درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 - 12:18   

عکاسی مستند

  عکاسی مستند


ادامه ادامه مطلب یک

صرفه‌جویی بیش از یک میلیارد دلاری گوگل از دورکاری

  صرفه‌جویی بیش از یک میلیارد دلاری گوگل از دورکاری


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب سه

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی منصوب شد

  مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اپیدمی اطلاعاتی در شبکه های اجتماعی
  حقیقت را مدیریت نکنید،‌ حقیقت را بگویید
  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400
  پنج راه برای یک مأموریت بهتر مسئولیت اجتماعی
  مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی منصوب شد
  چگونه بحران های روابط عمومی را مدیریت کنیم؟
  از روابط عمومی ‌چه می‌دانید؟
  واکسن روابط‌عمومی
  معرفی کتاب: اصول اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  عکاسی مستند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25178صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 18 مرداد 1395 - 09:51
تقویم روز ارتباطات/ اشاره مدیرعامل خبرگزاری ملّی به کثرت نشریات کشور و جناحی و سطحی عمل کردن آنها
اگر کارکرد یک رسانه، حرفه‌ای [نه، حزبی و اختصاصی] باشد اساساً نمی‌تواند جای حزب عمل کند. هیچ کشوری نیست که مدعی شود رسانه‌هایش بدون چارچوب عمل می‌کنند،
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- محمد خُدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ـ ایرنا (سابقا، به نام خبرگزاری پارس که در اَمُرداد 1313 تاسیس شده است) هفدهم اَمُرداد 1393 در یک برنامه تلویزیونی به مناسبت «روز خبرنگار» لزوم داشتن شوق و اشتیاق و مهارت برای اشتغال به این پیشه را تاکید کرد.


وی در مورد خبرگزاری ملّی [ایرنا] گفت که خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران جناحی و حزبی عمل نمی کند و جناحی عمل کردن خلاف اساسنامه آن است ـ این خبرگزاری متعلق به نظام اسلامی و کشور است و یک خبرگزاری اگر بخواهد اثر گذار باشد باید از جناح بندی‌ها به دور باشد. اگر یک خبرگزاری وارد مواضع جناحی شود اسمش می‌شود وبلاگ و وبسایت.


خُدادی ضمن اشاره به اینکه کشور دچار کثرت رسانه [نشریات و ...] است گفت که در میان اینها هم رسانه حرفه ای به معنای واقعی کلمه، کمتر به چشم می خورد. به علاوه، به نظر می رسد که گرایش رسانه های کشور عمدتا به سوی مسائل سیاسی است تا فرهنگی و اجتماعی و ... و به نظر من، رسانه‌های ما به نوعی حرکت سطحی دارند.

 

اگر کارکرد یک رسانه، حرفه‌ای [نه، حزبی و اختصاصی] باشد اساساً نمی‌تواند جای حزب عمل کند. هیچ کشوری نیست که مدعی شود رسانه‌هایش بدون چارچوب عمل می‌کنند، اما سایه احزاب باید از رسانه‌های عمومی [حرفه ای] برداشته شود و کارکرد حرفه ای [مطابق اصول ژورنالیسم] دنبال شود. تفاوت ما با رسانه های غرب در همین است.

 

 رسانه هایی که از بیت المال و بودجه دولت استفاده می‌کنند قاعدتا نباید کارکرد حزبی [جهت دار] داشته باشند باید به کار حرفه‌ای بازگردند و در تولید محتوا تفاوت ایجاد کنند. کارکرد حرفه ای یعنی کارکرد استاندارد [مطابق اصول ژورنالیسم]. بی طرفی به معنای خنثی بودن نیست، باید در چارچوب منافع ملّی حرکت کرد و چنین حرکتی یک وظیفه است [حرکت در جهت منافع ملّی، جناحی و حزبی نیست ـ حرکتی همگانی است] و بنابراین باید ضابطه و سازمان داشته باشیم.


نقل این مطلب بدون ذکر نشانی پایگاه و نام مولف (نوشیروان کیهانی زاده) ممنوع است زیرا که نتیجه تحقیقات شخص وی و نظر اوست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چه بایدکردهای "روابط‌عمومی دولتی" در ایران


  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


  پنج راه برای یک مأموریت بهتر مسئولیت اجتماعی


  چگونه بحران های روابط عمومی را مدیریت کنیم؟


  5 کلید مهم روابط عمومی


  معرفی کتاب: اصول اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی


  حقیقت را مدیریت نکنید،‌ حقیقت را بگویید


  اپیدمی اطلاعاتی در شبکه های اجتماعی


  عکاسی مستند


  واکسن روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400