درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:23   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25179صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیدوشنبه، 18 مرداد 1395 - 10:05
خصوصیات یک مدیر خوب
«مدیریت» با فرد زاییده نمی شود یعنی که مدیریت و ریاست کردن ذاتی نیست و استعداد مدیریت با فرد به دنیا نمی آید. یک فرد باید مایه این کار را داشته باشد و تجربه و دانش هم کسب کند تا شایستگی مدیریت داشته باشد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بِنیس توصیه کرده است که یک مدیر خوب پس از احساس ناموفق بودن، اعتراف به شکست و اشتباه کند تا در انتخابِ راهی دیگر حمایت شود. ادامه اشتباه، لجبازی با جامعه است و .... وی بدترین نوع مدیریت را «امروز و فردا کردن»، نداشتن استقلال و نیز ضعف قاطعیّت در تصمیم گیری و عمل، خودفریبی، خودترسی و دروغ گفتن به خود بیان کرده و نوشته است: ممکن است یک مدیر، شایستگی داشته باشد ولی اطرافیان، هَمدَم ها و مشاوران او خوب نباشند، تملق گو و سطحی باشند و در این صورت است که مُهر عدم لیاقت به مدیر زده می شود و درست هم هست زیراکه یک مدیر لایق همکاران شایسته و واجد شرایط برای خود انتخاب می کند. انتصابات یک مدیر معرّف و شاخص اوست و با هر انتصاب می شود آینده کار و نتیجه را پیش بینی کرد.


بنیس نوشته است که یک مدیر خوب باید از چنان ظرفیّتی برخوردار باشد که بتواند هر اندیشه را تحقّق بخشد، هرکس (کارمند و مدیر میانی) را در جای خود قرار دهد و برابر ساعاتی که کار می کند مطالعه داشته باشد و از انتقاد نهراسد.

 

انتقاد کمک به اصلاح اشتباه و ضعف می کند و باید از آن استقبال کرد. بوروکراسی بزرگترین و مؤثرترین ابزار ناراضی سازی، ایجاد دشمنی در دل مردم از دولت، عقب ماندگی کشور و بذر فساد اداری ـ اقتصادی است.

 

همین بوروکراسی پیچیده امپراتوری های بزرگی را از میان بُرد؛ امپراتوری ایران در قرن هفتم، امپراتوری های اسلامی دمشق (امویان) و بغداد (عباسیان) در قرون دهم تا سیزدهم، امپراتوری روم شرقی در قرن پانزدهم، امپراتوری صفویه ایران در قرن هجدهم، امپراتوری اسپانیا در تاریخ معاصر و بزرگترین همه آنها امپراتوری شوروی [جماهیریه شوروی].


پروفسور بنیس استدلال کرده است که «مدیریت» با فرد زاییده نمی شود یعنی که مدیریت و ریاست کردن ذاتی نیست و استعداد مدیریت با فرد به دنیا نمی آید. یک فرد باید مایه این کار را داشته باشد و تجربه و دانش هم کسب کند تا شایستگی مدیریت داشته باشد و بنابراین، وی با موروثی بودن مقام های دولتی و مدیریّت ها و پسر ـ با هر شخصیت و استعداد ـ بر جای پدر نشستن مخالف است و آن را زیان و خُسران برای جامعه می داند.

 

پروفسور وارن بنیس Warren G. Bennis استاد دانشگاه، صاحب چند نظریه درباره مدیریت و اقتصاد و مؤلف 30 کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد