درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 تیر 1398 - 15:42   

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت


ادامه ادامه مطلب یک

۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار

  ۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مشاور مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت

  انتصاب مشاور مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مشاور مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت
  پنج نکته برای مدیریت بحران رسانه های اجتماعی
  مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی: جایگاه روابط عمومی ها در بالا بردن سطح آگاهی مردم بسیار مهم است
  مدیر روابط عمومی باشگاه تراکتور انتخاب شد
  درگذشت یکی از پیشگامان علم ارتباطات در ایران
  مدیر روابط عمومی هیات دوچرخه سواری گیلان منصوب شد
  بیمه کوثر با ارزش هر سهم ۶۵۸۳ریال وارد مجمع می ‌شود
  روزنامه دولتی و روزنامه حزبی
  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت
  نباید رسانه با زر زود و تزویر منحرف شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25168صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 17 مرداد 1395 - 12:23
هیات علمی گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی:
نسل امروز خبرنگاران باید با ابزارهای نوین ارتباطی آشنا باشند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بر کسی پوشیده نیست که در عصرحاضر با توجه به پیشرفت های فنی و تکنولوژیک، نسل های جدید رسانه ای به وجود آمده اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بر کسی پوشیده نیست که در عصرحاضر با توجه به پیشرفت های فنی و تکنولوژیک، نسل های جدید رسانه ای به وجود آمده اند.

از آنجا که تمام کارشناسان، صاحب نظران و اساتید ارتباطات به این امر اذعان دارند که عصرحاضر دوران شکل‌گیری رسانه‌های نوین ارتباطی است، اینگونه به نظر می رسد که خبرنگاران و روزنامه نگارانی که در چنین فضایی فعالیت می کنند باید دارای ویژگی هایی باشند تا بتوانند توان رقابت در فضای رسانه ای امروزی را داشته و کار حرفه ای و تاثیرگذاری را از خود ارائه دهند.

دکتر عباس اسدی عضو هیات علمی گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در رابطه با وظیفه روزنامه نگاران و خبرنگاران در عصر حاضر گفت: خبرنگاری چه در امروز و چه در گذشته از نظر ماهوی تفاوتی با هم نکرده است. آنچه که تغییر کرده ابزار کار و نحوه به کارگیری آن است.

وی ادامه داد: بنابراین کار خبر چه در گذشته و چه در عصر حاضر تفاوت بنیادینی باهم ندارند. محتوا و ماهیت خبر همیشه یک چیز بوده است و همیشه وظیفه خبرنگار انعکاس عینی رویدادها تعریف شده است. حال چه در رسانه های مجازی عصر حاضر و چه در رسانه های مکتوب گذشته رسالت و وظیفه خبرنگاران مشخص بوده است.

اسدی در ادامه صحبت هایش خاطرنشان کرد: حال بحثی که در اینجا وجود دارد این است که نسل امروز خبرنگاران اگر می خواهند تاب رقابت در فضای رسانه ای امروز را داشته و حرفه ای و تاثیرگذار باشند، حتما باید با ابزارهای نوین ارتباطی آشنایی داشته باشند.

وی افزود: از این رو، با توجه به کارکرد امروزی رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی و حضور شهروندخبرنگاران در فضای جامعه، به نظر می رسد خبرنگاران باید توان مقابله با شایعات و اخبار زرد را داشته باشند و دقیقا اینجاست که رسالت خبرنگاران نسل نو مشخص می شود.

مفهوم سوادرسانه ای تنها مختص مخاطبان نیست
این استاد دانشگاه اظهار کرد: برخلاف تصور عامه مفهوم سوادرسانه ای تنها مختص مخاطبان نیست بلکه، اصحاب رسانه هم باید قدرت تمیز داشته باشند. در حالیکه در گذشته مفهوم سواد رسانه ای بدین معنا مورد توجه نبود و هرکسی قلم و کاغذ و قدرت نگارش داشت می توانست خبرنگار باشد.

اسدی با بیان این مطلب که با گذشت زمان ابزارهای ارتباطی هر لحظه در حال تغییر است، تصریح کرد: خبرنگار موفق کسی است که بتواند با این تحول پرشتاب ابزارهای ارتباطی خودش را وفق دهد و بتوانند از این طریق با رقبا و همکاران خود در سطح داخلی و بین المللی برابری کنند.

وی در پایان صحبت هایش گفت: علاوه بر وظایف و رسالتی که برای خبرنگاران بر شمردیم، مسلما این قشر جامعه حق و حقوقی هم دارند. مهمترین حق خبرنگاران این است که بپذیریم آن‌ها نمایندگان افکار عمومی و جامعه هستند. با این نگاه این حق را برای آنها قائل می شویم که از همه چیز اطلاع داشته باشند و به راحتی بتوانند اطلاعات را کسب کرده و اخبار را در اختیار مردم قرار دهند.

اسدی تاکید کرد: با نگاه سنتی که در حال حاضر در کشور ما نسبت به رسانه ها و اصحاب رسانه وجود دارد این حق نادیده گرفته می‌شود.

سیناپرس

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ آگهی تا 40 درصد گنجایش صفحات و نه کمتر از آن


  روزنامه دولتی و روزنامه حزبی


  گزارش برگزاری چهارمین گردهمایی سراسری مدیران و فعالان روابط عمومی جهاد دانشگاهی


  مسائل مربوط به عکاسی: چرا سرمایه گذاری در عکس های با کیفیت باعث پیشرفت بازاریابی می شود


  درگذشت یکی از پیشگامان علم ارتباطات در ایران


  برگزاری سومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با رویکرد تمدنی


  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت


  برگزاری نخستین کنفرانس رسانه ای در طالقان


  مدیر روابط عمومی هیات دوچرخه سواری گیلان منصوب شد


  نصراللهی در گفت‌وگو با ایسکانیوز: پیام‌رسان‌های داخلی میدان را به رقیب واگذار کردند/برخورد مسئولان با فضای مجازی هوشمندانه نیست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران