درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 7 اردیبهشت 1396 - 15:28   

گزارشگری علمی و بی طرفانه

  گزارشگری علمی و بی طرفانه


ادامه ادامه مطلب یک

موسس ویکی‌پدیا ویکی‌تریبون را راه‌اندازی می کند

  موسس ویکی‌پدیا ویکی‌تریبون را راه‌اندازی می کند


ادامه ادامه مطلب دو

پرچمدار جدید سامسونگ چگونه است؟

  پرچمدار جدید سامسونگ چگونه است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان مقاله چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

  فراخوان مقاله چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پرچمدار جدید سامسونگ چگونه است؟
  یونایتد ایرلاینز ۱۰ هزار دلار به مسافران برای واگذاری صندلی می‌دهد
  سامسونگ
  آشنایی با روابط عمومی
  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات
  سرنوشت VOLKISCHER BEOBACHTER ، روزنامه حزب ناسیونال سوسیالست آلمان
  گزارشگری علمی و بی طرفانه
  شش راهکار برای تربیت نیروی انسانی کارآمد
  تعداد کارکنان شرکت آمازون به نیم میلیون می‌رسد؛ کارآفرین یا قاتل کار؟
  مدیر روابط‌عمومی بانک صادرات ایران منصوب شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25179صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیدوشنبه، 18 مرداد 1395 - 10:05
خصوصیات یک مدیر خوب
«مدیریت» با فرد زاییده نمی شود یعنی که مدیریت و ریاست کردن ذاتی نیست و استعداد مدیریت با فرد به دنیا نمی آید. یک فرد باید مایه این کار را داشته باشد و تجربه و دانش هم کسب کند تا شایستگی مدیریت داشته باشد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بِنیس توصیه کرده است که یک مدیر خوب پس از احساس ناموفق بودن، اعتراف به شکست و اشتباه کند تا در انتخابِ راهی دیگر حمایت شود. ادامه اشتباه، لجبازی با جامعه است و .... وی بدترین نوع مدیریت را «امروز و فردا کردن»، نداشتن استقلال و نیز ضعف قاطعیّت در تصمیم گیری و عمل، خودفریبی، خودترسی و دروغ گفتن به خود بیان کرده و نوشته است: ممکن است یک مدیر، شایستگی داشته باشد ولی اطرافیان، هَمدَم ها و مشاوران او خوب نباشند، تملق گو و سطحی باشند و در این صورت است که مُهر عدم لیاقت به مدیر زده می شود و درست هم هست زیراکه یک مدیر لایق همکاران شایسته و واجد شرایط برای خود انتخاب می کند. انتصابات یک مدیر معرّف و شاخص اوست و با هر انتصاب می شود آینده کار و نتیجه را پیش بینی کرد.


بنیس نوشته است که یک مدیر خوب باید از چنان ظرفیّتی برخوردار باشد که بتواند هر اندیشه را تحقّق بخشد، هرکس (کارمند و مدیر میانی) را در جای خود قرار دهد و برابر ساعاتی که کار می کند مطالعه داشته باشد و از انتقاد نهراسد.

 

انتقاد کمک به اصلاح اشتباه و ضعف می کند و باید از آن استقبال کرد. بوروکراسی بزرگترین و مؤثرترین ابزار ناراضی سازی، ایجاد دشمنی در دل مردم از دولت، عقب ماندگی کشور و بذر فساد اداری ـ اقتصادی است.

 

همین بوروکراسی پیچیده امپراتوری های بزرگی را از میان بُرد؛ امپراتوری ایران در قرن هفتم، امپراتوری های اسلامی دمشق (امویان) و بغداد (عباسیان) در قرون دهم تا سیزدهم، امپراتوری روم شرقی در قرن پانزدهم، امپراتوری صفویه ایران در قرن هجدهم، امپراتوری اسپانیا در تاریخ معاصر و بزرگترین همه آنها امپراتوری شوروی [جماهیریه شوروی].


پروفسور بنیس استدلال کرده است که «مدیریت» با فرد زاییده نمی شود یعنی که مدیریت و ریاست کردن ذاتی نیست و استعداد مدیریت با فرد به دنیا نمی آید. یک فرد باید مایه این کار را داشته باشد و تجربه و دانش هم کسب کند تا شایستگی مدیریت داشته باشد و بنابراین، وی با موروثی بودن مقام های دولتی و مدیریّت ها و پسر ـ با هر شخصیت و استعداد ـ بر جای پدر نشستن مخالف است و آن را زیان و خُسران برای جامعه می داند.

 

پروفسور وارن بنیس Warren G. Bennis استاد دانشگاه، صاحب چند نظریه درباره مدیریت و اقتصاد و مؤلف 30 کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات


  فراخوان جایزه طلایی انجمن بین المللی روابط عمومی 2017


  10 رویکرد شغلی نوظهور در حوزه روابط عمومی


  شش راهکار برای تربیت نیروی انسانی کارآمد


  تعداد کارکنان شرکت آمازون به نیم میلیون می‌رسد؛ کارآفرین یا قاتل کار؟


  گزارشگری علمی و بی طرفانه


  مشتریان را تکان دهید


  سیری آخرین پیغام‏ های واتس ‏اپ را برای کاربر می‏خواند


  چالش جدید منابع انسانی: خدمات به کل خانواده


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: ویژه‌نامه "مثبت اندیشی در روابط عمومی" منتشر می شود