درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:13   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25187صفحه نخست » دوشنبه، 18 مرداد 1395 - 09:39
واکاوی سرمایه‌گذاری اوبر در چین
چندی پیش خبر ادغام شرکت چینی دی‌دی چوزینگ(Chuxing Didi)، صاحب اپلیکیشن اجاره خودرو و رزرو تاکسی، با فعالیت‌های شعبه اوبر در چین اعلام شد و پیش‌بینی می‌شود این ادغام ارزش گروه متولد شده را به رقم ۳۵ میلیارد دلار خواهد رساند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، چندی پیش خبر ادغام شرکت چینی دی‌دی چوزینگ(Chuxing Didi)، صاحب اپلیکیشن اجاره خودرو و رزرو تاکسی، با فعالیت‌های شعبه اوبر در چین اعلام شد و پیش‌بینی می‌شود این ادغام ارزش گروه متولد شده را به رقم ۳۵ میلیارد دلار خواهد رساند. با وجود اینکه شرکت اوبر سرمایه‌گذاری زیادی در بازار چین کرده بود اما با این وجود کمپانی دی‌دی با ۳۰۰ میلیون مشتری و حضور در حدود ۴۰۰ شهر چین توانست از رقیب خود پیشی بگیرد و اوبر را دچار ضرر و زیان کند.

تراویس کالانیک یکی از موسسان و مدیرعامل غول حمل و نقل جهانی اوبر، اغلب با یک پرسش ساده از اشتیاق خود برای ریسک میلیاردها دلار در بازار چین دفاع کرده است: اگر شما شانسی برای تبدیل شدن به آمازون و علی‌بابا در یک زمان داشته باشید، چرا این کار را نکنید؟

استنباط او بسیار ساده بود. طی دهه‌های گذشته، آمازون، فیس‌بوک، گوگل و دیگر غول‌های تکنولوژی آمریکایی از نسخه مشابهی برای سلطه جهانی پیروی کرده‌اند. اما زمانی که غول‌های آمریکایی تلاش می‌کردند تا وارد بازار چین به عنوان بزرگ‌ترین بازار اینترنت جهان شوند، با مشکلاتی روبه‌رو بودند.

قوانین غیرشفاف و مدام در حال تغییر و مسیر پیچیده فرهنگی کسب و کار موجب شده است تا شرکت‌های آمریکایی به مجموعه‌ای از غول‌های داخلی محول شدند. به‌جای گوگل، بایدو و به‌جای آمازون، علی‌بابا.

این امر ما را با یک تقسیم مواجه ساخته است: امروزه اینترنت چینی وجود دارد و اینترنتی که بقیه جهان از آن استفاده می‌کند. شبکه‌ای که روزهای اولیه خود را به عنوان ابزاری برای اتحاد مالی و سیاسی در سیاره چندپاره می‌دید، به دو حوزه کاملا جدا تقسیم کرده است.

آقای کالانیک کارآفرینی که به رقابتی بودن و پشتکار داشتن مشهور است، ظاهرا این ریسک‌ها را مورد مطالعه قرار داده بود و به نظر می‌رسید که می‌خواست این شکاف را از بین ببرد. او میلیاردها دلار را در معرض ریسک قرار داد و زمان بسیار زیادی را در چین صرف کرد تا رازهای برنده شدن در آنجا را بداند. هرچند این هدف به نظر بزرگ می‌آمد؛ اما با این وجود این فرصت حیرت‌انگیز بود: ارزش بازاری آمازون معادل 365 میلیارد دلار و علی‌بابا حدود 200میلیارد دلار است. کسب و کار سرویس کرایه خودرو نیز اگر روزی از تجارت الکترونیک بزرگ‌تر نشود، می‌تواند دست‌کم روزی به اندازه آن ارزشمند باشد و اگر شما بتوانید مالک آن باشید، قطعا این خارق‌العاده خواهد بود؟

اما خبر چند روز گذشته حاکی از این بود که این چنین نیست. در این خبر اعلام شد شرکت اوبر ساختار تجاری خود را در چین به رقیب خود یعنی شرکت دی‌دی چوزینگ می‌فروشد و این می‌تواند نوعی جنگ سرد چینی-آمریکایی با محوریت اینترنت باشد.

کارآفرینان در سراسر جهان می‌توانند برنده شدن در چین یا در سایر نقاط جهان را انتخاب کنند. شما می‌توانید علی‌بابا باشید یا آمازون، اوبر باشید یا دی‌دی اما نمی‌توانید هر دوی اینها باشید. با فرض بازار در حال رشد چین و تنش‌های در حال افزایش در مورد نقش شرکت‌های تکنولوژیک آمریکایی در سایر نقاط جهان، فاصله بین دو طرف در حال تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین شکل نوآوری تکنولوژیک جهانی است.

اما این جنگ دقیقا چگونه پایان می‌یابد؟ می‌توان گفت در معرض دو قطب رهبری اینترنت قرار گرفتن می‌تواند برای شهروندان کره زمین خوب باشد. در بازارهای نوظهور مانند هندوستان، خاورمیانه و بخش‌هایی از آفریقا و آمریکای جنوبی، این غول‌های چینی و آمریکایی به‌طور فزاینده در حال سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار در رقابت با مشتریان محلی در تجارت الکترونیک، شبکه‌‌های اجتماعی، سرویس کرایه خودرو و دیگر بازارها هستند.

اما معامله اوبر با دی‌دی که در آن اوبر مالک سهم 18 درصدی در شرکت ترکیبی خواهد بود و قطعا به بازیگر انحصاری در بازار سرویس کرایه خودرو در چین تبدیل می‌شود، به پیامد بالقوه دیگری اشاره دارد: مجموعه‌ای از معاملات که در آن غول‌های صنعت بخش‌های بزرگی از جهان را به دیگری واگذار می‌کنند؛ درحالی‌که حوزه نفوذ خود را نیز ایجاد می‌کنند.

از بین همه شرکت‌های تکنولوژیک آمریکایی، اپل بزرگ‌ترین موفقیت را در چین به‌دست آورده است؛ در سال 2015 حدود 25 درصد فروشش در چین، هنگ‌کنگ و تایوان بود. اما اپل در ماه‌های اخیر با موانع سیاسی در این منطقه روبه‌رو بوده است. به عنوان مثال استفاده از سرویس‌های iBooks و iTunes اپل در چین ممنوع اعلام شده و دولت چین با مانع‌تراشی در خرید محصولات اپل، شهروندان چینی را وادار به استفاده از سرویس‌های بومی کرده است.

در مقایسه با شکست‌های پیشین، به نظر می‌رسد اوبر همه چیز را در چین درست انجام داده است. این شرکت یک شرکت مجزا با نام Uber China را راه‌اندازی کرد که یک مالکیت شخصی را از سرمایه‌گذاران محلی از جمله از یک شرکت بزرگ محلی با نام بایدو گرفت. این شرکت بسیاری از متخصصان محلی را استخدام کرد و با دولت ملی به‌طور نزدیک‌تری کار کرد تا روابط دوستانه‌ای را ایجاد کند. کالانیک همچنین شخصا در این معامله سرمایه‌گذاری کرده بود. او در یک‌ونیم سال گذشته 8 بار از چین بازدید کرد و به یک ستاره تکنولوژیک در رسانه‌های چینی تبدیل شده است.به‌طور کلی کالانیک اصرار داشته که او برای موفقیت در چین تلاش کرده است. اما او باید بداند که با بازار رو به گسترش سرویس کرایه خودرو در چین، اوبر باید برای دستیابی به سلطه جهانی بجنگد.

بن تامسون تحلیلگر تایوانی می‌گوید: «فرصت سرویس کرایه خودرو در چین اگر بزرگ‌تر از سایر نقاط جهان نباشد، اساسا به همان بزرگی است. برای اوبر، چین دیگر فرصتی «نور علی نور» خواهد بود

2 میلیارد دلاری که اوبر در چین هزینه کرده است اکنون در شرکت ادغام شده جدید 7 میلیارد دلار ارزش دارد؛ اگر دی‌دی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژیک چین شود، ارزش سهام اوبر در چین می‌تواند افزایش یابد. همچنین بیرون آمدن از بازار چین اوبر را برای سرمایه‌گذاری در بازارهای دیگر راحت‌تر می‌کند. هندوستان و اندونزی هدف‌های بزرگی برای این شرکت هستند. به علاوه اینکه این شرکت می‌تواند تخصص خود را در ابتکارات تکنولوژیک مانند ماشین‌های خودران گسترش دهد. اما نکته قابل توجه این است که اگر صرف هزینه زیاد برای رقابت با چین نهایتا کارگر بیفتد، غیرعادی خواهد بود و قطعا مدلی برای دیگر غول‌های تکنولوژیک آمریکایی نیست.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3832

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد