درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:29   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25221صفحه نخست » سه شنبه، 19 مرداد 1395 - 09:48
میزان درآمد خود را فاش نکنید
مدتی است که به دنبال کار می‌گردم، اخیرا به مشکلی برخورده‌ام. از اینکه مسوولان استخدام با من تماس می‌گیرند واقعا خوشحالم. شاید به لطف حساب کاربری‌ام در سایت لینکدین یا سابقه کار در چند شرکت مشهور، هر ماه چندین تماس از سوی کارفرمایان دریافت می‌کنم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مدتی است که به دنبال کار می‌گردم، اخیرا به مشکلی برخورده‌ام. از اینکه مسوولان استخدام با من تماس می‌گیرند واقعا خوشحالم. شاید به لطف حساب کاربری‌ام در سایت لینکدین یا سابقه کار در چند شرکت مشهور، هر ماه چندین تماس از سوی کارفرمایان دریافت می‌کنم.اما مشکل اینجاست که وقتی یک مسوول استخدام با من تماس می‌گیرد، بلافاصله درباره درآمد فعلی من و جزئیاتش سوال می‌کند. یکی از دلایلی که باعث شده به دنبال شغل جدید باشم حقوق پایین شغل فعلی‌ام است. دوست ندارم به مسوولان استخدام بگویم در حال حاضر چقدر درآمد دارم، چون تجربه نشان داده که اگر میزان حقوق فعلی‌ام را برای یک کارفرما فاش کنم، اگر خیلی خوش‌شانس باشم، حقوق پیشنهادی او نهایتا ۱۰ درصد بالاتر از حقوق فعلی‌ام خواهد بود. در حال حاضر شرایط مالی خوبی ندارم و دوست ندارم حقوق شغل آینده‌ام هم پایین باشد. وقتی یک مسوول استخدام درباره حقوق من سوال می‌کند، چطور می‌توانم در عین رعایت ادب به او بگویم که «این موضوع به شما ارتباطی ندارد».

دوست عزیز،

اولین توصیه من به تو این است که رویکرد کاریابی خود را گسترده‌تر کنی. اینکه مسوولان استخدام با تو تماس می‌گیرند اتفاق خوبی است، اما فراموش نکن که آنها برای دسترسی به تو تنها یک کانال ارتباطی دارند، یعنی همان تلفن. کانال‌های دیگری نیز وجود دارند که تو می‌توانی از آنها استفاده کنی. به جای اینکه بنشینی و منتظر باشی تا تلفنت زنگ بزند، سعی کن کنترل فرآیند کاریابی‌ات را در دست بگیری. چطور؟

یک لیست تهیه کن و نام تمام سازمان‌هایی را که با مهارت‌ها، سوابق و مسیر شغلی‌ات همخوانی دارند در این لیست بنویس. من نام این لیست را «سازمان‌های هدف» می‌گذارم. سپس با تک تک مسوولان استخدام در این سازمان‌ها ارتباط بگیر (مثلا از طریق سایت‌هایی مثل لینکدین). اگر روی این لیست تمرکز کنی و ارتباطاتت را گسترده کنی، کنترل فرآیند کاریابی‌‌، در دستان خودت خواهد بود و در موضع قدرت قرار خواهی داشت. منتظر نباش تا یک کارفرما شغل آینده تو را تعیین کند.

کاریابی، درست مثل بازاریابی است و محصولی که تبلیغش را می‌کنی، خودت هستی.

قرار نیست با تک تک کارفرمایان شهری که در آن زندگی می‌کنی صحبت کنی. بهتر است به جای این کار، تمام افرادی را که با تو تماس می‌گیرند خوب بسنجی و یک یا دو نفر از آنها را برای همکاری انتخاب کنی.

افرادی را انتخاب کن که نسبت به آنها اعتماد و احساس مثبتی داری. کسی چه می‌داند؟ شاید چند سال یا حتی چند دهه با آنها کار کنی. کسانی را می‌شناسم که بیست‌وپنج سال با یک کارفرما کار کرده‌اند.

آنچه برای یک کارفرمای خوب اهمیت دارد، ایجاد ارتباطات بلندمدت است. چنین فردی تو را وادار نمی‌کند شغلی را بپذیری که به آن علاقه نداری یا در آن پیشرفت نمی‌کنی.

یکی از راه‌های ارزیابی افرادی که با تو تماس می‌گیرند این است که حد و مرزهای خودت را برای آنها مشخص کنی. وقتی از تو درباره حقوق فعلی‌ات پرسیدند، این‌گونه جواب بده:

مسوول استخدام: خب، درآمد فعلی شما چقدر است؟

تو: من دنبال یک کار جدید هستم و تمرکزم بیشتر روی شغل‌هایی است که حقوق پرداختی آنها حدود ۹۵ هزار دلار باشد. آیا حقوق پیشنهادی شما برای شغل مربوطه، به این رقم نزدیک است؟

مسوول استخدام: ما به دنبال جذب نیرو برای چندین جایگاه شغلی هستیم، نه یک شغل. من فکر می‌کنم شما برای چند تا از آنها مناسب هستید. برای همین باید بدانم که حقوق فعلی شما چقدر است.

تو: ممنون که من را در جریان گذاشتید. من هم در حال حاضر با چندین کارفرما و مسوول استخدام در تماس هستم، پس بهتر است سر مساله حقوق فعلی و حقوق آینده‌ام به توافق برسیم. همان‌طور که کارفرمایان شما میزان حقوق پرداختی به کارمندان را با من در میان نمی‌گذارند، من هم درباره حقوق فعلی‌ام با شما یا هیچ فرد دیگری صحبتی نخواهم کرد. مسوول استخدام: واقعا؟ تمام سازمان‌هایی که من برایشان جذب نیرو می‌کنم مایلند بدانند که حقوق فعلی شما چقدر است. بعضی از آنها حتی به آنچه شفاها می‌گویید اکتفا نمی‌کنند و از محل کار فعلی شما گزارش کتبی درآمد سالانه درخواست می‌کنند.

تو: مرسی بابت این اطلاعات. من دوست ندارم برای کارفرمایی کار کنم که نمی‌تواند یک کارمند را بدون اتکا به میزان حقوقی که قبلا می‌گرفته، ارزیابی کند. اطلاعات مربوط به درآمد من کاملا شخصی و محرمانه است. پس اگر کارفرمایان شما همچنان اصرار دارند که این اطلاعات را بدانند، ما برای همکاری با هم مناسب نیستیم.

مسوول استخدام: خب، شما سابقه کاری خوبی دارید. ممکن است حدود درآمد خود را بگویید؟

تو: این اطلاعات محرمانه است، همان‌طور که لیست پرداخت‌ سازمان‌های شما محرمانه است. اگر یک یا چند نفر از کارفرمایان شما، در رزومه من نکته قابل توجهی دید که ارزش پرداخت یک حقوق ۹۵هزار دلاری را داشته باشد، می‌توانیم با هم بیشتر گفت‌وگو کنیم.

مسوول استخدام: اجازه بدهید نگاهی به رزومه‌تان بیندازم.دنیا به سرعت در حال تغییر است. تنها کسانی از تغییر روابط میان کارمند و کارفرما نفع می‌برند که بتوانند از حق خودشان دفاع کنند، نه کسانی که تا کمر در برابر کارفرما خم می‌شوند و امتیاز می‌دهند.اگر مطمئنی که دارای مهارت‌هایی هستی که کارفرمایان بدان نیاز دارند، می‌توانی از موضع قدرت برخورد کنی و میزان درآمدت را فاش نکنی.صحبت درباره حقوق، یک ابزار قدرتمند برای مذاکره با کارفرمایان است. اگر کارفرمایی سعی کرد به زور از تو درباره درآمد فعلی‌ات اطلاعات بگیرد، می‌توانی به آن مکالمه پایان دهی.اگر مدیر بخش استخدام یک شرکت، با دیدن رزومه تو هیجان‌زده شد، مطمئن باش که چانه‌زنی درباره حقوق هرگز به ذهنش نخواهد رسید. وقتی با رئیس آینده خود با صراحت رفتار کنی، او حقوقی را به تو پیشنهاد خواهد کرد که استحقاقش را داری.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3833

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد