درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 آذر 1399 - 19:58   

آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب رئیس جدید روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی

  انتصاب رئیس جدید روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری البرز

  انتصاب مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری البرز


ادامه ادامه مطلب سه

مبارزه با سانسور ـ راهی برای از میان رفتن سانسور کتاب و نشریات

  مبارزه با سانسور ـ راهی برای از میان رفتن سانسور کتاب و نشریات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روزی که «لایف» منتشر شد و اهمیت تصویر برای نشریات آشگار گردید
  رفتار روابط عمومی ها در فضای مجازی
  ضرورت ایجاد «سازمان صنعت نمایشگاهی»
  اطلاع رسانی در خصوص خدمات الکترونیک، مسئولیت روابط عمومی را دو چندان می کند
  بازی خبری: چشم­‌انداز آینده
  ورود 30هزار «روبات سرباز» به ارتش بریتانیا
  آغاز جنگی دوباره میان اپل و فیس بوک
  گوگل به دنبال شفاف سازی جمع آوری اطلاعات کاربران
  بانک هند محبوبترین بانک مرکزی جهان در توئیتر
  بررسی نقش روابط‌عمومی در مدیریت بحران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25178صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 18 مرداد 1395 - 09:51
تقویم روز ارتباطات/ اشاره مدیرعامل خبرگزاری ملّی به کثرت نشریات کشور و جناحی و سطحی عمل کردن آنها
اگر کارکرد یک رسانه، حرفه‌ای [نه، حزبی و اختصاصی] باشد اساساً نمی‌تواند جای حزب عمل کند. هیچ کشوری نیست که مدعی شود رسانه‌هایش بدون چارچوب عمل می‌کنند،
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- محمد خُدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ـ ایرنا (سابقا، به نام خبرگزاری پارس که در اَمُرداد 1313 تاسیس شده است) هفدهم اَمُرداد 1393 در یک برنامه تلویزیونی به مناسبت «روز خبرنگار» لزوم داشتن شوق و اشتیاق و مهارت برای اشتغال به این پیشه را تاکید کرد.


وی در مورد خبرگزاری ملّی [ایرنا] گفت که خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران جناحی و حزبی عمل نمی کند و جناحی عمل کردن خلاف اساسنامه آن است ـ این خبرگزاری متعلق به نظام اسلامی و کشور است و یک خبرگزاری اگر بخواهد اثر گذار باشد باید از جناح بندی‌ها به دور باشد. اگر یک خبرگزاری وارد مواضع جناحی شود اسمش می‌شود وبلاگ و وبسایت.


خُدادی ضمن اشاره به اینکه کشور دچار کثرت رسانه [نشریات و ...] است گفت که در میان اینها هم رسانه حرفه ای به معنای واقعی کلمه، کمتر به چشم می خورد. به علاوه، به نظر می رسد که گرایش رسانه های کشور عمدتا به سوی مسائل سیاسی است تا فرهنگی و اجتماعی و ... و به نظر من، رسانه‌های ما به نوعی حرکت سطحی دارند.

 

اگر کارکرد یک رسانه، حرفه‌ای [نه، حزبی و اختصاصی] باشد اساساً نمی‌تواند جای حزب عمل کند. هیچ کشوری نیست که مدعی شود رسانه‌هایش بدون چارچوب عمل می‌کنند، اما سایه احزاب باید از رسانه‌های عمومی [حرفه ای] برداشته شود و کارکرد حرفه ای [مطابق اصول ژورنالیسم] دنبال شود. تفاوت ما با رسانه های غرب در همین است.

 

 رسانه هایی که از بیت المال و بودجه دولت استفاده می‌کنند قاعدتا نباید کارکرد حزبی [جهت دار] داشته باشند باید به کار حرفه‌ای بازگردند و در تولید محتوا تفاوت ایجاد کنند. کارکرد حرفه ای یعنی کارکرد استاندارد [مطابق اصول ژورنالیسم]. بی طرفی به معنای خنثی بودن نیست، باید در چارچوب منافع ملّی حرکت کرد و چنین حرکتی یک وظیفه است [حرکت در جهت منافع ملّی، جناحی و حزبی نیست ـ حرکتی همگانی است] و بنابراین باید ضابطه و سازمان داشته باشیم.


نقل این مطلب بدون ذکر نشانی پایگاه و نام مولف (نوشیروان کیهانی زاده) ممنوع است زیرا که نتیجه تحقیقات شخص وی و نظر اوست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزی که «لایف» منتشر شد و اهمیت تصویر برای نشریات آشگار گردید


  مبارزه با سانسور ـ راهی برای از میان رفتن سانسور کتاب و نشریات


  راستگوی مردم‌دار


  فریاد پیشرفت ما: تفکر جدید و سازمان های جدید


  6 نکته برای نوشتن یک رزومه تأثیرگذار


  انتصاب مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری البرز


  به فعالان عرصه روابط عمومی در لایه های مدیریتی اعتماد کنید


  کرونا متشکریم! روابط‌عمومی، هوشمند می‌شود


  وداع با جامعه شناس خودمانی


  اتحاد غول‌های تکنولوژی و دولت‌ها علیه اطلاعات نادرست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی