درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 4 اسفند 1398 - 08:40   

تشکیل اتاق «اطلاع رسانی کرونا» در وزارتخانه وزارت بهداشت

  تشکیل اتاق «اطلاع رسانی کرونا» در وزارتخانه وزارت بهداشت


ادامه ادامه مطلب یک

استارباکس 2000 مغازه در چین را به علت شیوع ویروس کرونا بست

  استارباکس 2000 مغازه در چین را به علت شیوع ویروس کرونا بست


ادامه ادامه مطلب دو

هشدار خبرنگاران آلمانی در مورد استرداد آسانژ به آمریکا

  هشدار خبرنگاران آلمانی در مورد استرداد آسانژ به آمریکا


ادامه ادامه مطلب سه

نقش جامعه ارتباطی، روابط عمومی و رسانه ها در کاهش تنش کرونا

  نقش جامعه ارتباطی، روابط عمومی و رسانه ها در کاهش تنش کرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  علیه هوش
  سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399 بزودی منتشر می شود
  ویروس کرونا و لغو تور تبلیغاتی آخرین فیلم جیمز باند در چین
  توصیه های امنیتی را جدی بگیرید، خطر در کمین است
  عضو هیات مدیره بانک/ لازمه خدمت مناسب، داشتن نیروهای متعهد و متخصص است
  کنفرانس قطر؛‌ بررسی چالش‌های رسانه‌های اجتماعی برای آزادی بیان و روزنامه‌نگاران
  مدیریت رسانه در روابط عمومی؛ تلفیق تکنیک و تاکتیک
  نقش جامعه ارتباطی، روابط عمومی و رسانه ها در کاهش تنش کرونا
  هشدار خبرنگاران آلمانی در مورد استرداد آسانژ به آمریکا
  3 روش تجزیه و تحلیل داده ها می تواند کمپین های روابط عمومی شما را هدایت کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 252صفحه نخست » یکشنبه، 20 فروردین 1391 - 13:43
ارتباطات رسانه ای، اقناع و اعتمادسازی افکارعمومی
حسن محمدیان مدیر طرح و برنامه ی موسسه ی مالی و اعتباری ریحانه گستر مشیز - روابط عمومی متکی به ارتباط دو سویه با مخاطب است و برای شعور و انتخاب وی ارزش فراوانی قایل است.
  

ارتباطات رسانه ای، اقناع و اعتمادسازی افکارعمومی
 

نکاتی در مورد منبع خبر:  ذکر منبع حتما باید در بازانتشار مطالب و اخبار اختصاصی رسانه‌ها و پایگاه های اینترنتی رعایت شود؛ چون حاصل تلاش و کار افراد دیگری است. ذکر منبع یک امر معمول است و ایرادی ندارد که رسانه‌ها با ذکر منبع، اخبار و مطالب همدیگر را نقل کنند. اما متاسفانه تعداد زیادی از همکاران رسانه ای مطالب و خبرهای سایر رسانه ها را کپی کرده و از ذکر منبع آن خودداری می کنند. شارا در صورتی اجازه باز انتشار مطالب خود را می دهد که منبع آن به طور کامل ذکر شود.


برداشت ها -
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا):

  از مهم ترین وظایف نهاد روابط عمومی شناخت، اقناع و اعتمادسازی افکار عمومی است. برای نیل به این اهداف مهم و استراتژیک، ارتباط موثر با رسانه ها اعم از دیداری و شنیداری، مکتوب، مجازی و ... بسیار حایز اهمیت است. این ارتباط یک ارتباط دوسویه می باشد از یک طرف باید اطلاعات لازم از مجموعه فعالیت ها و اقدامات سازمان را از طریق رسانه ها به اطلاع مخاطبان هدف رساند و از دیگر سو دیدگاه ها، پیشنهادها و انتقادات افکار عمومی را از طریق رسانه ها دریافت و در اختیار تصمیم سازان و تصمیم گیران سازمان گذاشت تا از این رهگذر رضایت مندی مخاطبان و گروه هدف تامین شود.
برای گذار از نگاه سنتی به روابط عمومی و وظایف کلیشه ای مرسوم باید به مقوله ی ارتباطات از نگاه نوینی نگریسته شود که این امر مستلزم سیاستگذاری، برنامه ریزی و تعیین شیوه های نو و خلاقانه می باشد در واقع در حوزه ارتباطات و روابط عمومی باید از مدیریت استراتژیک جلو تر رفته و به مدیریت فکر که لازمه ی آن نوآوری و خلاقیت است، بیندیشیم و همچنین نگاهی به آینده و تحولات پیش رو داشته باشیم تا از قافله پیشرفت، ترقی و تحولات و تغییرات عقب نمانیم لذا در ارتباط نوین، نهاد روابط عمومی می بایست به نکات زیر توجه داشته باشد:
1.برنامه کاری مدون و منظم همراه با انعطاف و قابلیت به روز شدن داشته باشد.
2.نوآوری و خلاقیت از ارکان مهم کار روابط عمومی مدرن است.
3. آینده پژوهی و آینده نگری حتما مطمح نظر باشد.
4.داشتن صداقت با مخاطبان از ضروریات کار است.
5.مواضع سازمان به صورت شفاف برای مردم اعلان گردد.
6. ارتباط سازنده، موثر و دوسویه با رسانه ها به خصوص رادیو و تلویزیون ایجاد شود.
7. ایجاد وب سایت برای ارتباط سازنده با افکار عمومی و معرفی سازمان متبوع ضروری می باشد.
8. ایجاد نظام جمع آوری پیشنهاد های کارکنان برای بالا بردن حمیت سازمانی و ترغیب آنان به مشارکت بیشتر
9. پژوهش و مطالعه برای غنی سازی مشاغل کارکنان به منظور جلوگیری از بی رغبتی و بی انگیزگی در کارکنان
10. تعریف سیستم مناسب برای ارتباط و تکریم ارباب رجوع و تسهیل ارتباطات آنان با مسوولان و مدیران
در در پایان به عموم دست اندرکاران به خصوص مدیران و مسوولان ارگان ها، نهادها و وزارتخانه ها اهمیت رسانه را در ایجاد اعتماد و باور عمومی یادآور می شویم و این نکته ی بدیهی را تکرار می کنیم که تفاوت عمده ای میان روابط عمومی و تبلیغات وجود دارد. روابط عمومی متکی به ارتباط دو سویه با مخاطب است و برای شعور و انتخاب وی ارزش فراوانی قایل است. در روابط عمومی ضمن اطلاع رسانی، اطلاع یابی ازدیدگاه های مردم نیز مهم است درحالی که در تبلیغات یا همان پروپاگاندا پیام یک سویه از طرف مبلغ برای جلب نظر مخاطب مورد نظر است. در واقع در روابط عمومی اخلاق حرفه ای در بالاترین سطح باید رعایت شود.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ساخت دوربین عکس فوری (پولاروید)


  سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399 بزودی منتشر می شود


  بیماری کرونا در ۸۰ درصد موارد خفیف است


  چگونه روابط عمومی می تواند به شیوع کرونا پاسخ دهد؟


  تشکیل اتاق «اطلاع رسانی کرونا» در وزارتخانه وزارت بهداشت


  نقش جامعه ارتباطی، روابط عمومی و رسانه ها در کاهش تنش کرونا


  برای حضور در مصاحبه شغلی چگونه لباس بپوشیم؟


  هشدار خبرنگاران آلمانی در مورد استرداد آسانژ به آمریکا


  استارباکس 2000 مغازه در چین را به علت شیوع ویروس کرونا بست


  4 گام استراتژیک برای توسعه فعالیت های بازاریابی تأثیرگذار


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"