.این وضعیت موجب مداخله والدین جوانان و نوجوانان شده، به گونه‌ای که 61 درصد این افراد از مداخله والدین و محدودشدن استفاده از گوشی و تبلت و... در خانه خبر داده‌اند.

متوسط استفاده هفتگی انگلیسی‌ها در این گزارش 25 ساعت اعلام شده و 42 درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند روزی ده بار برای وبگردی یا چک کردن برنامه‌های مختلف تلفن همراه آنلاین می‌شوند. 11 درصد پاسخ‌دهندگان تا به آن حد معتاد بوده‏اند که روزی بیش از 50 بار برای کنترل اینترنت آنلاین می‌شدند.

نکته جالب اینکه انگلیسی‌ها اعتیاد خود به اینترنت را تکذیب نمی‌کنند. 59 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی خودشان را گرفتار گوشی‌ها و تبلت‌های خود توصیف کرده‌اند و 34 درصدشان گفته‌اند قطع ارتباط با اینترنت برایشان دشوار است.در گزارش Ofcom افزایش استفاده از پیام‌رسان‌های موبایلی یکی از دلایل اصلی احساس اعتیاد بیش از حد به استفاده از فناوری و اینترنت توصیف شده است. استفاده از واتس اپ و مسنجر فیس‌بوک در این کشور از 28 درصد در هفته به 43 درصد در هفته افزایش یافته و این appها مهمترین ابزار ارتباطی جوانان 16 تا 24 ساله این کشور هستند. به‌گونه‌ای که 36 درصد این جوانان آنها را مهم‌ترین ابزار ارتباطی خود دانسته‌اند.

البته هنوز استفاده از پیامک و ایمیل متداول‌ترین شیوه ارتباطی در انگلیس است و هر هفته به ترتیب 70 و 63 درصد انگلیسی‌ها از آن استفاده می‌کنند، البته استفاده از این دو روش به ترتیب 7 و 8 درصد در مقایسه با سال 2014 کاهش نشان می‌دهد. دیگر یافته‏های جالب این گزارش عبارت است از؛ استفاده 86 درصد مردم انگلیس از اینترنت خانگی، تبدیل گوشی‏های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها به ابزار اصلی اتصال به اینترنت با 36 و 29 درصد استفاده و تصادف 25 درصد مردم انگلیس با فردی در خیابان به علت توجه بیش از حد وی به گوشی‌اش.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3834

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد