درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 04:22   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25253صفحه نخست » ادامه مطلب دوچهارشنبه، 20 مرداد 1395 - 02:29
تشریفات نوین راهبرد مدیریت ارتباطات در جهان امروز
کارگاه تشریفات نوین (مدیریت ارتباطات) با حضور علی محمد بیدار مغز، مروج تشریفات نوین در چهارمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط عمومی برگزار خواهد شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کارگاه تشریفات نوین (مدیریت ارتباطات) با حضور علی محمد بیدار مغز، مروج تشریفات نوین در چهارمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط عمومی برگزار خواهد شد.

وی به همین مناسبت طی یادداشتی به بررسی موضوع تشریفات نوین و تاثیرات آن بر مدیریت ارتباطات در جهان امروز پرداخته است.

متن این یادداشت به شرح زیر است؛
تحولات شگرف حدود 30 ساله اخیر در زمینه ارتباطات تنها به ارتقای تکنولوژی، افزایش سرعت انتقال و تنوع موارد ارتباطات محدود نبود که شدیداً بر کیفیات ارتباطات نیز تأثیر گذاشت و درهای موضوعات جدیدی از نحوه تعامل و مدیریت ارتباطات را هم گشود که برخی بی‌ترتیبی‌ها زمینه‌ساز بسیاری از بی‌تفاوتی‌ها و بی‌توجهی‌ها شده بود که به شدت بر فرهنگ متعالی بشر تأثیر می‌گذاشت و به طور روزافزونی می‌گذارد. در نتیجه هم دانشمندان ارتباطات و هم مروجان ادب و مبلغان رفتارهای پسندیده و گفتار سنجیده را به فکر چاره انداخت تا با همکاری یکدیگر ترتیباتی تدارک شود تا مزایای آن افزوده‌ها، موجب کاهش رونق آداب‌دانی و حسن معاشرت در صحنه‌های جدید نشود و چهره مردمان را در صفحات نمایشگرها و در شبکه‌های اجتماعی مخدوش نسازد تا آن تحول و ارتقا، تعالی کیفیت ارتباطات را به دنبال آورد که ارتباط، جوهره انسانیت است و بشر بدون آن در زندان عمومی خانه و جامعه محبوس می‌ماند. ناگفته پیداست که جنبه‌های مدرن ارتباطات امروزه فصل جدیدی در سرنوشت انسان پدید آورده، به خصوص اینترنت به دلیل حفظ و توسعه نوشته و گفته‌ها برای ابد و در اقصی نقاط جهان هستی، انسان را جاودانه عالم کرده است.

در وهله نخست، باید به آداب شبکه یا نتیکت Netiquette شامل آداب مکالمه با تلفن همراه، آداب حضور مؤثر و تعامل سازنده در شبکه‌های اجتماعی پرداخت که به دلیل گسترش حیرت‌آور جنبه‌های مثبت آن شبیه به تقسیم سلولی از یک سو و مبارزه با شیوع ویروسی بی آدابی‌های شبکه از سوی دیگر در صدر موضوعات تشریفات مدرن است. دیوار سخنرانی‌ها هم که قبل از انفجار ارتباطات به مجلس و محفلی کوچک و متوسط و شنوندگانی کم شمار محدود بود، دیگر محدود به هیچ حصاری نیست و هر حرف و سخن بر بال گردباد وسائل ارتباطی تا دور دست‌ترین نقطه عالم انسانیت پرواز می‌کند و به گوش مخاطبان بی‌شمار می‌رسد و هیچ حرف محرمانه‌ای و سری حتی بین دو لب و یک گوش دو نفر پنهان نمی‌ماند. به همین خاطر آداب سخن نیز به شکلی خود را به آداب شبکه متصل کرده است و سخنرانی و خطابه که تاریخی چند هزار ساله دارد، در چاردیوار رو به گسترش آداب مدرن شکوفا شده است.

مبادلات اطلاعات و موضوعات مورد نیاز و علاقه گروهی Networking همچنان که از اسم آن پیداست، خود جنبه دیگری از آداب اجتماعی جدید است که به برکت تارنمای جهان گستر، ارتباطی روزافزون است و تنها عناوین آداب آن در موتورهای جستجو افزون بر 600 هزار است- البته تا لحظه کتابت این مقاله! و خود موضوعات متفاوتی از آداب اجتماعی قدیم و جدید را در بر می‌گیرد از جمله آداب ورود، معرفی و معارفه، سخن فصیح، واکنش و بازخورد مناسب، حسن محضر و حسن معاشرت.

ارتباطات غیرکلامی به خصوص زبان بدن Body languageنیز که خروجی مطالعات دو دهه پیشتر از عصر اینترنت بود، یعنی دهه شصت و هفتاد میلادی و تا قبل از تارنمای جهان گستر، محدود به محافل دانشگاهی و برخی از شهرهای اروپا بود، به مدد این ارتباط، جهانی شد و اکنون بسیاری از مردمان از هر طبقه و گروه با رموز آن آشنا هستند و در تعاملات و مراودات خود، سعی در کشف نیات پنهان در پرده سخن طرف دیگر دارند. همین تعامل با حریم‌های اجتماعی که آن هم همراه و هم زمان با زبان بدن مطرح شده بود، صورت گرفت و مردمان جهان را در دو طیف حریم‌پذیر و حریم‌گریز و طیفی در میانه آن دو جای داد تا در مرودات گسترده جهان امروز، هم دولتمردان و دیپلمات‌ها و هم بازرگانان بین‌المللی و حتی جهانگردان را به کار آید که هر نفر از هر ملت و قوم، در میان ملل و اقوام دیگر، سفیر ملت و فرهنگ و تمدن و تاریخ خویش است و رفتار و گفتار آن، مبلغ ویژگی‌های آن.

البته تشریفات نوین به دلیل اقبال روزافزون رهبران فعالیت‌های غیردولتی و رؤسا و مدیران‌عامل شرکت‌های خصوصی، بازاریابان و فروشندگان، اولیا و مربیان، استادان و معلمان، فرماندهان و افسران هم انحصار تشریفات سنتی دولتمردان و دیپلمات‌ها را شکست و هم پای از دایره دیپلماسی و سیاست فراتر نهاد تا پاسخگوی تقاضای فزآینده خواستاران از گروه‌های دیگر اجتماعی شود و در این راستا محدوده علوم ارتباطی را پشت سر گذاشت و از روان‌شناسی نیز مدد طلب کرد تا بتواند رموز مدیریت تأثیر و برداشت Impression management را در ارتباطات اجتماعی بر مشتاقان آشکار سازد و موفقیت آنان را به ویژه در اولین ملاقات و حضور تضمین نماید که نقش آن First impression last به شدت تأثیرگذار و ماندگار است.

تشریفات مدرن به این زمینه هم بسنده نکرد. به سایر فعالیت‌های اجتماعی انسان‌ها هم ورود کرد، آداب پیشین ظاهر آراسته و لباس برازنده، روش خوردن و نوشیدن در مهمانی‌ها، مذاکرات و در محافل عمومی و همایش‌ها، وقت‌شناسی، گوش دادن درست، خوب سخن گفتن و گپ و گفت کوتاه اتفاقی، ارائه انتقاد و برخورد مناسب با آن و خوش طبعی و سایر امور را مرور کرد، آنچه که در دنیای امروز همچنان مفید بود پررنگ ساخت، برخی را خط زد و خطوط جدیدی در آداب ترسیم نمود.

آنچه گفته آمد، صرفاً فهرستی از آنچه هست، نیست که هر گونه رفتار و کردار و گفتار ما در قالب مراودات اجتماعی بر احساسات دیگران تأثیر می‌گذارد و اشراف بر این آداب که مجموعاً مهارت‌های اجتماعی Social skills خوانده شده می‌تواند توفیق ما را در دنیای به شدت رقابتی امروز رقم زند و یا ما در مرداب سکون و طرد اسیر نماید و یا حتی در گرداب ناکامی گرفتار سازد. و من الله التوفیق و علیه التکلان.

لازم به ذکر است چهارمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌ عمومی 13 شهریورماه سالجاری با محورهای حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی؛ اصول و مبانی، تکنیک‌های ارتباطات خلاق، مدیریت تحلیل و پایش افکارعمومی، مدیریت هویت برند، تشریفات نوین به همراه پنل تخصصی برنامه‌ریزی شناور در روابط‌ عمومی (چالش تغییرات مدام مدیران سازمانی) برگزار می‌شود.

علاقمندان به این کنفرانس می‌توانند با مراجعه به سایت i-pr.ir و یا تماس با شماره تلفن 88807453، نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند.

ستاد خبری
behrouz taghipour
+9821 88 80 74 53
+9821 88 89 83 26
+98912 22 30 921
+98939 22 30 921


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد